TwinTop.nl en TwinTop.be › Forums › Tigra TwinTop (TTT) › Tips & Trics › Tigra Hydro – unit schoon maken.
- Dit onderwerp bevat 8 reacties, 2 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 7 jaren, 6 maanden geleden door Anoniem.
-
AuteurBerichten
-
zaterdag 8 oktober 2016 om 00:52 #22014Anoniem
- Topics: 2550
- Posts: 42372
Tijdje terug bij het inbouwen van mijn dak-unit bij Ron, viel op dat de tijd om het dak te sluiten veel te lang duurde.
Ook de achterklep weer dicht sturen duurde veel en veel te lang. Dat werd al erger en er moest wat gedaan worden.Heb ik het aangenomen als leer project, had het nog nooit gedaan namelijk. Eerst de hydro-unit uitbouwen.
Een extra handicap was dat de klep niet meer open ging. Dus moest het dak half aansturen zodat de klep naar achteren ging en zo kon ik dan redelijk bij de hydro-unit. …..ehh nou ja redelijk… :ohmy:
Eerst maar eens een foto van de leidingen hoe ze zitten, achteraf niet nodig, alles is genummerd.
Zo de Hydro-unit uitgebouwd.
Je ziet hoe smerig de olie is, dan is het verversen echt nodig dus.
El. aansluiting van de Hydro-pomp
De hele hydro-unit doorgespoeld met remmen reiniger, zonder de rubberen ringen natuurlijk.
(zie topic ‘Hydro-unit schoon maken’ )Schone unit
Klaar om weer ingebouwd te worden.
Eerst een 3x de leidingen doorgespoeld, daar komt ook nog vieze vloeistof uit.
Als de Hydro-vloeistof niet op was geweest had ik hem nog een keer gespoeld.
Het dak reageerde weer perfect op sluiten en dicht maken.Alleen een bijkomend probleem was dat één van de zij grendels van de klep niet goed werkte.
Dus kon de kofferklep niet uittesten.Eigenlijk zou ik dan de rechtse grendel moeten uitbouwen, het was laat en ik had geen puf meer.
Andere afspraak gemaakt, dat was gister en vandaag weer ophalen.
zaterdag 8 oktober 2016 om 17:46 #22065Anoniem- Topics: 2550
- Posts: 42372
Hoi Max,
Het is zeker een hele operatie geweest en gelukkig is de patient niet overleden
Na gisteren nog het laatste probleem met een van de hendels te hebben opgelost werkt het dak en achterklep weer helemaal geweldig. Wat had het toch fijn geweest als je een mooie blonde meid was geweest, dan had ik je een dikke zoen gegeven hahah.Max zoals velen hier al eerder hebben bevestigd je bent een super aardig persoon en een geweldige monteur. Daarnaast sta je altijd voor iedereen klaar en ben je van grote waarde voor dit forum.
Heel erg bedankt weer voor je hulp en vast en zeker weer tot een volgende keer.
donderdag 2 februari 2017 om 19:58 #24486Anoniem- Topics: 2550
- Posts: 42372
hoi max
ik heb het zelfde probleem.
zijn er nog dingen waar ik op moet letten.
waar zit hij precies in de kofferbak?mvg
herman
donderdag 2 februari 2017 om 21:17 #24487Anoniem- Topics: 2550
- Posts: 42372
Hoi Herman, ik zal je zo even een mail sturen. Met een pdf hoe en wat met de hydro-unit en waar je de speciale vloeistof kan bestellen.
De hydro-unit zit rechts achter het schot in de koffer onder het afdekje. Dat zit met van die lastige druk-klemmen vast, die breken meestal.
Zeker met dit koude weer, daar zou ik een paar bij de dealer gaan halen.De hydro-leidingen niet knikken. Achterop de reservoir van de vloeistof aan de hydro-unit zit een vulschroef.
Draai deze niet muurvast, gewoon vast. Let op de O-ringen die je hier en daar in de unit tegen komt bij demontage van de onderdelen.
Vooral de el.magnetische klep goed schoonmaken en eventueel even testen met een 12 v voeding. Je kan het slecht zien maar een kleine plunjer gaat heen en weer als het goed is. (soms zit deze vast)Het is geen haast werk, alles moet ook weer netjes op z’n plek na het schoon maken met remmenreiniger.
Ik zelf heb geen O-ringen vervangen, wel een beetje vettig gemaakt voor het monteren.Daarna de Hydro-unit weer aansluiten en een paar keer ‘doorspoelen” Dit doe je door de Hydro-unit zo in te bouwen dat je er nog gemakkelijk bij kan en dat ie het dak niet raakt bij het open doen. Ik heb het drie keer gespoeld.
Dan komt er nog wel een beetje vuil uit, maar lang niet meer zoals in het begin.Daarna alles weer netjes afwerken en dak nog een paar keer heen en weer doen. dan ontlucht het systeem zichzelf weer.
zondag 5 februari 2017 om 14:15 #24539Anoniem- Topics: 2550
- Posts: 42372
Niets meer gehoord van Herman, heb ook een uitvoerige mail gestuurd. Ben benieuwd.
maandag 6 februari 2017 om 19:28 #24563Anoniem- Topics: 2550
- Posts: 42372
hoi max
wil je even bedanken voor de mail. we zijn zaterdag er mee begonnen.
maar het werd een beetje te koud ;-) zaterdag gaan we verder.dan hebben we een schuur.
ben gelukkig klein er kruip in de kofferbak en mijn kameraden lachen maar werkt wel.
hoop zaterdag weer open te kunnen rijdenwoensdag 8 februari 2017 om 11:42 #24581Anoniem- Topics: 2550
- Posts: 42372
Houd ons op de hoogte, ben benieuwd naar jullie vordering.
zaterdag 13 mei 2017 om 23:08 #26766Beste Max,
kun je mij vertellen wat voor olie erin de hydro unit zit. Is dit een standaard dunne hydrauliek olie of speciaal van opel. Ik heb vanavond de unit ff bekeken en zag al zwarte neerslag in het reservoir dus tijd om te verversen. En als het mag nog een vraagje, ik heb vandaag de gasklep gereinigd want ik vond dat het toerental bij opschakelen te langzaam terug viel, voornamelijk van 1 naar 2e versnelling ( en de gasklep was behoorlijk vuil en carter ventielatie gaatje zat ook dicht ) maar dit heeft niet echt geholpen. Je moet eigenlijk wachten met opschakelen tot het toerental voldoende gedaald is ( als je tenminste je synchromesh wil behouden. Is dit een opel eigenschap of is dit nog met een computer in te regelen?zondag 14 mei 2017 om 02:24 #26770Anoniem- Topics: 2550
- Posts: 42372
GM Hydrauliköl Teilenummer: 93165227 ( direkt bei Opel 33.36€ )
Doe er geen andere Hydraulische olie in, dat gaat niet werken!!.
Graag een ander topic openen voor jou motor probleem, en dan vermelden om welk type motor het gaat.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.