Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Klopt het dat de motor in onze ATT de Z18XER is? We hebben de 140pk 1.8.
Zo ja, weet iemand wat de interval voor de distributie is?Van de week de Smarttop module binnen gekregen en gemonteerd.
Het is niet alleen met één druk op de knop/afstandsbediening openen en sluiten van het dak, maar er zitten meer dingen op.
Zo kan ik bijvoorbeeld kiezen of de ruiten omhoog of omlaag blijven met dak openen en sluiten, zijn de ruiten te openen en sluiten via ab, is alarm/deadlock na één keer op de ab drukken al actief, gaan de deuren automatisch op slot als je gaat rijden en is de claxon hoorbaar te maken tijdens openen en afsluiten van de auto.
Alles is in te stellen met een laptop via usb kabel naar de module.
Het werkt allemaal perfect en ik ben er erg blij meeJa, zo’n kastje zit erbij.
In de handleiding staat dat ik voor stuurbediening twee draden vanaf de radio naar de draden van de stuurbediening moet verbinden. Vind ik ook al vaag…
Ik neem aan dat jij dat niet hebt hoeven doen?
Dat zal wel een nadeel.van mijn budget-geval zijnDat werkt bij mijn radio niet, helaas.
Canbuskastje niet goed?Geluid is inderdaad een stuk beter dan de standaard radio… Goede speakers erbij helpt ook nog een keer.
Kun je eens een foto plaatsen van de radio?
Het duurde even (telkens vergeten…), maar bij dezen:
Dat was dan een beste rit
Mooi dat het weer in orde is!
@Pieter: kunnje wat meer vertellen over de kabels van de grendels? Ik wil het probleem graag voor zijn en eventueel alvast verbeteringen aanbrengen.
Hoi allemaal, het was super druk de afgelopen tijd, weinig tijd voor de twintop, en ook om hier op mijn gemak de berichten door te lezen. Die tijd komt hopelijk snel.
Hij is nog steeds stuks
Wij kochten onze ATT een paar weken geledeb met ‘stuk’ dak. Dat ging niet meer open.
De oorzaak had ik al snel gevonden, zelf gerepareerd en inmiddels al heel wat open ritjes achter de rug.
Zo gek veel kan er niet aan de hand zijn met de daken van de ATT, volgens mij.Wat is het verschil tussen die tandtandwieltje
De ene is nieuw, de andere oud en gescheurd
Dank je wel BadBert.
Ja die kleur….is iets waar ik ook gelijk voor ging! Ik hou van een beetje anders en dit IS een beetje anders (een Tigra TT ook trouwens…….zie je niet zoveel als een Peugeot 206cc, een van de redenen dat de Tigra veel leuker is!De TTT is een heel leuke auto! Voor ons te klein, dus wij hebben zijn grotere broer.
Geniet van je TigraJa, ik heb natuurlijk weer een ‘net niet’ radio aangeschaft
Ik krijg sowieso geen verbinding met de auto, ondanks het canbus kastje dat er tussen zit.
Voor de stuurbediening moet ik ook kabels gaan verbinden/solderen.Vooralsnog werkt de radio verder wel. Mij gaat het vooral om streamen van Spotify. Dat gaat perfect.
Ook is het geluid veel beter dan van de Opel unit.Goed bezig!
Lekker gevoel hè, als iets gelukt is?
Jazeker
Vanavond weer bezig geweest met de ATT.
Flapmotoren van de achterklep uit elkaar gehaald, gereinigd en gesmeerd.
Na terugplaatsen bleek ook ik last te hebben van Belgische flappen….. De ene ging omhoog, de andere naar beneden. Grrrrr…..
Na wat zoeken hier op het forum bleek het omdraaien van de kabels de oplossing te zijn.
Ik ben zó blij met dit forum!Daarna de tandwielen van de hoedenplankflappen vervangen. Dat was geen overbodige luxe, want een van de tandwielen was gescheurd.
Het dak is heel wat keertjes open en dicht gegaan vandaag en telkens zonder problemen (op de Belgische flap na dan…..).
Leuk om aan deze auto te sleutelen. Zo leer ik ‘m steeds beter kennen.
Er was nog wel een dingetje. Ik had de accu los gekoppeld. Na weer aankoppelen, stonden tijd en datum niet goed.
Aangezien er nu een android radio in zit, had ik geen mogelijkheid om tijd en datum aan te passen.
Ik heb daarom maar weer eventjes de originele unit aangekoppeld.
Die originele unit moet ik dan.maar netjes bewaren, voor het geval de accu nog eens los gekoppeld wordt.
Er zijn nog wat klusjes te doen, zoals een koplamp vervangen (de rechter wordt een beetje lelijk) en het half lederen (plastic) interieur, dat niet zo fraai meer is. Met dat laatste ben ik al wat opgeschoten, maar daarover later meer, als alles gelukt is.Gisteren het aircoaysteem laten nakijken en vullen.
Dit was leeg. Ik had het vermoeden dat dit door een lekke condensor kwam. Deze was aan de onderkant uit elkaar gevallen.
Dus ik heb van de week de condensor vervangen en gisteren bleek dat dat inderdaad het probleem was. De airco wordt nu weer ijskoudVanavond onze andere cabrio uit de stalling gehaald.
Voor de verkoop heb ik ‘m nog een onderhoudsbeurt gegeven, ondanks dat er sinds de vorige beurt slechts 2000km mee was gereden.
A.s. woensdag naar de garage voor apk en dan kan-ie de verkoop in.Ik heb er nog even een stukje mee gereden (ondanks dat-ie geschorst is….).
De 260pk vijfcilinder klinkt en trekt heerlijk, maar de Astra voelt veel degelijker aan.
En scheuren hoef ik toch niet. Daar vind ik een cabrio sowieso niet geschikt voorNetjes!
Heb jij voor mij de bestelgegevens van die stoftape?
-
AuteurBerichten