TwinTop.nl en TwinTop.be › Forums › Astra TwinTop (ATT) › Alles over de Astra TwinTop › Opel Astra H Twin Top Aankoopadies
- Dit onderwerp bevat 159 reacties, 14 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 5 jaren, 4 maanden geleden door BadBert.
-
AuteurBerichten
-
woensdag 20 maart 2019 om 00:12 #63194
Hallo forumleden!
ik weet niet zeker of dit de goede thread is maar goed.Ik ga deze zomer opzoek naar mijn tweede auto
Ik rij momenteel een Ford fiesta:
uit 2004 als beginners auto maar ik mis de pk. Daarnaast hebben mijn ouders een cabrio en het is in de zomer wel verdomde fijn om zo een ding te hebben. Daarom viel mijn oog op een hardtop. dicht lijkt het dan ook nog op een sedan/coupe.aangezien ik dan 20 ben en 1 schadevrije jaar zal hebben zal een auto met meer pk wat betaalbaarder in de verzekering zijn dan atm. Daarnaast mis ik gewoon pk wat ik A-relax vindt.Rijdt regelmatig in de auto’s van mijn ouders, En daar vind ik de 120pk op een tsi moter al beter dan die 70 pk wat ik heb :p( Duh want turbo moteren zelfs de 80pk turbo motors rijden beter dan mijn 70pk oude moterblokje).
Maar verder op mijn vraag ik ga kijken voor een opel astra cabrio twintop met 140pk uit 2007 of nieuwer maar ik ben de opzoek naar de punten waarop ik moet letten. En welke moterblok moet ik niet nemen en welke moterblok moet ik wel nemen uit welk jaar is het advies om te kopen. nog later dan 2007 heb zelf al wat onderzocht en kwam achter dat de maandag modellen van 2006 nogal wat problemen met het dak zou hebben En graag de aandachtpunten :3
Groetjes
Spelfouten of niet correcte zinnen inbegrepen. Ben namelijk een dyslect sorry!
woensdag 20 maart 2019 om 03:10 #63199Bedankt voor het snelle antwoord :)!
De tigra vind ik niet echt in mijn smaak vallen.(dan ga ik liever kijken naar de tt roadster) puur omdat het een tweezitter is ik reis vaak met 2 of meer. En de tigra vind ik nogal klein (vind ik van de fiesta ook)Met het kijken van de nieuwe auto neem ik mijn moeder&vaders mee. Dan zal je denken is een vrouw maar mijn moeder weet nog net iets meer van auto’s dan ikzelf wat zei ziet zie ik niet en wat ik zie ziet zij niet een tweede oog zeg maar. Daarnaast kan ze ook goed onderhandelen :P
Had zelf ook nog wat punten
Problemen met kleptijdverstelling, oliefilters naar de stellers gaan verstopt, deze preventief verwijderen lost dit op.
Controleer de onderkant van de auto op roest, met name het subframe en de schokdempers.
De dorpels van de TwinTop gaan nog wel eens roesten. Ze zijn aangepast om meer stijfheid te geven, maar daardoor blijft er water in staan. Een “quick & dirty” fix is om een paar gaten in de pluggen van de afwateringskanalen te boren.
Uitvallen van het derde remlicht in de koffer
Niet goed sluitend dak waardoor er water in het interieur komenvalt hier nog wat over tezeggen of bij te vertellen?
woensdag 20 maart 2019 om 10:20 #63200Welkom hier!
Voor de att zou ik de 1.8 pakken. Heb ik zelf ook gehad.
Ikzelf vond de 1.6 wat te zwak, maar heb ook een wat sportievere rijstijl dus paste de 1.8 beter.Als je echt vermogen wil is er ook nog de 1.6 turbo en 2.0 turbo
Die zijn wel wat zeldzamer er een stukje duurder.Let bij de add op roest onder de derurrubbers (bij de instap)
Verder controleren of de kofferbak goed droog is, als er schimmel zit is dit een teken van lekkage
Til ook de vloerplaat op en kijk in de ruimte waar het reservewiel of compressor ligt.Verder het dak enkele keren open en dicht sturen om zeker te weten dat die werkt.
