- Details
- Categorie: Tigra TwinTop
- Hits: 11151
Standaard Krijg je bij de TTT een Radio met de CD speler, deze krijgt als omschrijving de CDC 30, hij heeft een drievoudig infodisplay (TID), 4 luidsprekers, 4 x 6 voorkeurszenders en stuurwielbediening.
Alle toestellen zijn uitgerust met een FM/AM, Auto store, Full-RDS - EON, 2x 20 Watt RMS (de CDC 40 zelfs met 2 X 45 W RMS), Snelheidsafhakelijk volume, lagetonenregeling en digitale geluidsinstellingen.
Voor een 100Euro meer heb je de CDC 30 MP3, deze speelt dan MP3's vanaf een cd. Aangezien je wel 6 of 7 Audio CD's kan comprimeren naar MP3 formaat en deze dan op 1 CD-R branden. Is dit een goedkope oplossing voor de CD wisselaar.
|
|
Voor een 450€ heb je de CDC40 OPERA met interne CD-wisselaar voor 6 CD's en graphic info display Een double tuner radio, 6 luidsprekers, Digital sound processor met 7-bands equalizer, 4 x 9 voorkeuzezenders, optioneel nog te voorzien van DAB (Digital Audio Broadcast) |
|
Voor een 1300 Euro heb je de CD70 NAVI, CD- en MP3-speler, met dynamische pijl en stemnavigatie , CD-ROM voor de navigatie; CD / mp3 speler, 4 luidsprekers, 4 x 10 voorkeurszenders en graphic info display
|
|
De Graphic info display (enkel voor CD30 en CD30 MP3) maakt je dan weer 200 Eurotjes lichter. (zie verder bij boordcomputer) | |
voor een degelijke Telefoonvoorbereiding betaal je ongeveer 180,00 Euro. (Zie lijst hieronder voor de compatibele modellen)
Deze is dan specifiek aan je model met houder en al aangepast |
|
Stuurwielbediening, Hiermee heb je de belangrijkste zaken binnen vingerbereik | |
geen afbeelding beschikbaar |
De Boordcomputer (graphic info display is vereist) kost je een Op dit scherm verschijnt dan alle informatie van de boordcomputer, gemiddelde snelheid, brandstofverbruik, resterend bereik, enz ..., ook de gegevens van het infotainmentsysteem en van het navigatiesysteem indien aanwezig
|
Lijst van de compatibele GSM modellen voor de Bleutooth kit van OPEL
(Wij danken Koen voor deze bijdrage)
Telefoonvoorbereiding uwa/uwb. | ||
Omschrijving |
Cat. nummer
|
GM nummer
|
Nokia E60 |
6788540
|
93 199 551
|
Nokia E50 |
6788541
|
93 199 552
|
Siemens CX65/M65/CX70 |
1788141
|
93 199 052
|
Siemens S55/M55/C55 |
1788143
|
93 199 054
|
Siemens S65/SP65 |
1788144
|
93 199 055
|
Nokia N6230/6230i (for N6230i : release 3.40 or newer |
1788147
|
93 199 058
|
Nokia N6820 |
1788148
|
93 199 059
|
Nokia N3100 |
1788149
|
93 199 060
|
Nokia N6100 |
1788150
|
93 199 061
|
Nokia N6220 |
1488151
|
93 199 062
|
Nokia 6610/7210/7250/7250i |
1788152
|
93 199 063
|
Siemens C65 |
1788154
|
93 199 065
|
Motorola V300/V400/V500/V525/V600/V620 /V550/E550/V635 |
1788142
|
93 199 053
|
Sony-Ericsson K700i |
1788145
|
93 199 056
|
Sony-Ericsson T610/630 |
1788146
|
93 199 057
|
Nokia 6020/6021 |
1788527
|
93 199 332
|
Siemens CX75 |
1788677
|
93 199 333
|
Siemens M75 |
1788678
|
93 199 334
|
Siemens S75 |
1788679
|
93 199 363
|
Siemens C75 |
1788529
|
93 199 381
|
Nokia 6310/6310i |
?
|
93 199 354
|
Toegevoegd sinds februari 2007 | ||
Nokia 6233/6234 |
6788537
|
93 199 550
|
Nokia E60 |
6788540
|
93 199 551
|
Sony-Ericsson K610i/K510i/K310i |
6788539
|
93 199 549
|
Nokia E50 |
6788541
|
93 199 552
|
Sony Ericsson K750i/c, W800i,W810i |
6788538
|
93 199 543
|
een PDF document met meer informatie kan je >>>hier<<< downloaden (enkel voor ingelogde leden!)
