Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Hahah … jah , mocht die zon nog komen dan
okay ….. rondom nieuwe remblokken … 4 nieuwe all weather Hancooks … 2 veren en 2 schokbrekers achter
…. maar hij mag weer ff meehaha oke , ik hoor je wel toeteren dan …
eerlijk gezegd heb ik de Easy load 1 keer gebruikt , dak ging toen netjes een stuk omhoog maar …. erna niet meer naar beneden ….. toen erachter gekomen dat veertje en afdekkapje niet meer aanwezig waren …. toen nog met een pennetje het tonnetje naar beneden gedaan, m’n vinger erop gehouden en easyload knop weer ingedrukt waarna dak gewoon weer netjes in de kofferbak zakte.en deze gewoon weer kunnen sluiten ….
hierna eigenlijk gedacht … gebruik ik de easyload toch niet meer en het dak regelmatig open en dicht gedaan zonder dat er een veertje of afdekkapje op de easyload sensor zat …
eigenlijk nooit problemen opgeleverd dus stond er eigenlijk nu wel van te kijken dat verschuiven van het tonnetje toch problemen kan opleveren …
afijn …. ik zet er toch maar een veertje in en nog ff kijken hoe ik het ga afdekken
ik weet alleen niet of ik zo’n geduldig type als jij bent want … denk niet dat ik 2 jaar ga proberen om dat werkend te krijgen …. ik doe wel geen boodschappen met dak open :-)
succes verder en bedankt voor berichtje
… haha , ja inderdaad leer je op deze manier wat van je auto …
maar even puur uit nieuwsgierigheid … zou het er uit halen van het tonnetje van de easyload dan niet dezelfde storing moeten geven als dat deze alleen verschuift bij het kantelen ?
… inderdaad heb ik de kabels vrij ruim gehouden en ook niet zo strak vastgezet zodat deze nog heen en weer kunnen bewegen …
voor nu alvast bedankt voor alle antwoorden en …. nog een hele fijne vakantie !
…. l
aat ik maar beginnen dat ik uiteindelijk toch voor elkaar heb gekregen om alles weer te laten werken zoals ik het wil …
gisteren nog even filmpje gekeken van 2 duitsers op Youtube ..
weet niet of het mag hier maar hierbij de link:
https://youtu.be/9f-gLQbE52g…
dus vandaag vol goede moed met de lange inbus geprobeerd om de 2 cilinders in de kofferbak nog hoger te krijgen maar helaas …. daar zat geen beweging meer in
voor zekerheid 2 connectors van dak ECU weer aangesloten en gecontoleerd of cilinders misschien al goed stonden maar helaas ging kofferbak nog steeds niet open op normmale manier en measure blocks nog steeds niet goed ….
om te kijken of ik misschien 1 van de 2 connectors er op kon laten zodat dan misschien m;n knopje voor alle 4 de ramen het ook zoi doen helaas ook geen resultaat …. beide connectors geprobeerd maar om ramen te laten werken moeren ze dus beide aangesloten zijn …
Op moment dat ik het eigenlijk wilde opgeven en dacht … dan de dak ecu maar niet aangesloten en doe ik voortaan m’n ramen wel 1 voor 1 …. gaat in ieder geval wel de kofferbak open en heb ik geen dong dong dong tijdens het rijden :-) …
toch nog laatste gedachte uitproberen ….
dak ecu weer aangesloten … bekleding kofferbak even teruggezet om rolgordijn op plaats te zetten …. accu weer aangesloten ennnnn …. schakelaar om dak te sluiten ingedrukt …. geen “gong gong gong” maar meer geluid alsof alles op zijn plaats schoot en laatste fase van sluiten werd afgemaakt….
dat bleek ook zo te zijn …. alles werkt weer zoals het hoort …. het lijkt erop dat ik de bedrading dus ook goed heb gerepareerd met de soldeerverbindingen ….
nog even opnieuw uitgelezen en inderdaad geen foutcodes en ook de measure blocks staan weer allemaal zoals het hoort volgens mij …
tussendoor zijn de remblokken rondom inmiddels ook gedaan en nu alleen nog nieuwe banden erop en dan heel snel naar de keuring met dat ding :-)
Attachments:… nou zie je maar weer dat ik maar wat aanklooi :-) ….
het is alleen maar gelukt om die cilinders een klein stukje omhoog te duwen … voor de rest ziek ik geen mogelijkheid om er een schroevendraaier onder te krijgen en als hefboom te gebruiken …. of doe ik wat verkeerd ?
ik neem aan dat ze nog een heel stuk omhoog moeten ?
is er een makkelijkere manier om dit voor elkaar te krijgen ?
Ik heb voor nu de 2 stekkers van dak ECU er af gehaald waardoor de kofferbak inderdaad weer werkt ….
alleen was ik best wel gewend om met alle 4 de ramen tegelijk open te rijden maar het knopje hiervoor werkt nu ook niet meer …
… was het echt nodig om alle 2 de stekkers er af te halen of is is misschien een mogelijkheid er 1 op te laten om en de kofferbak te laten werken maar ook het knopje voor de 4 ramen tegelijk ….
O sorry , maar was iets te vroeg met vragen …
na even zoeken op dit forum een eerder antwoord van je gevonden :
“” Als je alle stappen uit het boekje gevolgd hebt, heb je nog 1 stap nodig om de kofferbak weer te laten werken, die staat niet in het boekje…. slim he van opel? Er staat: ga naar de dealer…. tuurlijk.
Je moet de kofferbak openen met de opcom, en links en rechts achter de bekleding (achter het achterlicht zeg maar, naast de steunen waar het dak op rust) zitten 2 cilinders, die moet je met een lange schroevendraaier omhoog zetten (je doet de schroevendraaier er onder en die gebruik je als hefboom, dan doe je die cilinders naar boven).
pas DAN doet de kofferbak het weer, maar….. dit is alleen als er geen kortsluiting of draadbreuk zit.