Lekkages en storingen aan het dak zijn eigenlijk altijd wel op te lossen hoor.
Verder heb je de kleppenstelling al genoemd, de motor mag bij het starten heel kort even tikken en dat moet dan direct weggaan.
Verder de normale dingen die je bij elke auto in de gaten moet houden
Kijk bij een van 2007 ongeveer wel of de distributieriem is vervangen. Als die mog moet moest vanwege kilometers, dan moest die al vanwege leeftijd (10 jaar)Succes!!!
Topless,... that's how we role!
- Opel Cascada 1.6 turbo Cosmo
- Mini Cooper-S R52 cabrio
- Aprilia AF1 Futura 50cc '92 (nostalgie)
- 2021 Triumph Street Triple R 765
- 2012 Triumph Street Triple 675 (van 't vrouwtje)
- VW ID3 1st edition (de "lease frikadel")woensdag 20 maart 2019 om 12:52 #63213Anoniem- Topics: 2550
- Posts: 42372
Hoi Tjarda, welkom hier op het Twintop forum. Alles is al gezegd in jou afweging naar het zoeken van een leuke wagen.
Ik zou tot slot zeker iemand mee nemen die een Op-com heeft voor aankoop van een Opel of een ander diagnose apparaat.
Dan zijn alle onderliggende gebreken ook zichtbaar voor je.Succes
woensdag 20 maart 2019 om 12:53 #63214Anoniem- Topics: 2550
- Posts: 42372
Oh ja Pino heeft een zeer betrouwbare Astra Twintop te koop. even kijken in verkoop
woensdag 20 maart 2019 om 14:02 #63221woensdag 20 maart 2019 om 14:09 #63224Hoi Tjarda,
Welkom hier en een goede keus om naar een Opel te gaan ;),kan je uit eigen ervaring vertellen dat je gaat blijven hangen.
Problemen met de daken zijn van alle jaren, maar mocht je daar tegen aan lopen kan het allemaal gefixed worden.
Rij zelf met de 2.0 Turbo en de Pk’s zijn heerlijk.
Die is er in een 170 en 200 Pk variant, en zijn beide nog te chippen tot ruim boven de 200 Pk.
Heb zelf de 170 Pk variant en kan je zeggen, is genoeg vermogen onder de motorkap.
Succes hier en je eventuele aanschaf
Robdonderdag 21 maart 2019 om 00:23 #63303Welkom hier!
Voor de att zou ik de 1.8 pakken. Heb ik zelf ook gehad.
Ikzelf vond de 1.6 wat te zwak, maar heb ook een wat sportievere rijstijl dus paste de 1.8 beter.Als je echt vermogen wil is er ook nog de 1.6 turbo en 2.0 turbo
Die zijn wel wat zeldzamer er een stukje duurder.Let bij de add op roest onder de derurrubbers (bij de instap)
Verder controleren of de kofferbak goed droog is, als er schimmel zit is dit een teken van lekkage
Til ook de vloerplaat op en kijk in de ruimte waar het reservewiel of compressor ligt.Verder het dak enkele keren open en dicht sturen om zeker te weten dat die werkt.
Lekkages en storingen aan het dak zijn eigenlijk altijd wel op te lossen hoor.
Verder heb je de kleppenstelling al genoemd, de motor mag bij het starten heel kort even tikken en dat moet dan direct weggaan.
Verder de normale dingen die je bij elke auto in de gaten moet houden
Kijk bij een van 2007 ongeveer wel of de distributieriem is vervangen. Als die mog moet moest vanwege kilometers, dan moest die al vanwege leeftijd (10 jaar)Succes!!!
Bedankt zal dit zeker meenemen. Heb al eerder in de 307 cabrio gereden met de zelfde soort moteren en merkte bij een zware wagen dat een grote moterblok wel echt nodig was. Dus ik zal sws zo voor de 1.8 met 140pk gaan en ff kijken wat er val te tunen aan de moter meaby 20 pk erbij en wat koppel
Hoi Tjarda, welkom hier op het Twintop forum. Alles is al gezegd in jou afweging naar het zoeken van een leuke wagen.
