TwinTop.nl en TwinTop.be › Forums › Advertentie’s › Te Koop › Te koop Tigra Twintop 1.8
- Dit onderwerp bevat 13 reacties, 5 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 1 jaar, 9 maanden geleden door Tjarda.
-
AuteurBerichten
-
maandag 2 januari 2023 om 21:35 #155254
Helaas helaas….tijdens de gladheid van eind vorig jaar is mijn Tigra aan de voorzijde in aanraking gekomen met een houten paal. De paal is nog heel maar mijn Tigra niet. Zover ik kan inschatten moeten de volgende onderdelen vervangen worden, voorbumper, bumberbalk, radiator airco, radiator koelvloeistof, subframe en 1 modderkuip. De zijpanelen, motorkap, alle lampen zijn wonderbaarlijk heel gebleven. Nu heb ik zelf geen garage of schuur om te sleutelen en ontbreekt mij voor een gedeelte ook de kennis. Het betreft een zwarte Tigra uit 2006 met 151.000km op de teller. Het dak werkt goed. De motor loopt ook nog goed maar de auto is nu niet rijdbaar i.v.m. lekke radiator. Om hem te laten maken bij een reguliere garage word mij denk ik te duur. Aanbieden aan een sloopbedrijf levert niet veel op en gaat mij ook aan het hart. Vandaar mijn vraag: Wie weet iemand die deze Tigra ( volleder interieur) wil kopen om hem een tweede leven te geven of iemand die tegen redelijke betaling mijn Tigra zou willen en kunnen maken. Bij interesse kan ik uiteraard foto’s delen via pb.
donderdag 5 januari 2023 om 02:43 #155257ff out of the box denkend:
Neem eens contact op met scholen die de opleiding automonteur geven.
Misschien hebben hun wel interesse om tegen een vergoeding de auto te maken als onderdeel van hun opleiding.
Meeste onderdelen kun je voor niet al te veel geld bij een autodemontage / autosloop kopen.
Radiator zou ik wel nieuw kopen, gezien het prijsverschil tussen nieuw en gebruikt vaak maar iets van 30 tot 50 euro is.
vrijdag 6 januari 2023 om 15:00 #155264wellicht kan teigetje of liviu iets betekenen in deze?
zou zonde zijn…. denk dat het in onderdelen best meevalt.
Topless,... that's how we role!
- Opel Cascada 1.6 turbo Cosmo
- Mini Cooper-S R52 cabrio
- Aprilia AF1 Futura 50cc '92 (nostalgie)
- 2021 Triumph Street Triple R 765
- 2012 Triumph Street Triple 675 (van 't vrouwtje)
- VW ID3 1st edition (de "lease frikadel")vrijdag 6 januari 2023 om 20:33 #155268Stuur eerst Bedo Autodemontage eens deze verlanglijst en kijk wat de offerte voor de onderdelen gaat worden.
De rest is alleen maar een boel sleutelen.
En daar wil ik best bij helpen…
Tigra TwinTop 1.8 Sport.
- Sport onderstel
- LPG met gemodificeerde LPG-ECU
- Irmscher Motor ECUKnutselsmurf..
vrijdag 6 januari 2023 om 21:02 #155269Bedankt allen voor het meedenken tot dusver! Inmiddels weet ik dat ik bij een sloop nagenoeg niets voor mn Tigraatje krijg en eigenlijk is de auto daar veel te goed voor. Teigetje bedankt voor de tip en het aanbod om mee helpen sleutelen! Dat zou zeer welkom zijn!!! Ik ga Bedo een offerte aanvragen en dan weet ik meer…Ik kom hier zeker op terug!!!
zaterdag 7 januari 2023 om 19:56 #155270Inmiddels offerte binnen van Bedo. De vraagprijzen van de onderdelen zijn op zich schappelijk maar inclusief laten spuiten van de tweedehands bumper in de juiste kleur, kom ik toch nog alles bij elkaar op een bedrag dat ik er niet meer in wil stoppen, zeker omdat als je eemaal begint te sleutelen misschien nog meer bijkomende kosten gaat krijgen. (Dit ondanks het genereuze aanbod van Teigetje om mij te helpen met sleutelen, waarvoor mijn dank ). Daarnaast ben ik meer woon-werk kilometers gaan maken en heb daarvoor een ander zuinig gebakje (met dak helaas ) aangeschaft. Met pijn in het hart heb ik dus besloten dat ik de Tigra toch ga verkopen. Bij de sloop kan ik er nog een restbedrag van 500 euro voor krijgen. Als er iemand is die meer wil bieden kan dat nog maar wacht dan niet te lang om contact met mij op te nemen. Het betreft een 1.8 model uit 2006 met 151.000km op de teller. Goed onderhouden en geen olieverbruik van de motor. Goed werkend dak met gereviseerde pomp van Rob.
