Standaard Krijg je bij de TTT een Radio met de CD speler, deze krijgt als omschrijving de CDC 30, hij heeft een drievoudig infodisplay (TID), 4 luidsprekers, 4 x 6 voorkeurszenders en stuurwielbediening.

Alle toestellen zijn uitgerust met een FM/AM, Auto store, Full-RDS - EON, 2x 20 Watt RMS (de CDC 40 zelfs met 2 X 45 W RMS), Snelheidsafhakelijk volume, lagetonenregeling en digitale geluidsinstellingen.

CDC30MP3

 

Voor een 100Euro meer heb je de CDC 30 MP3, deze speelt dan MP3's vanaf een cd. Aangezien je wel 6 of 7 Audio CD's kan comprimeren naar MP3 formaat en deze dan op 1 CD-R branden. Is dit een goedkope oplossing voor de CD wisselaar.

 

Voor een 450€ heb je de CDC40 OPERA met interne CD-wisselaar voor 6 CD's en graphic info display
(De CD's moet je dan 1 voor 1 invoeren via de sleuf en worden in de radio zelf opgeslagen)

Een double tuner radio, 6 luidsprekers, Digital sound processor met 7-bands equalizer, 4 x 9 voorkeuzezenders,

optioneel nog te voorzien van DAB (Digital Audio Broadcast)

Voor een 1300 Euro heb je de CD70 NAVI, CD- en MP3-speler, met dynamische pijl en stemnavigatie , CD-ROM voor de navigatie; CD / mp3 speler, 4 luidsprekers, 4 x 10 voorkeurszenders en graphic info display

 

De Graphic info display (enkel voor CD30 en CD30 MP3) maakt je dan weer 200 Eurotjes lichter. (zie verder bij boordcomputer)

voor een degelijke Telefoonvoorbereiding betaal je ongeveer 180,00 Euro. (Zie lijst hieronder voor de compatibele modellen)

 

Deze is dan specifiek aan je model met houder en al aangepast

Stuurwielbediening, Hiermee heb je de belangrijkste zaken binnen vingerbereik
geen afbeelding beschikbaar

De Boordcomputer (graphic info display is vereist) kost je een
280,00 Euro extra

Op dit scherm verschijnt dan alle informatie van de boordcomputer, gemiddelde snelheid, brandstofverbruik, resterend bereik, enz ..., ook de gegevens van het infotainmentsysteem en van het navigatiesysteem indien aanwezig

 

 

 

Lijst van de compatibele GSM modellen voor de Bleutooth kit van OPEL

(Wij danken Koen voor deze bijdrage)

Telefoonvoorbereiding uwa/uwb.
Omschrijving
Cat. nummer
GM nummer
Nokia E60
6788540
93 199 551
Nokia E50
6788541
93 199 552
Siemens CX65/M65/CX70
1788141
93 199 052
Siemens S55/M55/C55
1788143
93 199 054
Siemens S65/SP65
1788144
93 199 055
Nokia N6230/6230i (for N6230i : release 3.40 or newer
1788147
93 199 058
Nokia N6820
1788148
93 199 059
Nokia N3100
1788149
93 199 060
Nokia N6100
1788150
93 199 061
Nokia N6220
1488151
93 199 062
Nokia 6610/7210/7250/7250i
1788152
93 199 063
Siemens C65
1788154
93 199 065
Motorola V300/V400/V500/V525/V600/V620 /V550/E550/V635
1788142
93 199 053
Sony-Ericsson K700i
1788145
93 199 056
Sony-Ericsson T610/630
1788146
93 199 057
Nokia 6020/6021
1788527
93 199 332
Siemens CX75
1788677
93 199 333
Siemens M75
1788678
93 199 334
Siemens S75
1788679
93 199 363
Siemens C75
1788529
93 199 381
Nokia 6310/6310i
?
93 199 354
Toegevoegd sinds februari 2007    
Nokia 6233/6234
6788537
93 199 550
Nokia E60
6788540
93 199 551
Sony-Ericsson K610i/K510i/K310i
6788539
93 199 549
Nokia E50
6788541
93 199 552
Sony Ericsson K750i/c, W800i,W810i
6788538
93 199 543


een PDF document met meer informatie kan je  >>>hier<<<   downloaden (enkel voor ingelogde leden!)

Een van de meest besproken onderdelen van de TTT

 

DE KOPLAMPEN 

 

Voor elke versie is er een type koplamp ontwikkeld.

 

De niet meer bestaande COSMO had 3-D koplampen met witte achtergrond en Chromen ringen.


