Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
extra info

Onderwerp: Oplossing flap achterklep problemen.

Re:Oplossing flap achterklep problemen. 2 maanden 3 weken geleden #61019

Hé Max,in die link/foto een stukje terug wordt vermeld dat het van een 1.6 is maar ik neem aan dat het allemaal één pot nat is hé 1.6 of 1.8.

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om te deelnemen aan het gesprek.

Re:Oplossing flap achterklep problemen. 1 maand 1 week geleden #62611

  • Max_VTTT
  • Max_VTTT's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Administrator
  • Administrator
  • Berichten: 6203
  • Karma: 29
  • Ontvangen bedankjes 654
Om een motor van je flaps onder de achterklep uit te wisselen een korte handleiding.
- Doe eerst indien het mogelijk is het dak open, laat de cyclus af maken.
- kofferklep openen en dan zie je dat de flaps met drie schroeven vast zit .
- nu moet de bovenste schroef er al vast uitgedraaid worden. (in gesloten toestand kun je hier niet bij)
- stuur het dak gewoon weer dicht en laat de gehele cyclus netjes afmaken. Ramen omhoog
- achterklep openen, raam bestuurder kant een ietsje zakken en de motorkap ontgrendelen. (van het contact af)
- Motorkap open, min pool van de accu los nemen.
- Nu kunnen de achter flaps / één flap uitgebouwd worden.
Nu kun je er voor kiezen om alleen de motor uit te wisselen, of met de tandwielkast compleet. (keuze)

Voor uitwisselen van alleen de motor schroef je de kap van de motor los.


Of demonteert het complete onderdeel incl. tandwielkast.


Bij demontage van de motor, wat altijd wel nodig is, kun je de rotor schoonmaken met contactspray o.i.d.
Vervuilde rotor,


Let ook even op de magneet(rode omlijning) onder de rotor. Wanneer deze los zit, heel soepel kan meedraaien op de as, dan werkt de Hall sensor niet goed en kan deze geen einde stand bepalen. Dat is bij mijn flap gebeurd en is de krans gebroken.

Om dit te verhelpen kun je er wat loctite tussen doen, even laten drogen en weer monteren. Pas op!! Niet te veel er op dat alles vast gaat zitten.

Verder zou ik adviseren om de flap beweging even goed van nieuw vet te voorzien, dat de bewegingen weer soepel gaan.
Ook de contacten van de stekker verbinding even met contact spray doen..... nooit te veel en droog maken met een doekje. ;)

Als alles is gelukt kunnen de flaps / flap weer ingebouwd worden.
- zorg er voor dat de flap op 'spanning' staat. Dus mooi netjes in zijn stand gehouden word.
- sluit de stekker weer aan.
- kijk even of de bekabeling geen hinder geeft aan de beweging van de flap.
- laat de koffer klep nog even open.
- sluit de accu pool weer aan en zet hem gelijk vast. (nooit te vast)
- ga even checken of de koffer ontgrendeling werkt. Koffer kan dan dicht.
- ga op bestuurder stoel zitten en sluit het portier. Start de motor.
- nu alle ramen stuk voor stuk naar boven sturen.....'hoor een klik!' en naar beneden...'hoor een klik!'
- Met de knop naast de dak bediening kunnen alle ramen naar boven gestuurd worden.
- Nu de test: Het dak open sturen, eventueel met draaiende motor.
- stel de flaps af indien nodig en draai het schroefje er weer in.
- Ook weer dicht sturen met draaiende motor en of zonder draaiende motor.

Wij zijn er mee bezig waarom de beweging van de flaps soms weigert met draaiende motor. Nog geen idee helaas... :(
Wel heb ik gemerkt dat een juiste afstelling van die flaps heel belangrijk is, dan is de kans dat deze stopt minder. ;) ;)

Succes.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Leonardo53

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om te deelnemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.230 seconden