Beste lezers,
Mijn vakantie zit er al weer op. Deze zomer weer met mijn ATT op vakantie geweest. Deze keer in Nederland gebleven. Ik heb op mijn ATT een (afneembare) trekhaak en volgens de RWD mag de auto 1200 kilo geremd achter de auto hebben. WIj hebben een andere caravan gekocht (Dethelff E-Joy 410) die op papier 1365 kilo mag laden en leeg gewicht 880 kilo. Er zit een zwaardere as onder. Wij hebben erop gelet niet boven de 1200 kilo uit te komen. De kogeldruk was wel een dingetje. Blijft lastig met de fietsen op de dissel. Zat al snel richting de 100 kilo wat teveel was.
Na de vakantie wat zaken gewijzigd aan de caravan. Reserve wiel onder de caravan gehangen, achter de as en ook de mover verplaatst naar achter de as. Daardoor zakte de kogeldruk behoorlijk richting de 75 kilo (leeg)
Dan het rijden met caravan, ik heb de ATT 1.8, 145 PK. Banden wat extra lucht, trekken gaat op zich prima, auto lust wel een extra litertje benzine extra ( 1: 6?) en de 5e versnelling moet je maar vergeten. De auto heeft wel met tegenwind behoorlijk moeite. Op de dijk Lelystad/Enkhuizen dacht ik even dat de motor stuk was. De snelheid zakte langzaam terug onder de 90 km per uur. Toen kwam ik er achter dat we vol harde tegenwind hadden, Terug naar de 3e versnelling en het laatste stukje dan maar op een snelheid van 80 km per uur.
Verder heeft deze combinatie zich prima gehouden, Sommige zeggen dat het geen gezicht is een ATT met caravan maar ja, voor die paar weken ga je de cabrio niet weg doen niet?
Fijne vakantie allemaal en veel dakloze dagen!
Adriaan.