TwinTop.nl en TwinTop.be › Forums › Astra TwinTop (ATT) › Storing aan jouw ATT › Twintop probleem
- Dit onderwerp bevat 11 reacties, 4 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 1 jaar geleden door Blackbullet1988.
-
AuteurBerichten
-
zaterdag 30 september 2023 om 14:44 #158642
Beste leden.
Wij hebben onze twintop in spanje staan . Nu gaat het koffer niet meer open. En de ramen zakken niet meer als je de centrale knop gebruikt ook de knop van het dak werkt niet meer . Ook lijkt me de kofferklep niet volledig op zijn normale plek te liggen . Zal zeggen paar mm naar achtere toe .
Wat zou hier het probleem zijn ? We zouden on ons koffer moeten geraken omdat we hier spullen hebben in liggen …Attachments:zondag 1 oktober 2023 om 14:54 #158651Probeer eens het dak te sluiten met de afstandbediening. De knop voor het sluiten induwen en ingeduwd houden. Zorg wel dat je naast de auto staat. En het kan zijn dat je het het een paar keer moet proberen. Ook kan het zijn dat die in delen maar gaat. Dan ff knop loslaten en weer induwen.
Mocht dat ook niet werken, dan wordt het handmatig sluiten van het dak. Moet je wel met zijn 2en doen. De procedure, als het niet in de boekjes staat, ook volgens mij op YouTube te vinden.Het lijkt erop dat er een kabelbreuk ergens is. Als je geen gongen hoort, dan acht ik de kans het grootst bij de dakcomputer ergens. Om hier achter te komen, is uitlezen het beste.
Dat het dak niet helemaal rechtzit, is op te lossen door het af te stellen.. Alleen dit zou ik pas doen als het dak weer werkt.
Misschien dat BadBert nog wat tips heeft
maandag 2 oktober 2023 om 09:45 #158654@Niels: het dak is dicht…..
@Blackbullet1988: je kunt wel even proberen het dak te openen of sluiten via de afstandsbediening. Probeer eerst sluiten: dus knop op sluiten, los, weer direct op sluiten en dan ingedrukt houden.
Als dat niet helpt, KUN je hem proberen te openen als het netje dicht is, er van uitgaande dat er verder niets mis is…. dat doe je hetzelfde als hierboven, maar dan met de openen knop.
Als je dit niet durft, of dit werkt ook niet: dan is er meer aan de hand zoals Niels al oppert hoogst waarschijnlijk draadbreuk..als je op de knop drukt om het dak te bedienen, hoor je dan ook geen piepjes??
Als je gaat rijden, hoor je dan gongen?Je zou de zekering van de dak ecu er uit kunnen trekken, maar dan moet je helaas in de kofferbak geraken…..
soms kun je er door het ski-luik bij, als dat lukt, moet je aan de bijrijderskant 2 klipjes weghalen en dan de bekleding omhoog vouwen, daarachter zit de REC (rear electrical center), daar zekering 34 er uit halen:
Als dit niet werkt, dan zit er niets anders op dan via de OPCOM de kofferbak open sturen, en het dak na te laten kijken door iemand met verstand ervan (let op: dat zijn geen garages……..)Topless,... that's how we role!
- Opel Cascada 1.6 turbo Cosmo
- Mini Cooper-S R52 cabrio
- Aprilia AF1 Futura 50cc '92 (nostalgie)
- 2021 Triumph Street Triple R 765
- 2012 Triumph Street Triple 675 (van 't vrouwtje)
- VW ID3 1st edition (de "lease frikadel")maandag 2 oktober 2023 om 19:08 #158660Met de sleutel heb ik al geprobeerd maar werkt dus niet . Het net zit ook niet uitgeschoven. Dus dit gaan we zaterdag testen als het net in cabrio stand zit . Hij piept wel tijdens het rijden .
maandag 2 oktober 2023 om 22:49 #158661Als het net niet uitgeschoven is, dan zal zowel de knop voor het dak als via de AB niet werken.
Hopelijk heb je het skiluik niet op slot.. Dan kun proberen om via het skiluik met een stok o.i.d. het net uit te schuiven en vast te haken.
Dat het piept wanneer je rijdt, komt doordat het dak dus niet goed gesloten is volgens de computer. Als je boven de 70km/u rijdt, zal het stoppen na verloop van tijd, maar zodra je stilstaat en begint te rijden, dan begint jet piepen weer.
dinsdag 3 oktober 2023 om 09:04 #158666Dan heb je zeer waarschijnlijk draadbreuk bij de kabels van het kofferbakscharnier aan de bestuurderskant, of de kabel naar de voorste grendels door het dak naar voren.
Het piepen begint als je boven de 30 komt, en stopt na een aantal minuten.
Kom je dan weer onder de 30km/h, begint het weer opnieuw.Topless,... that's how we role!
- VW ID3 1st edition (de "lease frikadel")dinsdag 10 oktober 2023 om 22:03 #158745We hebben alles geprobeerd maar gaat niet open , met een opcom zou dit wel gaan ? Zoja waar kan ik dit kopen ?
dinsdag 10 oktober 2023 om 22:15 #158746Een Opcom om uit te lezen, kun je op meerdere plaatsen kopen, o.a. bij Ome Ali..
Btw, ik heb ff zitten zoeken, maar kwam niks tegen bij het voorsteltopic, dus belangrijkste vraag: Waar woon je?
dinsdag 10 oktober 2023 om 22:17 #158747Ik woon zelf in pelt belgie . Zal me ook even voorstellen zo metteen. Heb vroeger een vrij bekende twintop gehad/gebouwd . Maar de astra waar het overgaat staat in spanje .
woensdag 11 oktober 2023 om 02:34 #158753Staat deze twintop nou in spanje met spaans kenteken?
hup badbert het vliegtuig in ;P
woensdag 11 oktober 2023 om 09:27 #158756Staat deze twintop nou in spanje met spaans kenteken?
hup badbert het vliegtuig in ;P
ff aan mijn ouders vragen, die wonen in spanje ….
maar met een opcom kun je de kofferbak wel aansturen, dak niet.
je kunt wel gaan kijken waarom het dak het niet doetof je komt langs in Hoogerheide of Velp whahaha
nee dat is wat te gek…..Ben je handig met draden repareren? Dus solderen en afwerken?
Je moet wel flexibele draad gebruiken… simpele huis tuin en keukendraad gaat em niet worden.Topless,... that's how we role!
- VW ID3 1st edition (de "lease frikadel")woensdag 11 oktober 2023 om 14:18 #158763Handig ben ik wel heb al een twintop volledig uit een gedraaid en terug opgebouwd . Enkel met opcom heb ik geen ervaring .
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.