TwinTop.nl en TwinTop.be › Forums › Modificatie’s ~ Tuning TTT › TTT Mechanische Tuning › P Tronic ?
- Dit onderwerp bevat 8 reacties, 1 deelnemer, en is laatst geüpdatet op 16 jaren geleden door Anoniem.
-
AuteurBerichten
-
maandag 6 oktober 2008 om 19:01 #7184Anoniem
- Topics: 2550
Heeft er iemand ervaring met de powerbox van p tronic?
Aangezien ik slechte ervaringen heb met obd tuning ben ik eerder geinteresseerd in een powerbox.
Greetzmaandag 6 oktober 2008 om 19:28 #7185Anoniem- Topics: 2550
Hier kan ik u helaas niet verder mee helpen ..
dinsdag 7 oktober 2008 om 11:34 #7188Anoniem- Topics: 2550
Het enige wat ik kan vertellen is dat een powerbox af te raden is. Je geeft verkeerde (lees vervalste) informatie door aan de computer.
Het is beter om hem volledig te laten chippen.
dinsdag 7 oktober 2008 om 14:52 #7189Anoniem- Topics: 2550
Ik ben eerlijk gezegd al niet voor chippen, laat staan voor een power box. Je leest er op de forums op internet ook heel wat tegenstrijdige informatie over. De ene heel tevreden, de andere niet ….
Nee, niks voor mij.
Koen
dinsdag 7 oktober 2008 om 15:59 #7191Anoniem- Topics: 2550
yep schreef:
Heeft er iemand ervaring met de powerbox van p tronic?
Aangezien ik slechte ervaringen heb met obd tuning ben ik eerder geinteresseerd in een powerbox.
GreetzChippen is voor diesels en benzine turbomotoren de rest heeft weinig zin.
Die van mij heeft er een aardige parij kracht bij terwijl het verbruik binnen de perken is gebleven. Maar waar je hem laat chippen is wel van belang.dinsdag 7 oktober 2008 om 21:22 #7193Anoniem- Topics: 2550
Ik weet dat chippen beter is dan een powerbox, daarom heb ik dit ook eerst willen laten doen. Bij een goede tuner..
Probleem was, dat bij het testen op de vermogentestbank (om te zien hoeveel pk hij voor het tunen heeft) er volgens de tuner statische elektriciteit op mijn auto is gekomen waardoor hij niet meer startte.
Gevolg: binnen gedaan in de garage, en was de motorstuurelektronica kapot.Dit hebben ze vervangen..
Ik riskeer dit niet opnieuw.Anders gaat de garage ook afvragen hoe dit kan.
Vandaar dat ik opteer voor een veiligere methode. Dus zelf een powerbox installeren.
Hier wordt de originele stuurelektronica niet gewijzigd waardoor die ook niet kapot kan op deze manier.Ik begrijp dat de meeste mensen tegen een powerbox zijn(was ik eerst ook), maar na dit voorval riskeer ik obd tuning nooit meer.
Dan lijkt me een echte goede powerbox veilger.
Maar ik zie zoveel merken van powerboxen waardoor ik niet goed weet welke goed zijn en welke minder.
Tot nu toe komt ptronic het best er uit. Als ik alles op internet zo probeer te lezen.(gebruikerservaringen)Misschien dat er iemand van jullie een powerbox hebben van dit merk?Of een ander?Graag jullie ervaring.
dinsdag 7 oktober 2008 om 21:32 #7194Anoniem- Topics: 2550
Als de tuner jou motorelektronica kapot heeft gemaakt met de auto op de vermogensbank te plaatsen, dan is het geen goede tuner geweest, maar ÈÈn of andere beun de haas. Als hij het kapot maakt dan had hij ook voor de reparatie moeten opdraaien lijkt me.
Van een powerbox kun je beter afblijven, want het volgende wat kapot kan gaan, zou wel eens meer als je motorelektronica kunnen zijn. Zo’n powerbox houdt gewoon je elektronica voor de gek door bewust waardes te veranderen. Mijn mening "Afblijven".
woensdag 8 oktober 2008 om 11:12 #7196Anoniem- Topics: 2550
Ik kan de reactie van Humboldt alleen maar bijtreden… Dan heeft die tuner een grote fout gemaakt…
woensdag 8 oktober 2008 om 18:01 #7197Anoniem- Topics: 2550
Ik ben maar een leek wat tunning betreft
Maar ik weet wel wat van statische elektrischiteit.
Dat betekend dat ze hem vergeten zijn te aarden.Ik zou geen powewrbox nemen die paar PK meer ga je niet echt merken.
Koop een astra 1,6 turbo dan heb je PK genoeg.
:alol: :alol: O even vergeten die zijn veels te duur in de verzekering.Belgieje heeft toch ook nadelen.:a168:
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.