TwinTop.nl en TwinTop.be › Forums › Algemeen › Stel jezelf even voor › Opel Tigra Twintop uit 2006
- Dit onderwerp bevat 45 reacties, 8 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 5 jaren, 8 maanden geleden door Diana.
-
AuteurBerichten
-
zondag 17 februari 2019 om 13:30 #59519
Laatste is een Tip die ik zeker zou proberen
Best wel slim die Diana:whistle:
dinsdag 19 februari 2019 om 20:39 #59918Laatste is een Tip die ik zeker zou proberen
Best wel slim die Diana:whistle:
Helaas had ik die weekend dienst al geruild..
De volgende keer probeer ik er bij te zijn :woohoo:dinsdag 19 februari 2019 om 20:48 #59925Afgelopen zaterdag weer eens voor het eerst het dak open gehad, s’ochtends vroeg richting het werk…
beetje fris maar met de kachel op de hoogste stand ging het prima. B)Wat mij opviel is dat ik de knop 2 keer omhoog moet doen voordat het dak open gaat.
1ste keer ontgrendeld hij in de kofferbak.
en bij de 2de keer gaan de ramen naar beneden en opend hij het dak.
beetje vreemd, aangezien het dak altijd opende bij de eerste klik.Attachments:dinsdag 19 februari 2019 om 20:52 #59927Anoniem- Topics: 2550
Het ziet er weer prachtig uit hoor je wagen.
De werking van het dak, op contact, handrem aangetrokken, dan grendels voor los.
Nu de knop dak open bedienen, als het goed gaat dan hoor je een signaal en gaan de ramen ietsje naar beneden.
Daarna gaat de klep naar achteren en je dak gaat open. Maar alles met één knop bediening en ongeveer 28 sec.Als het bij jou niet in één keer werkt, dan kan dat betekenen dat de knoppen vervuild zijn en schoongemaakt moeten worden.
dinsdag 19 februari 2019 om 20:57 #59930Het ziet er weer prachtig uit hoor je wagen.
De werking van het dak, op contact, handrem aangetrokken, dan grendels voor los.
Nu de knop dak open bedienen, als het goed gaat dan hoor je een signaal en gaan de ramen ietsje naar beneden.
Daarna gaat de klep naar achteren en je dak gaat open. Maar alles met één knop bediening en ongeveer 28 sec.Als het bij jou niet in één keer werkt, dan kan dat betekenen dat de knoppen vervuild zijn en schoongemaakt moeten worden.
Het werkt helaas niet in één keer, auto stond aan, handrem was aangetrokken, en de grendels los.
bij de eerste keer de knop ingedrukt te hebben, hoorde ik alleen achter in de kofferbak iets ontgrendelen, en toen bij de tweede keer ging alles pas open.dinsdag 19 februari 2019 om 20:58 #59933Anoniem- Topics: 2550
Ok, dus niet in één keer. dan zou ik eerst die knoppen schoon maken en weer proberen.
Attachments:dinsdag 19 februari 2019 om 21:00 #59934Ok, dus niet in één keer. dan zou ik eerst die knoppen schoon maken en weer proberen.
Zal er van het weekend eens naar kijken!
bedankt voor de tip Max!zaterdag 23 februari 2019 om 23:13 #60202Goedenavond allemaal! B)
Afgelopen donderdag kwam ik op marktplaats een leuke set lederen stoelen met stoelverwarming, deurpanelen en schakelaar voor de stoelverwarming tegen.
Na niet al te lang na te denken heb ik besloten om deze set te kopen, de lederen set moest uit Papendrecht komen, en in overleg met de verkoper heeft hij de set voor een gunstige prijs opgestuurd naar mijn werk in Groningen en zou de volgende dag al geleverd worden.Gistermiddag rond 15:20 reed er een kleine Peugeot 106 bij ons de parkeerplaats op, met daarin mijn set lederen stoelen + panelen, verbazingwekkend maar goed, hij had dan ook de passagiers stoel + de gehele achterbank er uitgehaald om zo dingen te vervoeren.
De set in de loods gezet op het werk, en eens goed bekeken vielen mij een aantal dingen op, waar ik niet op gelet had op de foto’s van der advertentie; :blink:
Gordelspanner van de bestuurdersstoel mist
Stekkerunit bestuurdersstoel waar alle kabels eindigen mist
Hendel passagiersstoel om de stoel naar voren te buigen was afgebrokenJammer, maar gelukkig was alles over te zetten vanaf mijn eigen stoelen, en ziet de set er super netjes uit. Moet alleen even met liefde schoongemaakt en verzorgd worden, maar dat komt wel goed.