Ik zou tot slot zeker iemand mee nemen die een Op-com heeft voor aankoop van een Opel of een ander diagnose apparaat.
Dan zijn alle onderliggende gebreken ook zichtbaar voor je.Succes
Het apparaat leen ik van een vriend dus dat komt goed. deed ik ook bij de aanschaf van de fiesta
Had hem gezien zou hem graag kopen maar helaas nog geen 7000 euro op de bank staan zoals ik in mijn tekst zei wordt het helaas pas in de zomer een nieuwe auto kopen
Hoi Tjarda,
Welkom hier en een goede keus om naar een Opel te gaan ;),kan je uit eigen ervaring vertellen dat je gaat blijven hangen.
Problemen met de daken zijn van alle jaren, maar mocht je daar tegen aan lopen kan het allemaal gefixed worden.
Rij zelf met de 2.0 Turbo en de Pk’s zijn heerlijk.
Die is er in een 170 en 200 Pk variant, en zijn beide nog te chippen tot ruim boven de 200 Pk.
Heb zelf de 170 Pk variant en kan je zeggen, is genoeg vermogen onder de motorkap.
Succes hier en je eventuele aanschaf
RobBedankt hoop dat het beter uitpakt dan de fiesta. vind die niet echt lekker rijden. en tja opel is duits dus zal wel goedkomen
donderdag 21 maart 2019 om 01:02 #63305Onderhandelen??
donderdag 21 maart 2019 om 03:04 #63318Onderhandelen??
denk dat die hem niet weg doet voor 5000 euro. en dan zou ik eerst mijn fiesta nog moeten verkopen ook :P :P
p.s weet niet of het aan mij ligt maar op mijn samsung s9 is deze forum niet heel chill om te gebruiken?
donderdag 21 maart 2019 om 03:23 #63319Tapatalk gebruiken, werkt handiger. Alleen krijg je een error als je smileys wil gebruiken
Verstuurd vanaf mijn CLT-L29 met Tapatalk
donderdag 21 maart 2019 om 03:56 #63320Meaby maar gaan gebruiken als ik het de twin topper wordt. anders zal actief zijn lastig zijn. ben vaker op mijn werk met mobiel namelijk
donderdag 21 maart 2019 om 11:32 #63334Op de mobiele webbrowser werkt het bij mij prima… ik gebruik dolphin webbrowser trouwens.
Tapatalk werkt goed, op een paar kleine dingen na:
– links werken niet super
– embedded video is niet te zien
– prive berichten werken niet
– smiley werkt niet omdat tapatalk de standaard android of IOS versie wil gebruiken die dit forum niet ondersteunt (is eigenschap van de engine van dit forum helaas)voor posts en lezen werkt het verder goed, voor video’s en PM gebruik ik de mobile browser dus
Topless,... that's how we role!
- Opel Cascada 1.6 turbo Cosmo
- Mini Cooper-S R52 cabrio
- Aprilia AF1 Futura 50cc '92 (nostalgie)
- 2021 Triumph Street Triple R 765
- 2012 Triumph Street Triple 675 (van 't vrouwtje)
- VW ID3 1st edition (de "lease frikadel")vrijdag 22 maart 2019 om 03:23 #63466Bedankt voor het antwoord
Heb nog een vraagje. bevatten alle astra twintops cc of niet alle versies en hoe kan ik dat zien?
vrijdag 22 maart 2019 om 11:00 #63467Volgens mij niet alle,
je kunt het zien aan de linker “hendel” naast het stuur, daar zitten dan de logos op van de verschillende functies:
Topless,... that's how we role!
- Opel Cascada 1.6 turbo Cosmo
- Mini Cooper-S R52 cabrio
- Aprilia AF1 Futura 50cc '92 (nostalgie)
- 2021 Triumph Street Triple R 765
- 2012 Triumph Street Triple 675 (van 't vrouwtje)
- VW ID3 1st edition (de "lease frikadel") -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.