Stoelen zijn volleder met alleen bestuurdersstoel licht instapschade op de wang. Model met airco en stoelverwarming.
zondag 8 januari 2023 om 17:28 #155272Wat is de onderdelenofferte?
(Als ik vragen mag…)
Tigra TwinTop 1.8 Sport.
- Sport onderstel
zondag 8 januari 2023 om 17:48 #155273Zeker mag je dat vragen, geen probleem. Het laten overspuiten van de tweedehandsbumber in kleur, schroefjes, clipjes, koelvloeistof e.d. en eventuele bijkomende kosten zoals bv airco laten vullen, zijn hierbij niet meegerekend. Eventueel arbeidsloon is ook nog buiten beschouwing gelaten.
Hierbij de prijzen(offerte) van de tweedehands onderdelen:Subframe (voorkant). 20
zondag 8 januari 2023 om 18:59 #155274Ik vind sommige onderdelen wel erg duur:
Een nieuwe radiator kost niet veel meer.
Voorbeeldje: https://bogijn.nl/onderdelen/84/opel/5153/tigra-twintop-x04/18178/1-8-r97/koeling/airconditioningBumper is ook veel te duur.. Bij Venyard staat er nu een TTT met nog de voorbumper erop. Wel zelf demonteren, maar zijn de kosten een stuk minder, 50 euro + 4 euro statiegeld als ik de prijslijst goed interpreteer. (https://www.venauto.nl/venyard/?info=prijzen Wel even selecteren op bumper V)
Auto zelf: https://www.venauto.nl/venyard/?make=Opel&base=Tigra&car=V10008GZI4
Waarschijnlijk kun je, als je er op tijd bij bent, clipjes e.d. voor zo goed als niks ook meteen meenemen bij Venyard.
Voor het prijsverschil kun je vervolgens makkelijk de bumper laten spuiten.
zondag 8 januari 2023 om 19:02 #155275Btw, zelf aan de gang gaan met schuurpapier en spuitbussen voor de bumper is ook een optie.
Moet het wel droog zijn als je gaat spuiten en een plek binnen ergens hebben waar het goed kan drogen.
zondag 8 januari 2023 om 20:10 #155276Ik vind de optie van Niels ook veel interessanter.
En spuiten moet lukken voor € 200,-
En het arbeidsloon is een dagje sleutelen en aan Liviu vragen of hij de airco wil nakijken en vullen…
Tigra TwinTop 1.8 Sport.
- Sport onderstel
maandag 9 januari 2023 om 10:29 #155281ik zou ook voor de optie van NIels gaan hoor…. er zijn wel betere opties.
Topless,... that's how we role!
- Opel Cascada 1.6 turbo Cosmo
- Mini Cooper-S R52 cabrio
- Aprilia AF1 Futura 50cc '92 (nostalgie)
- 2021 Triumph Street Triple R 765
- 2012 Triumph Street Triple 675 (van 't vrouwtje)
- VW ID3 1st edition (de "lease frikadel")maandag 9 januari 2023 om 20:37 #155293Hartelijk dank voor het meedenken en alle tips! Thuis een en ander besproken en doorgerekend. Op zich was het met veel hulp, tijd en geduld wellicht nog te doen geweest voor me maar ik heb toch besloten dat de Tigra weggaat. Alleen al de tijd en ruimte ontbreekt mij helaas. Mocht iemand hem willen overnemen dan graag snel een reactie. Hij kan sowieso naar een autodemontage bedrijf dus in dat geval komen er weer gebruikte onderdelen op de markt om andere Tigra’s op de weg te houden…
woensdag 11 januari 2023 om 23:36 #155331Voor je tweedehands bumper heb ik nog wel een adresje… die heeft bij mij de audi a5 rondom gespoten uitgedeukt ect voor 1600 euro…
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.