Vanochtend vroeg zijn mijn man en ik naar mijn werk gereden om daar binnen in de loods rustig de stoelen over te zetten.
We hebben daarvoor alle tijd genomen, omdat we dit nog nooit eerder gedaan hebben en totaal niet technische zijn.
Maar de stoelen waren binnen drie uren overgezet, met gordelspanner, bekabeling en al. Super blij!
Toen was het alleen nog even de zekeringen controleren voor de stoelverwarming, heel raar, maar die zaten er al in.
Auto gestart, geen rare meldingen op het dashboard wat betreft de airbag of gordels. Alles deed het naar behoren, behalve toen ik de stoelverwarming aanzette…..
De stoelverwarming’s knop aan de linkerkant deed niks, rechts deed het prima. Toch maar even de zekeringen vervangen voor nieuwe… nog niks! Uiteindelijk de schakelaar omgewisseld van rechts naar links, en toen deed links het wel, maar rechts weer niks. Schakelaar kapot! duidelijk…. Dus nu moet ik nog even opzoek naar een nieuwe schakelaar voor de passagierskant, de bestuurders kant doet het nu prima, en dat is natuurlijk het belangrijkst!De panelen ga ik misschien wisselen, in principe zijn mijn deurpanelen nog wel netjes.
Alleen aan de passagiers kant zitten wat deuken in.Morgen nog even de stoelen schoonmaken, en behandelen en dan heb ik voor de zomer mooie schone leren stoelen. B) B)
Tijdens het vervangen van de stoelen (vergeten om een vooraf foto te maken)
Mijn oude set (gaat naar een vriendin haar Tigra)
De nieuwe lederen set
Stoelverwarming knoppen
Attachments:zaterdag 23 februari 2019 om 23:41 #60205“Totaal niet technisch” maar je hebt het toch lekker gedaan,gefeliciteerd met jullie doorzettingsvermogen,mag je trots op wezen.
zaterdag 23 februari 2019 om 23:45 #60206Ziet er goed uit. Mooi hoor.
Wat ik dan weer tof vind dat jullie het zelf aanpakken en het gewoon doen. Ondanks dat jullie zoals je zelf zegt niet al te technisch zijn ( lees : klein beetje jaloers )zondag 24 februari 2019 om 00:29 #60207Die lederen set ziet er mooi uit zeg! Ik kwam vandaag trouwens dit windscherm ook tegen. Marktplaats
Weet niet of je nog 1 nodig hebt, maar je krijgt bij deze ook een hoes.
zondag 24 februari 2019 om 00:34 #60209Thanks Leonardo & Diana!
Ga morgen eens proberen om mijn bediening van het dak schoon te maken, gewoon doen denk ik zo!Die lederen set ziet er mooi uit zeg! Ik kwam vandaag trouwens dit windscherm ook tegen. Marktplaats
Weet niet of je nog 1 nodig hebt, maar je krijgt bij deze ook een hoes.
Ik had deze ook gezien, ik heb mijn stoelen set omgeruild tegen het windscherm van een vriendin van mij. Die wil haar Tigra verkopen, maar wel met goeie stoelen
Haar airbag doet het niet van de bestuurdersstoel. Stekkers zijn verrot.zondag 24 februari 2019 om 01:30 #60217Ahaaa, dat is inderdaad ook wel een goede deal. Ik rij meestal winters zonder het windscherm (neemt licht/zicht weg) , maar ik vind hem in de zomer met het dak open toch wel echt het verschil maken.
zondag 24 februari 2019 om 01:35 #60225Ahaaa, dat is inderdaad ook wel een goede deal. Ik rij meestal winters zonder het windscherm (neemt licht/zicht weg) , maar ik vind hem in de zomer met het dak open toch wel echt het verschil maken.
Ik denk dat ik hem zelf ook in de winter er uithaal, ik zou zelf het liefst deze willen; https://www.windschott.eu/windschott/opel-tigra/ maar vind hem nog een beetje aan de prijzige kant. Nog maar even sparen
zondag 24 februari 2019 om 01:39 #60227Anoniem- Topics: 2550
Ziet er perfect uit hoor Wilko. Prachtige upgrade voor je wagen. De schakelaar kun je misschien even demonteren……voorzichtig.
Eff kijken water aan de hand is? Anders mag je hem ook even opsturen naar mij, dan kijk ik er even naar.
Ben bang dat één schakelaar lastig te vinden is en een setje kost toch snel weer 45 euro meen ik. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.