Deze lampen zijn sinds 2006 standaard voor de Sport versie

 

 

wit-chroom



 
 
Voor de ENJOY spreken we van 3-D koplampen met witte achtergrond:

 enjoy
 
zilverback
 
 

En de meest exclusieve koplampen, deze zijn enkel nog verkrijgbaar via de wisselstukkenhandel.
 
3-D koplampen met zwarte achtergond en chromen ringen 
 
Vroeger standaard voor de SPORT versie 
 
 blackback

3 MERKEN VOOR 1 MODEL VAN WAGEN

 

Door redenen van marketing en gebiedgebonden naambekendheid is de Tigra TwinTop verkrijgbaar bij 3 verschillende merken (Ze worden wel allemaal in Frankrijk bij Heuliez bebouwd) 

 

Versie 1 voor Europa / Zuid-Afrika

 

De OPEL Tigra TwinTop

opel-logo

opel tigra 01

 

Versie 2 voor de UK

De Vauxhall Tigra TwinTop 

VauxhallLogo

vauxhall tigra twintop

 

Versie 3 voor Australië 

 

De Holden Tigra TwinTop

holdenlogo

In Australië wordt de Holden Tigra exclusief geleverd met de 1.8 EcoTec benzinemotor

 

Holdensmall1

Holdenlarge1

Het dak, na de motor voor de meeste toch wel het belangrijkste onderdeel voor de meeste cabrio liefhebbers.

 

Het dak, na de motor voor de meeste toch wel het belangrijkste onderdeel voor de meeste cabrio liefhebbers.

De Tigra TwinTop is een roadster met een invouwbaar hard-top dak, dit kan worden geactiveerd met een simpel knopje, dankzij de doordachte engineering hou je nog een mooie kofferuimte over in cabrio-mode van zo'n 250 Liter, met de wagen in coupe mode zelfs zo'n 440 Liter. (De grootste in zijn categorie)

Om de beweging tot stand te brengen zijn er 18 voelcontacten, 4 hydraulische zuigers en vijf electrische motoren nodig.

Het openen en sluiten neemt een 20tal seconden in beslag, en kan enkele gebeuren met opgetrokken handrem, open plafondhaken en een gesloten kofferdeksel. (Het openen en sluiten van het dak kan alleen bij stilstand van de wagen, alhoewel... .)

Om zeker te zijn dat de kofferruimte niet teveel gevuld is om het dak te ontvangen is er een scharnierend tussenschot voorzien, een goede en gemakkelijke oplossing, je weet direkt tot waar je je koffer kan volproppen, ook dit onderdeel dient in de juiste positie te staan om elke beweging van het dak mogelijk te maken. Dit stuk bepaalt fysisch de bruikbare kofferuimte.

Het kofferdeksel, onvermijdelijk verbonden met het daksysteem opent en sluit ook electrohydraulisch met een simpele druk op de juiste knop.
Het openen kan van binnenuit gebeuren, voor het sluiten echter dien je uit te stappen en de knop in te drukken tot de volledige sluiting van het deksel voltooid is, bij zware regenval kan dit wel wat minder leuk zijn... .

Dit is een verplichte ingebouwde veiligheid om te voorkomen dat er vingers zouden worden geplet tussen de bewegende delen.

 

Het dak is ontwikkeld door de Firma die ook het dak voor de 206CC ontworp, en Opel besloot dan maar om er de hele wagen er te laten assembleren. (nvdr. Heuliez, Frankrijk)

Het dakt opent en sluit zeer gelijkmatig, niet schokkerig zoals bij bepaalde concurrenten

 

 
 
   

NCAP 4 STERREN

 

crashtest

 

 

De nieuwe Tigra heeft een carrosserie die ook in geopende toestand erg stevig is en zo zijn inzittenden goed beschermd. De vervorming is minimaal, de voetenruimte wordt echter iets kleiner.

De airbags vangen het hoofd goed op, maar de gordels oefenen een grote druk op de borstkassen uit.

Daarnaast kunnen harde onderdelen rondom het dashboard en de stuurkolom serieus letsel aan de knieën veroorzaken. Bij de zijdelingse test maakt de hippe Opel weer punten goed, met z’n goed werkende zijairbags die het ontbreken van hoofdairbags prima weten te compenseren. Ook hier echter weer gevaar voor de borstkas. Net als de Astra doorstaat de Tigra de voetgangerstest matig. De motorkap werkt nog enigszins mee, maar de bumper niet

.                                                   

 

Hoe groot is uw risico?
 Minimaal
 Klein
 Aanzienlijk
 Groot
 Zeer groot
 

 

 

 

 bron: autoweek.nl