TwinTop.nl en TwinTop.be › Forums › Algemeen › Laat je hier gaan › Polijsten met machine van mijn Astra TT OPC.
- Dit onderwerp bevat 53 reacties, 13 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 5 jaren, 5 maanden geleden door Anoniem.
-
AuteurBerichten
-
donderdag 2 mei 2019 om 10:35 #69454
dat is ook de reden dat ik het niet aandurf zo’n ding te kopen. Je leest veel van mensen die niet weten wat ze doen hiermee (zoals ik), en meer kapot maken dan ze lief is
Topless,... that's how we role!
- Opel Cascada 1.6 turbo Cosmo
- Mini Cooper-S R52 cabrio
- Aprilia AF1 Futura 50cc '92 (nostalgie)
- 2021 Triumph Street Triple R 765
- 2012 Triumph Street Triple 675 (van 't vrouwtje)
- VW ID3 1st edition (de "lease frikadel")donderdag 2 mei 2019 om 10:45 #69456Anoniem- Topics: 2550
[quote=”Leonardo53″ post=63428]Ik zeg niks, ik bemoei me er ff niet mee
Mot an me toekomst denke.HELD !![/quote]
Op meerdere manieren wordt dit een gevaarlijk topic
donderdag 2 mei 2019 om 11:06 #69458dat is ook de reden dat ik het niet aandurf zo’n ding te kopen. Je leest veel van mensen die niet weten wat ze doen hiermee (zoals ik), en meer kapot maken dan ze lief is
.
Daarom wil ik ook eerst een cursus doen, en heb het geluk dat ik hem daarna van iemand kan lenendonderdag 2 mei 2019 om 11:21 #69460Anoniem- Topics: 2550
Beste allemaal, ik heb dan een cursus gehad via het BMW forum, was idd heel leerzaam. In één dag was de info voldoende.
wanneer je een poetsmachine gaat kopen, koop een excentrische machine. Deze heb ik ook al weer 10 jaar, word tijd voor een nieuwe bedenk ik mij. ha ha ha.
Met een excentrische machine kun je niet veel schade aanrichten. De schade aanrichten zit meer in de goede voor bereiding.
De wagen moet absoluut schoon zijn, niet dat je zand deeltjes in de lak gaat zitten schuren.
Ik doe meestal de gehele wagen schoon, maar elk oppervlak behandel ik dan nog een keer voordat ik ga polijsten met machine.Je kan ook nog gaan kleien, maar dat heb ik twee keer gedaan, wanneer de lak goed onderhouden is / word, heeft dat geen zin.
Komt nauwelijks wat van af, maar is je lak behoorlijk mat vervuild. dan zou ik het wel aanraden.Verder is het vallen en opstaan met goede / juiste pads en poets spullen. Je kan veel hier over lezen op de website van Carclean.
donderdag 2 mei 2019 om 11:27 #69463thanks max!!!
kleien heb ik wel eens gedaan bij de ATT, dat maakt hem mooi glimmend ja
Daar had ik een kleidoek voor geleend met speciale shiampooTopless,... that's how we role!
- VW ID3 1st edition (de "lease frikadel")donderdag 2 mei 2019 om 14:30 #69465Inderdaad mensen,polijsten moet je je eerst in verdiepen,heel belangrijk is wel een goede machine, dus niet één van de Lidl of aliebaba want die geven eerder een slijp effect.
En goeie was/polijstmiddelen is ook een pré.
En de eerste keer een beetje lef,het beste is om je buurman,die altijd de opmerking maakt van “als je klaar bent daar staat mijn auto hoor” aan te bieden of je z’n auto ff moet poetsen
Wedden dat hij niet zal weigeren :silly:
Ikzelf maar me er niet druk om,ik ben lid van een hobbygarage waar dagelijks een professionele poetser bezig is,en die beste man kan poetsen,werkelijk perfect,de kleinste hoekjes worden meegenomen, en daarna met perslucht alles tot in de kiertjes stofvrij geblazen,en dat voor vijf tientjes,dus ome Leen poetst al jaren niet meer zelf :P ja de plaatdonderdag 2 mei 2019 om 14:43 #69471Anoniem- Topics: 2550
Ohh leen voor vijf tientjes…… dat is een koopje, krijgt die beste man wel wat lekkers toch
donderdag 2 mei 2019 om 15:09 #694755 tientjes is wel heel netjes ja!!
Topless,... that's how we role!
- VW ID3 1st edition (de "lease frikadel")donderdag 2 mei 2019 om 15:22 #69479Ohh leen voor vijf tientjes…… dat is een koopje, krijgt die beste man wel wat lekkers toch
.
Bij zilver/Grijs zie je toch niet of het wel of niet goed is gedaan Maxdonderdag 2 mei 2019 om 16:39 #69482Ja en als je ziet hoe hij werkt,echt met hart en ziel, is altijd wel een leuke fooi waard hoor.
Ik heb vaak meelij met hem,is ook nog eens een bijzonder vriendelijke kerel,krijg regelmatig zonder dat ik iets vraag spullen van hem,die kant en klare sponzen met waxoll,gaatje in prikken en poetsen maar.
Ja zo af en toe valt het leven best wel meedonderdag 2 mei 2019 om 16:47 #69488“Bij zilver/Grijs zie je toch niet of het wel of niet goed is gedaan Max :lol:”
Misschien niet maar tijdens het aaien voel je het wel hoor :Pdonderdag 2 mei 2019 om 17:03 #69491Miss met staalwol haha :woohoo:
donderdag 2 mei 2019 om 17:07 #69493Max heeft denk ik mijn reactie over het aaien/kwijlen nog niet gelezen. Haha…
donderdag 2 mei 2019 om 18:22 #69502Jan,staalwol heb ik nog niet geprobeerd :blink: Diana wees maar niet bang hoor,maar hij wacht z’n kans af,naar wij dachten Ik vrees het ergste :woohoo:
Alles weer goed met de auto?
Komende week op wintersport,en dan een week in de zondonderdag 2 mei 2019 om 19:01 #69636Geniet van je vakantie, Leen !
Tigra TwinTop 1.8 Sport.
- Sport onderstel
- LPG met gemodificeerde LPG-ECU
- Irmscher Motor ECUKnutselsmurf..
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.