TwinTop.nl en TwinTop.be › Forums › Meetings en ritjes › Midden en Noord Nederland › Opel Twin Top Tour 2015
- Dit onderwerp bevat 403 reacties, 11 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 8 jaren, 5 maanden geleden door Cascada Topper.
-
AuteurBerichten
-
maandag 5 januari 2015 om 19:50 #13612
Ha die Jeroen,
Komende maand gaan we starten met de inschrijving en je bent van harte welkom om je dan aan te melden.
Afgelopen jaar waren er minstens 4 uit Limburg, dus ook dit jaar kunnen jullie weer een treintje gaan vormen.Maak dan wel even je woonplaats kenbaar. makkelijk om te weten waar je bij elkaar kunt aanhaken.
tot de 17e mei
B) B)
maandag 5 januari 2015 om 21:12 #13617Anoniem- Topics: 2550
- Posts: 42372
Top! Ik woon in schinveld. Klein dorpje zegt vast niemand iets maar google maps doet wonderen! Dus als er mensen vanuit limboland vertrekken, laat maar horen!
Sent from my iPhone using Tapatalk
maandag 5 januari 2015 om 22:00 #13619Ik zou bijna omrijden om het mooie Linburg weer te zien.
maandag 5 januari 2015 om 22:01 #13620Maar tis net ff te ver vanaf Zoetermeer. Misschien dat ik die dag vanaf Cuijck de tour start, kan ik nog inhaken. Maar niks is zeker, kan ook gewoon vanuit Zoetermeer starten
dinsdag 6 januari 2015 om 20:25 #13626Anoniem- Topics: 2550
- Posts: 42372
Ik vind het zo jammer, de meeste twintoppers hier op het forum komen uit het zuiden of uit België.
Gewoon eff een mopper post van mij. ha ha ha . Zit zowat helemaal alleen in Noord Holland. :ohmy:
dinsdag 6 januari 2015 om 20:27 #13627Anoniem- Topics: 2550
- Posts: 42372
Ik zou gaan verhuizen max!
Sent from my iPhone using Tapatalk
dinsdag 6 januari 2015 om 20:34 #13629Anoniem- Topics: 2550
- Posts: 42372
Gelukkig hebben we zuinige wagens, dus een afstand maken is geen probleem. Maar zou het ook bv. erg leuk vinden om even wat af te spontaan wat af te spreken om eff te klussen aan de auto. Dat eff kunnen we vergeten
dinsdag 6 januari 2015 om 20:38 #13630Anoniem- Topics: 2550
- Posts: 42372
Zuinige wagens? Wie? Haha die 1.8 van mij met k&n powerfilter zuipt als een malle. Kan ook aan mijn rijstijl liggen natuurlijk… Mijn vorige auto reed makkelijk 1 op 20/21. Was dan ook een kleine stadsauto. Daihatsu cuore uit 2006.
Sent from my iPhone using Tapatalk
dinsdag 6 januari 2015 om 20:41 #13631Anoniem- Topics: 2550
- Posts: 42372
ja 1.8 ik heb (helaas) een 1.4 en die rijd met winterbanden 1 op 19 ongeveer. Met zomer banden 1 op 15 ongeveer.
Tja als je wil ruilen we de motoren eff om. :P
dinsdag 6 januari 2015 om 20:49 #13632Anoniem- Topics: 2550
- Posts: 42372
Heb ook in een 1.4 test gereden maar vind dat die toch wat power mist. Hij rijdt natuurlijk wel een stuk zuiniger. Ik rij momenteel nog geen 1 op 12. Ben wel nog aan het denken om hem te laten chippen bij eds in duitsland. Phase 1 zou het dan wel worden.
Sent from my iPhone using Tapatalk
dinsdag 6 januari 2015 om 21:34 #13633Ik heb hetzelfde verbruik, ook ongeveer 1 op 12 met een Greene open luchtfilter. Ik zit in ieder geval iok te denken aan de fase 1 upgrade naar 140pk, fase 2 gaat nog ff duren.
Een keer ergens knutselen met een stelletje twintoppers lijkt mij ook leuk, waar gaan we dat doen?Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
dinsdag 6 januari 2015 om 21:53 #13634Anoniem- Topics: 2550
- Posts: 42372
Jaa fase 2 is belachelijk duur. fase 1 is momenteel 166 euro en daar wil ik het nog best voor proberen. De k&n set zou me 9 a 10 pk en 10nm moeten geven dus ik weet niet precies wat de chiptuning dan voor een verschil gaat maken. Het is voor mij best een stuk rijden om bij eds te komen dus hoop wel dat het de moeite waard is.
Sent from my iPhone using Tapatalk
dinsdag 6 januari 2015 om 22:02 #13636Ben benieuwd naar je ervaring na fase 1. Eigenlijk nog niet gekeken waar eds zit…. Duitsland ergens toch?
Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
dinsdag 6 januari 2015 om 22:11 #13637Anoniem- Topics: 2550
- Posts: 42372
Maar beste mede TTT, met die chip tuning gaat je verbruik toch meer omhoog is mijn idee. Of valt dat dan mee.
Tja mee PK’s , meer uitdaging om sportief te rijden, dat begrijp ik ook wel. Maar wat zegt dat op termijn over het behoud van je motor?Krijg je op termijn niet meer slijtage? Of is dat een rare opmerking van mij. Ik heb dus totaal geen ervaring met chip tuning, zou het (zoals ik er nu over denk) ook nooit doen. Ik ben meer voor standaard, standaard waar je motor management af fabriek op ingesteld is.
Het zal wel een ouderwetse gedachte zijn van mij.dinsdag 6 januari 2015 om 22:28 #13638Anoniem- Topics: 2550
- Posts: 42372
Jaa klopt zit inderdaad in duitsland. Van mij uit ongeveer 1.45 uur rijden. Beste max wat ik tot nu toe erover gelezen heb kom ik tot deze conclusie: bij chiptuning wordt de motor optimaal afgesteld. De fabrieksinstellingen zijn altijd ver binnen de maximale belasting voor de motor. Dit gebeurt omdat de brandstof die verbruikt wordt niet in alle landen van dezelfde hoge kwaliteit is. Waar wij onze benzine vandaan halen is de kwaliteit echter wel zeer hoog en is het dus mogelijk om meer uit je blok te halen. De chiptuning kun je dan dus zonder extra slijtage of risico laten uitvoeren. Qua benzine verbruik zou het zelfs zuiniger moeten worden mocht je dezelfde rijstijl blijven hanteren. Dit omdat de motor tot meer in staat is dan voorheen. Echter is natuurlijk de bedoeling van chiptuning om meer pit uit de motor te halen en zal de rijstijl hier gegarandeerd naar veranderen. Het ligt dus compleet aan jezelf of je meer gaat verbruiken. Het is natuurlijk wel een ander verhaal qua slijtage als je de motor nu echt constant zwaar belast. Maar dit is voor een begrensde (lees: fabrieksinstelling) motorblok ook niet gezond.
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.