Als de kofferbak het dan nog niet doet, dan moet je hem weer even open sturen als je hem dicht heb gedaan (of de kofferbak het doet kun je ook zien als je hem open hebt, gewoon op het knopje drukken). Dan neem je rechts aan de zijkant de bekleding weg in de kofferbak, en maak je de 2 stekkers los van de dak ecu (een blauwe en een zwarte).
dan doet iig de kofferbak het weer. “”….. de bekleding heb ik er wel vaker uitgehaald dus dat wordt makkelijk klusje morgen dat ik mooi even kan doen op m’n werkplek …. voordeel van in het weekend werken is daar dat er toch verder niet zo veel te doen is :-)
Ik ben er bijna volledig van overtuigd dat dit mijn probleem gaat oplossen maar …. we zullen het zien morgen
…. wordt weer vervolgd dus
donderdag 10 augustus 2023 om 19:22 In reactie op: 3 lx gong , dak blijft dicht , kabelbreuk #158176Nou ….
kofferbak met Opcom geopend
rolgordijn gepositioneerd
kofferbak dicht gegooid
dichtsturen geprobeerd .. alleen ramen zakken iets maar verder niets
tonnetje van Easyload neer beneden en naar boven beide geprobeerd … geen verschil
kofferbak weer met Opcom moeten openenaccu los
kabels links nagelopen en de eerdere professorische verbindingen weer vervangen en kabels aan elkaar gezet dmv soldeerverbindingen
accus weer aangesloten waarna bovenstaande weer geprobeerd maar zelfde resultaat
ramen zakken iets bij dichtsturen maar verder niets en ook werkt slot kofferbak niet meedus morgen weer de radio iets harder zetten om de GONG niet te horen tijdens het rijden boven de 30 :-)
auto opnieuw uitgelezen en geen foutmelding foor hett dak … alleen de airco staat er nog in
maar volgens measure blocks staat Frame Contact Switch Status nog steeds INACTIVE terwijl deze ACTIVE moet staan en
staat Trunk Lid Latch Contact Switch Status nog steeds INACTIVE terwijl deze CLOSED moet staanIk krijg nu het idee dat m’n “vriend” van de ANWB gisteren de scharniersluiting van het kofferbakslot niet helemaal in de goede stand heeft gezet …. in 1e instantie lukte het hem niet de kofferbak dichht te krijgen en heeft hij met schroevendriaaier het scharnier naar beneden verzet
zie foto’s van kabelwerk welke flink ruim gehouden
en foto’s van Opcom waaruit blijkt dat er geen storingen voor het dak zijn dus mag toch geloven dat kabels goed zitten
en foto’s van measure blocks waaruit nog steeds blijkit dat er 2 niet goed staan\en wat betreft de easyload sensor …. kan ik hier gewoon een veertje in doen en de bovenkant ergens mee afdekken ?
wederom bedankt voor het bmeedenken !!!!
Attachments:donderdag 10 augustus 2023 om 16:55 In reactie op: 3 lx gong , dak blijft dicht , kabelbreuk #158167Okayyyyy …
Dat tonnetje bij linker scharnier is toch de easyload sensor ? … is dat hetzelfde als easypack ?
Want … dat veertje en afdekkapje ben ik al een jaar of 3 kwijt dus dan zou het al die tijd toevallig goed zijn gegaan ?
En …. als je dan de kap handmatig sluit en tonnetje weer naar beneden doet dan zou probleem toch verholpen moeten zijn
Op ogenblik heb ik kofferbak met opcom geopend en had eigenlijk gehoopt door rolgordijn er weer op te doen ik dan misschien dmv sluitsignaal cyclus kon afmaken maar helaas …
Ben nu de bekabeling links bij acharmier aan het solderen en dan maar weer verder puzzrlen
Nu had ik een beetje een voorgevoel dus had al m”n spullen die ik nodig heb uit de kofferbak gehaald en had skiluikje ook al open gezet maar ….
mede omdat auto volgende maand voor de APK moet … is nu mijn 1e prioriteit om de kofferbak weer werkend te krijgen daar deze nu dicht/op slot is en niet meer opengaat ….
Na vergelijken van de measure blocks ervoor en erna zie ik dus verschil bij 7 en 10
7: Frame Contact Switch Status VOOR: Active NA: Inactive
10: Trunk Lid Latch Contact Switch Status VOOR: Closed NA: Inactive…. is dit op een of andere manier via Opcom zelf te veranderen ?
Attachments:De fout die er in blijft komen (is niet te wissen) en de measure bloks na het handmatig sluiten
Attachments:De foutcodes gewist en na opnieuw uitlezen geen foutcodes wat betreft het dak dus daarom poging gewaagd het dak te openen
Attachments:De foutcodes en de measure block vandaag voor het Wissen en voor de poging het dak te openen
Attachments:Attachments:Oke … inmiddels met hulp (ANWB) is het dak weer dicht maar helaas waar ik bang voor was …. zit nu de kofferbak ook dicht en gaat niet meer open …. lijkt of deze niet meer ontgrendeld wordt met de centrale vergrendeling …
Nou moet auto volgend maand voor de APK dus kofferbak weer werkend krijgen is nu 1e prioriteit
Na vergelijken van de measure blocks ervoor en erna zie ik dus verschil bij 7 en 10
7: Frame Contact Switch Status VOOR: Active NA: Inactive
10: Trunk Lid Latch Contact Switch Status VOOR: Closed NA: Inactive…. is dit op een of andere manier via Opcom zelf te veranderen ?
-
AuteurBerichten