- Dit onderwerp bevat 72 reacties, 10 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 5 jaren, 5 maanden geleden door .
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.
Alles voor de dakloze Opel
TwinTop.nl en TwinTop.be › Forums › Algemeen › Laat je hier gaan › Waarschuwings lampje benzine
Ik zeg het waarschijnlijk verkeerd. Maar is de vlotter. Of sensor niet vast te komen zitten door oxidatie?.. Of is de sensor vuil of kapot. Bij mij zegt de boordcomputer bereik is 50 km. Met de nodige afbeelding.. M’n navigatie doet dan ook gezellig mee. Die wilt me naar de dichtstbijzijnde tankstation brengen. En het tank lampje gaat dan ook aan.. En net zoals ik net zei. Bij 30 km bereik gaat ie knipperen. Zo doet mijn astra twintop het!. Maar ook m’n astra h gtc.. Deed dit trucje
Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk
Lijkt mij niet want dan zou zou er geen enkele beweging in de meter zitten. Als ik getankt heb is hij gewoon weer opgelopen. De kilometers passen zich ook aan onder het rijden, helaas niet naar boven..
Verstuurd vanaf mijn CLT-L29 met Tapatalk
Ok.. Maar een raar voorbeeld. M’n temperatuur sensor was ooit kapot. Gaf alles nog netjes aan in m’n, boordcomputer. Maar 23 graden in de plus. Midden in de winter. Maar het was zeker min 3. Buiten. Kortom je sensor kan afwijken..
Klopt michel alleen in dit geval klopt de meter wel en lampje, alleen de BC geeft een afwijkende rare waarde aan
Misschien staan de instellingen op een diesel i.p.v. benzine.
Michel. Maar zoals je zelf al beschrijft was je sensor kapot.
Misschien staan de instellingen op een diesel i.p.v. benzine.
Je hebt het nu over je eigen auto. Die is echt zuinig zie ik.. Mijn gemiddelde ligt rond de 10 liter op de 100.
Het verbaast me dat jullie zolang blijven doorrijden met de meter op bijna niks,dat risico heb ik nog nooit genomen.
Lijkt me een crime om leeg komen te staan,pokke eind lopen naar een tankstation, jerrycannetje kopen,weer pokke eind terug lopen,paar litertjes er in klooien,nee das niks voor mij.
Kan je wel wat lekkers halen bij tankstation :woohoo:
Lampje begon vanmorgen te knipperen en volgens de bc zou ik nog 201 km verder kunnen komen< ook na reset BC1. Heb maar niet gegokt en er 30 liter benzine ingegooid. [IMG]https://uploads.tapatalk-cdn.com/20190503/2cc3b4eb94911eec3c30fbcde8479eea.jpg[/IMG][IMG]https://uploads.tapatalk-cdn.com/20190503/91d9993f0c074bff21485847e98a797d.jpg[/IMG] Verstuurd vanaf mijn CLT-L29 met Tapatalk
Ben ik gelukkig niet de enigste die er last van heeft, nu nog een oplossing.
Ik heb het vermoeden dat het met oude auto-software te maken heeft, is bij mij nog de originele software van Juni 2004, TT is van 2006. Heb al naar lopen zoeken hoe. Ik zou graag de laatste software versie in de auto hebben. Mocht iemand een idee hebben hoe ik dat doe en waar ik de laatste sw kan downloaden hoor ik het graag.
Kan dat niet bij de Opel dealer.?
Ongetwijfeld Michel maar die zal er vast ook weer een Opel prijsje aanhangen
Ik heb ooit gratis een update gekregen voor m’n astra g. Maar je kan altijd vragen. Elk automerk update z’n auto’s. Ivm ongelukken.. Of rechtzaken..