- Details
- Categorie: Tigra TwinTop
- Hits: 10683
Een van de meest besproken onderdelen van de TTT
DE KOPLAMPEN
Voor elke versie is er een type koplamp ontwikkeld.
De niet meer bestaande COSMO had 3-D koplampen met witte achtergrond en Chromen ringen.
Deze lampen zijn sinds 2006 standaard voor de Sport versie



- Details
- Categorie: Tigra TwinTop
- Hits: 12628
3 MERKEN VOOR 1 MODEL VAN WAGEN
Door redenen van marketing en gebiedgebonden naambekendheid is de Tigra TwinTop verkrijgbaar bij 3 verschillende merken (Ze worden wel allemaal in Frankrijk bij Heuliez bebouwd)
Versie 1 voor Europa / Zuid-Afrika
De OPEL Tigra TwinTop
Versie 2 voor de UK
De Vauxhall Tigra TwinTop
Versie 3 voor Australië
De Holden Tigra TwinTop
In Australië wordt de Holden Tigra exclusief geleverd met de 1.8 EcoTec benzinemotor
- Details
- Categorie: Tigra TwinTop
- Hits: 18905
Het dak, na de motor voor de meeste toch wel het belangrijkste onderdeel voor de meeste cabrio liefhebbers.
Het dak, na de motor voor de meeste toch wel het belangrijkste onderdeel voor de meeste cabrio liefhebbers. De Tigra TwinTop is een roadster met een invouwbaar hard-top dak, dit kan worden geactiveerd met een simpel knopje, dankzij de doordachte engineering hou je nog een mooie kofferuimte over in cabrio-mode van zo'n 250 Liter, met de wagen in coupe mode zelfs zo'n 440 Liter. (De grootste in zijn categorie) Om de beweging tot stand te brengen zijn er 18 voelcontacten, 4 hydraulische zuigers en vijf electrische motoren nodig. Het openen en sluiten neemt een 20tal seconden in beslag, en kan enkele gebeuren met opgetrokken handrem, open plafondhaken en een gesloten kofferdeksel. (Het openen en sluiten van het dak kan alleen bij stilstand van de wagen, alhoewel... .) Om zeker te zijn dat de kofferruimte niet teveel gevuld is om het dak te ontvangen is er een scharnierend tussenschot voorzien, een goede en gemakkelijke oplossing, je weet direkt tot waar je je koffer kan volproppen, ook dit onderdeel dient in de juiste positie te staan om elke beweging van het dak mogelijk te maken. Dit stuk bepaalt fysisch de bruikbare kofferuimte. Het kofferdeksel, onvermijdelijk verbonden met het daksysteem opent en sluit ook electrohydraulisch met een simpele druk op de juiste knop. Dit is een verplichte ingebouwde veiligheid om te voorkomen dat er vingers zouden worden geplet tussen de bewegende delen.
Het dak is ontwikkeld door de Firma die ook het dak voor de 206CC ontworp, en Opel besloot dan maar om er de hele wagen er te laten assembleren. (nvdr. Heuliez, Frankrijk) Het dakt opent en sluit zeer gelijkmatig, niet schokkerig zoals bij bepaalde concurrenten
|
![]() |
- Details
- Categorie: Tigra TwinTop
- Hits: 10552
NCAP 4 STERREN

De nieuwe Tigra heeft een carrosserie die ook in geopende toestand erg stevig is en zo zijn inzittenden goed beschermd. De vervorming is minimaal, de voetenruimte wordt echter iets kleiner.
De airbags vangen het hoofd goed op, maar de gordels oefenen een grote druk op de borstkassen uit.
Daarnaast kunnen harde onderdelen rondom het dashboard en de stuurkolom serieus letsel aan de knieën veroorzaken. Bij de zijdelingse test maakt de hippe Opel weer punten goed, met z’n goed werkende zijairbags die het ontbreken van hoofdairbags prima weten te compenseren. Ook hier echter weer gevaar voor de borstkas. Net als de Astra doorstaat de Tigra de voetgangerstest matig. De motorkap werkt nog enigszins mee, maar de bumper niet
.
Hoe groot is uw risico?
Minimaal
Klein
Aanzienlijk
Groot
Zeer groot
bron: autoweek.nl