TwinTop.nl en TwinTop.be › Forums › Astra TwinTop (ATT) › Storing aan jouw ATT › Probleem tijdens rubbers schoonmaken
- Dit onderwerp bevat 18 reacties, 4 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 5 jaren geleden door Anoniem.
-
AuteurBerichten
-
zaterdag 2 juli 2016 om 13:59 #20352
Als ik mijn dak van de ATT half open zet om de rubbers te reinigen/behandelen dan zakt deze langzaam uit zich zelf naar beneden de kofferbak in.
Vanmorgen was hij te ver gezakt zodat het dak tegen de kofferklep aan zat.
Hierna werkte de bediening van het dak niet meer, ik heb met hulp van de buurman de kofferklep naar achter moeten trekken waarna met god gratie het dak toch weer automatisch dicht ging.Nu vermoed ik dat er een veiligheid ingeschakeld is omdat het dak te ver gezakt is en geen vrije ruimte had, is mijn vermoeden correct?
Doe ik iets niet goed m.b.t. het dak half open zetten? TIPS zijn welkom, voor nu ff geen rubbers meer schoonmaken.
Grtszondag 3 juli 2016 om 01:21 #20397Anoniem- Topics: 2550
- Posts: 42372
Ik begrijp het niet helemaal hoe dat mogelijk is. Je stuurt het dak open, de kofferklep deksel gaat helemaal naar achteren en dan kan volgens mij bij het wegzakken van het dak nooit de kofferklep raken.
Daar is zeker iets niet helemaal goed gegaan. Nu werkt je dak ook niet meer…. toch?
Ik meen mij te herinneren dat je in Leeuwarden woont toch…. ik ben morgen in Leeuwarden. :ohmy:
zondag 3 juli 2016 om 18:01 #20405Het kan zijn dat het dak iets teug zakt echter zoals je omschrijft heb ik het nooit gehad met de ATT
In het vervolg even foto’s maken, beeld versterkt dan het verhaal en komen er mogelijk snel oplossingen/ antwoorden
Ps, probleem nu opgelost?
zo ja, super!
zo neen, even laten uitlezenB) B)
maandag 4 juli 2016 om 01:11 #20418Hoi Max, e.a., sorry dat ik je niet eerder heb kunnen antwoorden.
Ik woon in Den Bosch maar gelukkig is het dak weer automatisch dicht gegaan. Het werkt weer goed open & dicht.Ik had het dak stop gezet toen deze boven de achterbank zat. zie foto onder.
Het dak zakt dan echter naar beneden alsof het dak te zwaar is om mechanisch tegen gehouden te kunnen worden, of alsof er hydraulisch druk verliest?! Het duurt ongeveer 8 minuten tot dat het dak weggezakt is.
Het systeem draait dan ook niet op de juiste manier door, het bovenste dak deel blijft dan te hoog zitten.
Het dak zakt naar beneden en het bovenste deel van het dak loopt dan tegen de achterklep aan, het pakket is dan nl. nog te hoog.
Het bovenste deel hoort vlak boven het middelste deel te komen.Uit jullie reactie maak ik al op dat dit niet helemaal top is.
Enig idee hoe dit kan? Het lijkt mij iets hydraulisch.
Normaal werkt alles naar behoren, rubbers verder behandelen stel ik ff uit.
Ik krijg de zenuwen van dit soort problemen.grts Ronald
maandag 4 juli 2016 om 01:39 #20422maandag 4 juli 2016 om 11:02 #20432Anoniem- Topics: 2550
- Posts: 42372
Ja ik begrijp het, maar je klep lijkt niet ver genoeg naar achteren. Vind het wel een vreemde, eigenlijk kan het het niet.
De klep gaat voordat het dak zijn beweging maakt volledig naar achteren.Zoals op de foto, dan kan bij het terug zakken nooit het dak de klep raken.
maandag 4 juli 2016 om 18:31 #20437klep moet veel verder open blijven staan…
max, je hebt bij ons van het weekend gezien hoe het zou moeten zijn! (dat het dak langzaam zakt, dat kan wel kloppen afhankelijk van de stand)
Topless,... that's how we role!
- Opel Cascada 1.6 turbo Cosmo
- Mini Cooper-S R52 cabrio
- Aprilia AF1 Futura 50cc '92 (nostalgie)
- 2021 Triumph Street Triple R 765
- 2012 Triumph Street Triple 675 (van 't vrouwtje)
- VW ID3 1st edition (de "lease frikadel")maandag 4 juli 2016 om 20:47 #20441Als ik iets heb dan is het ook altijd iets wat een ander nog nooit heeft gehad.
