- Dit onderwerp bevat 24 reacties, 7 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 6 jaren, 5 maanden geleden door .
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.
Alles voor de dakloze Opel
TwinTop.nl en TwinTop.be › Forums › Modificatie’s ~ Tuning TTT › TTT Mechanische Tuning › Tigra adaptaties
En na de winter zijn we weer wat verder.
De wielen zijn niet meer krom en de nieuwe banden zitten erom.
Steinmetz ST1 in 7,5J x 16 met Nankang NS-2R Semi-slicks in 205/45 16.
Door het verschil in hoogte van de wielen, weer ff de auto op hoogte moeten zetten (vooras + 3mm)
Nieuwe remmen:
Vooras:
EBC Ultimax schijven
EBC greenstuff blokken
Achteras:
EBC schijven
EBC greenstuff blokken
Ook van Mathijssen Technics een kitje aangeschaft om de Stability Control uitschakelbaar te maken (maar dit moet er nog in).
Daarna toch echt ergens een stuurkolom verlenger vandaan vissen/laten maken, de zitpositie is verre van optimaal en begint me nu echt zwaar te storen, nu dat het onderstel veel capabeler is en je het dus ook gaat gebruiken.
Wat je ook kan doen is een Sportstuurtje van RAID. Ik had een RAID daytona in mijn Tigra, dan komt er een twee cm dik stuurkolom adaptor tussen en is miss. jou probleem ook opgelost.
In combinatie met een strak onderstel stuurt dat fantastisch. De beleving van je wagen is totaal anders. Genieten!!
Hoi
Lekker bezig met de tigra leuk als iemand zo met passie
Alles veranderd in wat je zelf mooi vind:cheer:
Ik heb het bij 17 inch velgen 215-40-17 gehouden
@Max;
Dat zou een goed idee zijn. Helaas heb ik 3 eisen hieraan:
1: Mijn orginele Opel stuur met stuurwielbediening en airbag moet behouden blijven.
2: ik moet een centimeter of 8 a 10 de cockpit in.
3: het moet reversible zijn.
Heb je misschien wel een foto van die adapter? Wie weet kan ik dat als basis voor de zoektocht gebruiken?
@ Tensions:
Dankjewel, ik zie het meer als beroepsdeformatie. Maarja ik heb van m’n hobby m’n werk gemaakt, dus zo erg vind ik het niet
Ikzelf heb expres de orginele 17-ers de garage in gesmeten. Dit om juist wat meer wang te krijgen en zo dus wat meer voorspelbaarheid op de limiet.
Ook was het de bedoeling een “kleine dikkerd” ervan te maken, en dat lukt optisch beter met wat “poffigere” bandjes. Maar natuurlijk is dat ieder z’n smaak
wat heb je zelf? Of heb je een topic waarin ik wat over die van jouw kan lezen?
Heb zelf een 1.4 16v standaard met 17 inch Italiaanse velgen eronder met 215 bandbreedte
En xenon erin en voor de rest nog niet veel gedaan
Miss andere grill nog.
Wel veel wezen toeren al
Het Raid stuurtje heeft een airbag, voor de rest van jou punten niets…. is de beleving.
lekker bezig hoor!!!
Topless,... that's how we role!
- Opel Cascada 1.6 turbo Cosmo
- Mini Cooper-S R52 cabrio
- Aprilia AF1 Futura 50cc '92 (nostalgie)
- 2021 Triumph Street Triple R 765
- 2012 Triumph Street Triple 675 (van 't vrouwtje)
- VW ID3 1st edition (de "lease frikadel")
Mooie foto’s van je Tigra. Gemaakt bij kasteel Hoensbroek zo te zien.
Dank jullie!
En ja inderdaad die foto’s zijn gemaakt bij kasteel Hoensbroek, is niet ver hiervandaan.
Dank jullie!
En ja inderdaad die foto’s zijn gemaakt bij kasteel Hoensbroek, is niet ver hiervandaan.
Ja ik herkende het. Ben hier opgegroeid rond het kasteel.
Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk