TwinTop.nl en TwinTop.be › Forums › Astra TwinTop (ATT) › Alles over de Astra TwinTop › probleem met koeltemp sensor
- Dit onderwerp bevat 29 reacties, 6 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 6 jaren geleden door Rob 3.
-
AuteurBerichten
-
vrijdag 7 september 2018 om 13:56 #48266
Ben nu wel benieuwd of het vullen van de ruitenvloeistof de melding heeft doen verdwijnen…..
Topless,... that's how we role!
- Opel Cascada 1.6 turbo Cosmo
- Mini Cooper-S R52 cabrio
- Aprilia AF1 Futura 50cc '92 (nostalgie)
- 2021 Triumph Street Triple R 765
- 2012 Triumph Street Triple 675 (van 't vrouwtje)
- VW ID3 1st edition (de "lease frikadel")vrijdag 7 september 2018 om 14:06 #48267Nee helaas, dat was hem niet. Ik vermoed dat de garage hem niet goed ontlucht heeft. Ze zijn echt een uur bezig geweest met stukje rijden kijken en bijvullen. Als ze dan wilde bijvullen en de dop losdraaide spoot de vloeistof er uit. Tijdens het rijden zakt de vloeistof dan weer weg en reageerde de sensor….en dan weer van voor af aan….
Ra ra ra
vrijdag 7 september 2018 om 14:22 #48272Dan is er volgens mij eens een fout gemaakt bij het (opnieuw) vullen van het systeem. Bij te snel vullen/verversen kan er inderdaad lucht in zitten die niet de kans heeft gekregen om te ontsnappen. Is er al geprobeerd om met draaiende motor en de dop los te kijken of er nog lucht in het systeem zit? Blijft er lucht in zitten dan wil het ook wel eens helpen om de auto op een flinke hol te zetten zoals bv de opritten van een parkeergarage die wel eens zo bezopen stijl zijn. Is een voorbeeld hoor,dus niet in een parkeergarage gaan staan klooien
Ik zou anders alles aftappen en opnieuw rustig vullen met de kachel op heet zetten.vrijdag 7 september 2018 om 15:09 #48289Ja stilstaand ook geprobeerd. Dan komt het er op een gegeven moment ook uit spuiten, weer vullen en weer hetzelfde probleem….
vrijdag 7 september 2018 om 15:20 #48292je zou bijna gaan denken aan overdruk in je systeem…… koppakking?
Topless,... that's how we role!
- Opel Cascada 1.6 turbo Cosmo
- Mini Cooper-S R52 cabrio
- Aprilia AF1 Futura 50cc '92 (nostalgie)
- 2021 Triumph Street Triple R 765
- 2012 Triumph Street Triple 675 (van 't vrouwtje)
- VW ID3 1st edition (de "lease frikadel")vrijdag 7 september 2018 om 15:37 #48303Pfff Ik dacht er ook al aan. Hoe kom ik daar het makkelijkst achter?
vrijdag 7 september 2018 om 15:39 #48304mja, dat moet je laten testen. Dat kun je niet altijd zelf achterhalen helaas (in sommige gevallen wel, sommige niet)
mijn broertje had het bij zijn astra J 1.4t ook….. daar was nogmeer mis! Maar symptomen waren zoals jij beschrijft.
Heel het onderblok moest vervangen worden en de kop gereviseerd.
Dat was garantiewerk gelukkig!!!!!nu wil ik natuurlijk je geen angst aan praten!!!!!!!!!!!!
Topless,... that's how we role!
- Opel Cascada 1.6 turbo Cosmo
- Mini Cooper-S R52 cabrio
- Aprilia AF1 Futura 50cc '92 (nostalgie)
- 2021 Triumph Street Triple R 765
- 2012 Triumph Street Triple 675 (van 't vrouwtje)
- VW ID3 1st edition (de "lease frikadel")vrijdag 7 september 2018 om 15:42 #48307Anoniem- Topics: 2550
- Posts: 42372
Heb al diverse Astra’s met koelsysteem ontlucht. Dat gaat eigenlijk automatisch, ik rij idd een stukje en moet dan bijvullen.
Dat doe ik met motor uit, dan is het systeem op temperatuur. Dus er is een beetje druk als je de dop van het koel reservoir open draait. Maar echt niet veel hoor en is ook zo weg, je hoort even plssss. klaar.Dan weer bijvullen, ik doe meestal de eerste keer bijvullen over het max heen. Dan kan het zijn dat je niet meer hoeft bij te vullen.
Nou als laatste check, kijk ik bij volledig afgekoelde motor nog een keer. Dan is het klaar.Wanneer de afgaande koelwaterslang van motor naar radiateur hard aan voelt, is de kans heel groot dat de koppakking defect is en lekt.
vrijdag 7 september 2018 om 15:48 #48313Weet bijna zeker dat dat het probleem is dan. Iemand ervaring met wat de kosten zijn?
vrijdag 7 september 2018 om 15:50 #48316ligt er aan wat je zelf kunt/doet….
als je ZEKER wil weten dat alles OK is moet je blok en kop ook gekeken worden of die nog helemaal vlak zijn, en evt vlakken!
Topless,... that's how we role!
- Opel Cascada 1.6 turbo Cosmo
- Mini Cooper-S R52 cabrio
- Aprilia AF1 Futura 50cc '92 (nostalgie)
- 2021 Triumph Street Triple R 765
- 2012 Triumph Street Triple 675 (van 't vrouwtje)
- VW ID3 1st edition (de "lease frikadel")vrijdag 7 september 2018 om 15:53 #48322Hoe merk je of het je koppakking is? Ik heb gekeken in de dop van de olie en daar zit niet de bekende witte drap die je zou hebben als er koelvloeistof intern lekt.
vrijdag 7 september 2018 om 15:56 #48323afhankelijk van waar het lek zit en hoe groot het is, zit er wel of geen smurrie (mayonaise) aan je dop.
smurrie aan je dop is als je een lek hebt tussen oliekanalen en koelkanalen (mengen van olie en koelvloeistof)
lekkage tussen cilinders en koelkanaal heb je geen smurrie.
Soms heb je dan meer witte rook bij het rijden, maar ook niet altijdSoms kun je het ook merken/zien als je de dop van het koelwater reservoir af haalt, en dan de auto start en laat lopen.
Heb je continue belletjes in je reservoir (of dop van de radiator bij andere auto’s) dan heb je dikke kans dat je koppakking er tussen uit ligt.Topless,... that's how we role!
- Opel Cascada 1.6 turbo Cosmo
- Mini Cooper-S R52 cabrio
- Aprilia AF1 Futura 50cc '92 (nostalgie)
- 2021 Triumph Street Triple R 765
- 2012 Triumph Street Triple 675 (van 't vrouwtje)
- VW ID3 1st edition (de "lease frikadel")vrijdag 7 september 2018 om 16:16 #48326Ik heb bijna geen koelvloeistof verlies en rij toch iedere dag ruim 100km. Wel hoor ik af en toe in Z’n 1 of 2 bij (te) lage toeren een sissend of fluitend geluid. Dat maakt het zeker niet beter….
vrijdag 7 september 2018 om 16:26 #48328Anoniem- Topics: 2550
- Posts: 42372
Ik zou daar niet te lang mee wachten Rob.
Je kan ook je koelsysteem laten testen en compressie test laten doen op de cilinders.Maar elke dag 100km, dan moet het wel goed zijn hoor. Anders heb je straks nog meer schade.
Waar woon je ook al weer.
Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk
vrijdag 7 september 2018 om 16:29 #48334Oke tja. Ik woon in leiden en werk in Rotterdam Max.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.