TwinTop.nl en TwinTop.be › Forums › Modificatie’s ~ Tuning ATT › ATT Mechanische Tuning › storing easy load
- Dit onderwerp bevat 75 reacties, 5 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 5 jaren, 3 maanden geleden door Anoniem.
-
AuteurBerichten
-
zaterdag 3 augustus 2019 om 23:59 #88358
oke duidelijk dank je voor je uitleg bert .vraag me soms af op hoeveel open en dicht dit dak met alles er op en aan eigenlijk berekent is door opel .zoveel kabels en sensors .maar hij is voorlopig weer gemaakt hopelijk blijft het zo anders weet ik waar ik zoeken moet
zondag 4 augustus 2019 om 00:41 #88363Anoniem- Topics: 2550
[IMG]https://uploads.tapatalk-cdn.com/20190803/b7a51efebafa39f66baee9a3633285c5.jpg[/IMG][IMG]https://uploads.tapatalk-cdn.com/20190803/e070b01efe03ba2c4a0d74080bd3d7fa.jpg[/IMG]
daders gevonden!!!!
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Dat wisten we al, vandaar de fout met easy load functie. Ze krijgen het allemaal, plus deze beschadiging is niet de laatste in je wagen helaas.
Ik ga een schema maken waarin ik alle knelpunten ga aangeven die ook kapot dreigen te gaan bij onze twintop.
Als dat is opgelost, heb je een zeer betrouwbare cabrio. De hardware is perfect namelijk.zondag 4 augustus 2019 om 00:47 #88374nou lekker dan maxx dacht dat ik er van af was haha het geluk is het is goed te doen .heb wat kabel ,krimpkousjes en kabelschoentjes besteld en de soldeerbout van mijn schoonvader te leen .als je weet waar de breuk zit scheelt het enorm dat zoeken is vaak de ellende
zondag 4 augustus 2019 om 01:07 #88377Anoniem- Topics: 2550
Zet nieuwe stukken draad in buiten de bocht, nooit in de bocht.
Als er direct achter de gesoldeerde verbinding gebogen moet worden breekt die zo weer.Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk
zondag 4 augustus 2019 om 01:12 #88380goede tip dank je .heb het nu al zo 2 voor de bocht de andere 2 waren helemaal onder in de kabelboom waar ze naar de dikke draadboom gaan heb de kabels 10 cm langer gemaakt dat ze wat vrijer van het schanier liggen hopen dat het houd anders verander ik het wel in de toekomst als het weer problemen geeft.kabelboom zat eerst strak tegen scharnier aan had bijna geen ruimte zo om te bewegen
zondag 4 augustus 2019 om 10:55 #88383ik had eens een andere vraag maxx .als je dak in de kofferbak zit maar hij stopt dan als de achterklep nog niet dicht is en hij stopt dan ermee ,wat ik laatst aan de hand heb gehad .dus hij maakt de cyclus niet af en hij springt dan op storing door draadbreuk of zo en hij piept 3 x wat moet je dan doen want dan kom je niet meer in je kofferbak?kun je dan iets met de op com doen of hoe los je zo iets op dan ?
zondag 4 augustus 2019 om 11:01 #88386Kofferbak via de opcom open maken, en dan het dak met de noodprocedure sluiten, of de draadbreuken zoeken!
Topless,... that's how we role!
- Opel Cascada 1.6 turbo Cosmo
- Mini Cooper-S R52 cabrio
- Aprilia AF1 Futura 50cc '92 (nostalgie)
- 2021 Triumph Street Triple R 765
- 2012 Triumph Street Triple 675 (van 't vrouwtje)
- VW ID3 1st edition (de "lease frikadel")zondag 4 augustus 2019 om 11:06 #88389dank je voor je antwoord bert en hoe doe ik dat waar staat dat kofferbak openen in op com is dat in aduatortest ?maar ik heb nu al gehad dat kofferbak niet dicht was maar op een kier bleef staan ,dus hij was eigenlijk niet dicht je kon nog beetje met klep bewegen .hoe los je dat dan op want hij is dan niet open en niet dicht maar he komt niet in de kofferbak dan .gelukkig ging toen het dak ineens weer anders was ik er nooit meer in gekomen
zondag 4 augustus 2019 om 12:17 #88392Je gaat naar de REC, dan output tests, dan naar de 2e pagina, en dan “trunk release test” even activeren, en daarna deactiveren. Dan is je kofferbak open.
Topless,... that's how we role!
- Opel Cascada 1.6 turbo Cosmo
- Mini Cooper-S R52 cabrio
- Aprilia AF1 Futura 50cc '92 (nostalgie)
- 2021 Triumph Street Triple R 765
- 2012 Triumph Street Triple 675 (van 't vrouwtje)
- VW ID3 1st edition (de "lease frikadel")zondag 4 augustus 2019 om 12:19 #88395danl je voor de uitleg
maandag 5 augustus 2019 om 17:15 #88527vandaag toch maar weer aan de gang geweest met de bekabeling.heb het advies van maxx gevolgd om weg te blijven bij het scharnier met de gesoldeerde kabels .was er niet gerust op weer alles open gemaakt en opnieuw begonnen langere kabels er tussen en kabels wat verder afgeknipt van scharnier .weer mooi gesoldeerd krimpkousjes erom en de gesoldeerde stukken van scharnier weg gelegd.1 probleem er is een kabel die naar boven loopt daar zit een soort plastic pijpje aan deze kabel lag precies op scharnier en kabel was kort wat er nog aan zat .heb er een langere kabel ingezet en zo ver mogelijk bij scharnier weg geduwd en toen afgetapt zodat gesoldeerde kabel niet richting scharnier kan en toen weer alles netjes gemaakt kabels hebben nu genoeg ruimte om te werken .dak paar keer geprobeerd en alles doet het weer prima
maandag 5 augustus 2019 om 18:33 #88547Anoniem- Topics: 2550
Die ene korte, zw/et is een soort massa. Daar zitten de flap motoren ook op.
Ik leg die meestal in een lus en weer terug in het stukje naar de easy liad sensorVerstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk
maandag 5 augustus 2019 om 20:46 #88593heb hem netjes weg gewerkt en wat ruimte gegeven naar sensor toe dat moet wel houden zo denk ik .van jou is een goede tip misschien maar even veranderen dan er is kabel zat .heb het allemaal wat meer kabel gegeven moet goed zijn nu.bedank voor de tips maxx
maandag 5 augustus 2019 om 20:53 #88600Anoniem- Topics: 2550
Maar nu werkt het ook? ha ha ha. ben benieuwd.
Maak die aftak lus oo weer niet te gek lang hoor, anders komt het tussen de scharnier.
zo iets dus.Attachments:maandag 5 augustus 2019 om 21:32 #88712heb hem zo lang gemaakt ben nog niet tevreden ga eens kijken waar ik zo een buiten kous kan krijgen ziet het wat netter uit want die isolatie tape bevalt me niet echt.en hij doet het kan ik je zeggen maxx 3 x geprobeerd en ligt mooi vrij komt nergens tegen aan de kabel heb ze ook weg van het scharnier gelegd .met open gaan er naast gestaan werkt prima .alleen afwerking nog maar dat komt deze week.weet jij misschien waar je zo een kous krijgt om de kabels te doen
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.