Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Zo. Inmiddels weer het een en ander gedaan aan de ATT.
In de cabine de boel wat netter gemaakt. Nieuwe matten, lederen hoesjes voor de schakelpook en handremhendel en nieuwe rubbers op rem- en koppelingspedaal. Dat laatste heeft nog heel wat zweet gekost. De originele Opel rubbers lieten zich niet makkelijk monteren, maar het is uiteindelijk gelukt.
Verder de auto een beurt gegeven, inclusief nieuwe bougies.
Airco condensor vervangen (moet nog gevuld worden) en de nieuwe bumper gemonteerd.Op de planning staat nu in elk geval nog om de kwetsbare kabels achterin, langs het scharnier van het kofferdeksel, te vervangen door soepele kabels.
Gevlochten mantel en stoftape zijn al binnen, de kabels zelf helaas nog niet.
Op de een na onderste foto de ‘afgedankte’ bumperEr zit nu de CD30 in. Is volgens mij al eens vervangen, want de code komt niet overeen met de securitycode van de auto.
Android radio is al besteld, overigens…..
https://www.cabriosupply.nl/cabriokap-comfort-module-opel-astra-h-twintop
Hier zie je wat ik bedoel.
Ik heb ‘m dus niet daar besteld, maar in Duitsland.Tegen de tijd dat het dak open is, sta je al ff te wachten bij de auto en heb je een lamme duim erna.
Dat laatste dus niet. Juist daarom wil ik die Smart top module. Dan is één keer (of eigenlijk drie keer snel achter elkaar) voldoende en gaat het dak in één keer open.
Ik weet het. Het is ook niet de bedoeling dat ik ermee ga spelen, maar het lijkt me gewoon handig dat wanneer ik aan kom lopen, de kap alvast open gaat.
Gisteren wilde ik dat ook doen, maar omdat het signaal van de afstandsbediening niet continu is, stopte het ineens weer.
Ik ga er vanuit dat het met de Smart top module wél goed gaat.Ik heb gezien dat jij ook bezig bent/was met een module, Pieter. Maar als ik het goed begrijp, werkt deze alleen op de knop in de auto en niet op de afstandsbediening, toch?En dat laatste wil ik juist graag
Ik heb inmiddels een bedrijf gevonden dat kunstleder repareert. Ik ga daar eens offerte aanvragen. De rest van de stoel is verder nog netjes en zit nog goed.
Vreemd…..
Het grappige is dat je wel de achterschakelaars kunt blokkeren. Zal wel de standaard schakelaar zijn, die in alle modellen wordt gebruikt.Ik heb zojuist de Smarttop module besteld, trouwens. In Duitsland. Is 64 euro goedkoper dam hier in Nederland (zelfs met 25 euro verzendkosten….)
Nieuwe voorbumper in kleur is ook besteld.
Een van de vorige eigenaars heeft superlelijke ledjes in de voorbumper geboord. Ik stoor me daar vreselijk aan.
Repareren en spuiten kost bijna net zoveel als een compleet nieuwe bumper in kleur, dus de keuze was snel gemaakt.Ook lederen hoezen voor pook en hamdrem zijn besteld. De huidige hebben hun beste tijd gehad…..
Nu nog op zoek naar een nette bestuurbeststoel. Het (nep?)leder aan de zijkant van de ziting is gescheurd (half leder interieur).
Ik had een set gevonden op Marktplaats, maar daar moet ik dik twee en half uur enkele reis voor maken.
In Duitsland een nieuwe hoes voor de zitting gevonden, maar die moet 300 euro kosten. Dat gaat me toch wat te ver….Oh ja, nog een vraagje. Klopt het dat de achterpassagiers zelf.geen raam open kumnen doen? Ik zie achterin geen raamschakelaars
Yes! Ik heb Op-com aan de praat gekregen.
Eindelijk dus uit kunnen lezen. Er stonden redelijk wat foutcodes in..
Slechts eentje van het dak. De linker flap van de achterklep had foutcode gegeven.
Ik weet niet of deze recent is, want na wissen en de hele dag dak open-dak dicht nog geen nieuwe foutmelding gekregen.
Het niet sluiten lag aan nóg een kabelbreukje. Die is nu ook hersteld en tot nu toe geen weigering meer gehad.
Dak openen met afstandsbediening gaat ook goed.Easy load sensor zat niet goed in de behuizing, vandaar dat deze niet werkte. Deze heb ik weer op de juiste manier geplaatst en werkt zoals het hoort.
Waar ik nu nog mee zit, zijn de tweeters achter de afdekkapjes van de zijspiegels.
Het lijkt wel of daar ook kabelbreukjes zitten. Eerst deden ze niks. Nadat ik wat met de kabel had gerommeld, deed links het wel.
Valt toch af en toe weer weg, dus daar moet ik nog eens wat beter naar kijken.Vanmiddag ook de middenconsole en de rand rordom de schakelpook vervangen. In de middenconsole zat een telefoonconsole, vastgezet met dikke schroeven….
Bij de rand rondom de pook waren wat stukjes afgebroken. Alles is nu weer netjes
Geldt dat ook voor aluminium tandwielen, Pieter?
Van de messing weet ik dat die teveel uitzetten.Ik wil sowieso uit voorzorg een paar tandwielen bestellen, maar ik kan dus beter de nylon bestellen i.p.v. aluminium?
Graag, Pieter!
Ik zal je volgende week even een pb sturen om iets af te spreken.
Af en toe wil de kap toch niet sluiten, nadat-ie open is geweest. Dan gaat de achterklep wel open, maar dan stopt het.
Na een paar keer proberen lukt het dan alsnog (gelukkig…), dus er is iets toch nog niet helemaal zoals het hoort.Dus binnenkort toch maar even laten uitlezen en kijken of daar iets uitkomt.
Ja, ik had al op Ali zitten snuffelen.
Ik meen dat Tjarda de zilveren uitvoering heeft liggen. En die past qua kleur net niet, vind ik. Ik denk dat ik voor een zwarte ga.Dank voor je reactie, Pieter.
Goed om te horen dat het klikken normaal is.
Wat betreft de easy load sensor, ik heb nog geen nieuwe besteld, hoor.
Ik vraag me af hoe deze sensor werkt. Op dit moment zit er een tiewrap volledig omheen (van boven naar beneden). Heeft dit geen invloed op de werking?Ja, Tesla vind ik op dit moment dé elektrische auto.
Maar ik heb en had geen Tesla centen, dus zeer tevreden met mijn MG -
AuteurBerichten