- Dit onderwerp bevat 72 reacties, 10 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 5 jaren, 5 maanden geleden door .
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.
Alles voor de dakloze Opel
TwinTop.nl en TwinTop.be › Forums › Algemeen › Laat je hier gaan › Waarschuwings lampje benzine
Volgens mij zoeken jullie allemaal een smoes om maar niet te hoeven tanken :P :silly:
Bij nog 60km gaat je lampje branden, nou dat werkt perfect. Die van mij bij 70km. Maar daar komt die zelden.
Ik krijg het er dus ook niet uit bij resetten
Oh ik begrijp het, wat gebeurd er met het getal wanneer je weer gaat rijden. Bij stationair draaien verbruikt hij minimaal en geeft dan die 242km aan.
Maar wanneer je gaat rijden zal die waarde weer zakken naar 70km denk ik.
He he, opgelost deze discussie.
Ik was aan het rijden op deze foto, dus die theorie klopt niet
Rij gemiddeld 8,9/100
Oh nee he! Inruilen! hi hi. :ohmy: :dry:
“Ik was aan het rijden op deze foto, dus die theorie klopt niet :p”
Ja ik vond het al raar dat je km teller 30-35 km aangaf. En heeft het misschien nut om de minpool van de accu even los te maken.
Nou denk het niet Leen. Ik denk eerder aan het opnieuw aanmelden / instellen van de motor ECU en misschien Instrument / display.
Met de op-com krijg ik onderstaand te zien, zal het dan toch aan de vlotter liggen ?
Heu ?
28 liter in je tank (vlotter) en je boordcomputer berekent dat dat nog niet eens een kwart tank is ?
Er gaat iets softwarematig mis..
Tigra TwinTop 1.8 Sport.
- Sport onderstel
- LPG met gemodificeerde LPG-ECU
- Irmscher Motor ECU
Knutselsmurf..
Wanneer het een 70 liter tank is, dan moet die ongeveer de helft aangeven op instrument denk ik.
Ik denk dat de tank naald even opnieuw afgesteld moet worden. Of in de settings van het instrument kijken. Geen idee zo even.
Naar mijn weten kan je wanneer de tellerunit is uitgebouwd en het glas/scherm er af is de naald ook verwijderen en dus “hoogstwaarschijnlijk” in een goeie positie weer terug plaatsen máááár, dan moet je wel zeker weten of het dat is en niet iets anders natuurlijk,vlotter of zo. Heeft hij het altijd normaal gedaan,heb je hem zo gekocht,en kom je er bij nu pas achter,misschien heeft de vorige eigenaar de tellerunit al eens open gemaakt en de naald dus niet correct terug geplaatst.
Het zijn maar suggesties/ideeën hoor.
Ik heb hem ook wel eens open gemaakt maar ben toen niet aan de naald geweest.
Die van mij heeft het gewoon goed gedaan toen ik hem kocht.
Hij doet het eigenlijks sinds ik met dak problemen bij Max ben geweest, maar hebben daar verder niks aan gedaan kwa instellingen of handelingen
Vond het toen al raar toen op de terugweg de actieradius ineens zo hoog was.
Oké hij was dus normaal,dan denk ik dat het toeval is dat hij na het bezoek aan Max vreemd is gaan doen. Ik ben benieuwd wat de oorzaak is,ik ga me er toch eens in proberen te verdiepen.
Ik geef ook zeker niemand ergens de schuld van Leen, ik benoem alleen even het moment