Niet alleen met de ATT maar met van alles en nog wat, pfff
De foto is een voorbeeld van de positie die ik wilde laten weten, zelf heb ik een zilver kleurige ATTBij jou hoor ik wat twijfel Pieter !
maandag 4 juli 2016 om 21:41 #20449Anoniem- Topics: 2550
- Posts: 42372
Maar heeft het dak de klep geraakt? Of dacht je dat ie hem zou raken?
Het gaat natuurlijk wel rakelinks goedVerstuurd vanaf mijn X9076 met Tapatalk
dinsdag 5 juli 2016 om 01:14 #20453Ja het dak zat aan de binnenkant van de klep vast.
Ik heb met de buurman de achterklep naar achteren getrokken en samen het dak opgetild.
Mijn vrouw bediende de knop en plotseling ging het dak dicht.
Achteraf denk ik dat de klep dicht is willen gaan toen het dak ver in de kofferbak gezakt was.
Ik weet ook nog dat er een alarm signaal af ging maar ik dacht dat dat kwam omdat ik de sleutel in mijn zak had. Keyless entry.
Dit moet haast wel,maar ik heb het niet gezien.
Ik ga het zover in ieder geval niet meer laten komen, tussendoor gewoon ff het dak electrisch corrigeren.dinsdag 5 juli 2016 om 09:14 #20454Anoniem- Topics: 2550
- Posts: 42372
Ik doe de rubbers zowat elke maand, maar ik heb het dak een 10 centimeter open, werkt prima
dinsdag 5 juli 2016 om 10:10 #20457Als ik iets heb dan is het ook altijd iets wat een ander nog nooit heeft gehad.
Niet alleen met de ATT maar met van alles en nog wat, pfff
De foto is een voorbeeld van de positie die ik wilde laten weten, zelf heb ik een zilver kleurige ATTBij jou hoor ik wat twijfel Pieter !
De kofferbak moet zeker te weten rechter op gaan staan… als ik naar ons dak kijk, dan heeft het ALLE ruimte tijdens het bewegen… komt niet eens in de buurt van de kofferklep!
Topless,... that's how we role!
- Opel Cascada 1.6 turbo Cosmo
- Mini Cooper-S R52 cabrio
- Aprilia AF1 Futura 50cc '92 (nostalgie)
- 2021 Triumph Street Triple R 765
- 2012 Triumph Street Triple 675 (van 't vrouwtje)
- VW ID3 1st edition (de "lease frikadel")dinsdag 5 juli 2016 om 18:13 #20470Anoniem- Topics: 2550
- Posts: 42372
Same here, ik kan me bij mijn auto niet voorstellen hoe het dak de achterklep kan raken, mijn dak zakt ook door als hij te ver openstaat, maar de klep staat dan wel helemaal open, dit is ook het eerste stadum in het openen, die gaat open dan volgt het volgende stapje pas. Als je klep in het eerste stuk niet geheel opent is er wel iets ernstigs aan de hand.
zaterdag 9 juli 2016 om 00:02 #20539Anoniem- Topics: 2550
- Posts: 42372
Je zegt dat het alarm afging. Ik denk dat dit het alarm is dat na 7 a 8 minuten afgaat en aangeeft dat het dak zichzelf weer gaat openen of sluiten. Dit is een beveiliging om er voor te zorgen dat het dak niet te lang half open blijft staan. Ik neem aan om schade te voorkomen.
Bij mijn Tigra zakt het dak gedurende die 7 a 8 minuten niet langzaam in. Maar het dak van de Astra is ongetwijfeld zwaarder, dus ik kan me voorstellen dat daar wat beweging in zit.
Maar het lijkt er dus op dat ook je achterklep langzaam dicht is gezakt…..
Misschien is de hydrolische druk toch niet helemaal optimaal.zaterdag 9 juli 2016 om 12:56 #20542bij onze att is het wegzakken in niet geheel geopende of gesloten stand, afhankelijk van hoe je het dak dus stopt. Maar als je hem vrij ver opent of sluit, dan zie je hem wel langzaam zakken hoor. Is altijd bij onze att geweest
Topless,... that's how we role!
- Opel Cascada 1.6 turbo Cosmo
- Mini Cooper-S R52 cabrio
- Aprilia AF1 Futura 50cc '92 (nostalgie)
- 2021 Triumph Street Triple R 765
- 2012 Triumph Street Triple 675 (van 't vrouwtje)
- VW ID3 1st edition (de "lease frikadel") -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.