Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Alle ramen gingen ineens helemaal omlaag ja. Wist niet dat daar een knop voor was, die vond ik vandaag bij daglicht aan het dak. Daar ben ik met m’n vingers niet eens bij in de buurt geweest. Die knop voor de vier ramen werkt ook niet, niet open, niet dicht. Lijkt dus wel iets met dakbedieningsunit (of hoe dat dan ook officieel heet) te maken te hebben.
Ik las ergens op het forum dat het dak ook met de sleutel zou open zou moeten kunnen. Met de horrorfilmpjes van Youtube met half geopende, vastzittende daken, in m’n hoofd toch een poging gewaagd en wat blijkt: dak opent en sluit perfect met de sleutel! Sluiten doet ‘ie in ongeveer 45 seconden, is dat gebruikelijk?
Wat is nu wijsheid om verder te zoeken?
Wat betreft stekkerverbindingen met contactspray, moet ik daarvoor nog ergens op letten? Accupolen los bijvoorbeeld? Of kan ik straffeloos alles los trekken?
Overigens superblij natuurlijk en gelijk een klein rondje gedaan en paar foto’s genomen.
Gisteren de auto opgehaald, rijdt en schakelt top. Wel melding dat koelvloeistofpeil te laag zou zijn maar is niet het geval, na een rit van zeker 50 km nog een keer gecheckt, niets aan de hand, staat ook geen druk op koelsysteem dus mooi. Wel gingen tot 2 x toe ineens alle ramen omlaag, lijkt dus ergens een elektronische storing.
Inmiddels zoveel mogelijk de afvoeren opengemaakt, onder de motorkap veel troep en blad. In de koffer stond bij de proefrit water maar nu niet meer, dus dat is gunstig. Ik vond een klein gaatje helemaal onderin de koffer, is dat standaard of heeft iemand hier geboord? Zie foto.
Verder de twee waterslangen in de koffer losgehaald, zat wel een laagje water in en onderaan verstopt, wel een hele creatieve oplossing voor een productieauto…. Maar goed, geen water meer dus. Alvorens naar huis te rijden had ik al wat dopjes uit de kokerbalk getrokken zodat daar eventueel water uit kon lopen maar kwam niets uit aan het begin en volgens mij verder droog gebleven.
Bekleding van de koffer deels verwijderd, voor zover ik kan zien (zie foto) zit de dak ECU gewoon aangesloten, ook de strakke kofferruimte bekleding deed me vermoeden dat hier niet recent gewerkt is.
Tevens een foto van de zekeringenkast, het lijkt erop dat er wat zekeringen missen maar ik heb geen vergelijkingsmateriaal. Wat vinden experts hiervan?
- Deze reactie is gewijzigd 8 uren, 52 minuten geleden door Hommel78.
- Deze reactie is gewijzigd 8 uren, 51 minuten geleden door Hommel78.
- Deze reactie is gewijzigd 8 uren, 50 minuten geleden door Hommel78.
- Deze reactie is gewijzigd 8 uren, 50 minuten geleden door Hommel78.
Oke, dank voor de adviezen! Ben heel benieuwd wat ik ga aantreffen.
-
AuteurBerichten