TwinTop.nl en TwinTop.be › Forums › Algemeen › Laat je hier gaan › opel astra h 1.4 probleempje
- Dit onderwerp bevat 195 reacties, 6 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 6 jaren, 5 maanden geleden door Michel.
-
AuteurBerichten
-
woensdag 26 oktober 2016 om 12:11 #22566Anoniem
- Topics: 2550
- Posts: 42372
Ik zou daar maar niet vanuit gaan dat die vervangen is, die toevoeging er nu al bij doen op ongeveer halve tank.
Dan even een redelijk stuk gaan rijden.
woensdag 26 oktober 2016 om 12:11 #22567Anoniem- Topics: 2550
- Posts: 42372
Ik zou daar maar niet vanuit gaan dat die vervangen is, die toevoeging er nu al bij doen op ongeveer halve tank.
Dan even een redelijk stuk gaan rijden.
woensdag 26 oktober 2016 om 12:13 #22568Ik.zou zo is de bon nakijken wat me pa toen heeft gehaald voor de grote beurt staat die er niet op vervang ik die ook ff
woensdag 26 oktober 2016 om 12:13 #22572Ik.zou zo is de bon nakijken wat me pa toen heeft gehaald voor de grote beurt staat die er niet op vervang ik die ook ff
woensdag 26 oktober 2016 om 14:04 #22588mag het ook op een 3 kwart tank
zojuist nieuwe bougies erin gedraaid en de nieuwe bobine erop hij loopt aan het begin een stuk beter maar de storing komt terug (knippert motormangement lampje) vreemde is dat het de ene keer cilinder 2 en 4 zijn en dan weer 1 en 2 heel apart :dry: :dry:
stekker van de lambda zit gewoon goed en alles is ingespoten met contact spray
zou het miss een verstopte kat of spruitstuk kunnen zijn ???
iemand nog een idee anders ga ik hem toch maar na de garage brengen
woensdag 26 oktober 2016 om 14:04 #22589mag het ook op een 3 kwart tank
zojuist nieuwe bougies erin gedraaid en de nieuwe bobine erop hij loopt aan het begin een stuk beter maar de storing komt terug (knippert motormangement lampje) vreemde is dat het de ene keer cilinder 2 en 4 zijn en dan weer 1 en 2 heel apart :dry: :dry:
stekker van de lambda zit gewoon goed en alles is ingespoten met contact spray
zou het miss een verstopte kat of spruitstuk kunnen zijn ???
iemand nog een idee anders ga ik hem toch maar na de garage brengen
woensdag 26 oktober 2016 om 21:37 #22624Anoniem- Topics: 2550
- Posts: 42372
Wat je ook nog kan nakijken, zijn de stekkers van je motor management. Die even los en weer vast, is erg krap om er contactspray tussen te spuiten.
Ik ken een verhaal dat een BMW die slecht liep, verwisselen van de benzine filter en klaar. Die kwam niet op de juiste benzine druk in de injector rail.
Vandaar dat ik die tip gaf.De gehele inlaat, de twinport kunnen ook best vervuild zijn natuurlijk. Dan krijg je ook problemen.
Wanneer de distributie ketting niet meer 100% is / of slecht afgestelde nokkenas sensor krijg je ook problemen met lopen.Die motor Z14XEP zijn hele gevoelige motoren.
woensdag 26 oktober 2016 om 21:37 #22635Anoniem- Topics: 2550
- Posts: 42372
Wat je ook nog kan nakijken, zijn de stekkers van je motor management. Die even los en weer vast, is erg krap om er contactspray tussen te spuiten.
Ik ken een verhaal dat een BMW die slecht liep, verwisselen van de benzine filter en klaar. Die kwam niet op de juiste benzine druk in de injector rail.
Vandaar dat ik die tip gaf.De gehele inlaat, de twinport kunnen ook best vervuild zijn natuurlijk. Dan krijg je ook problemen.
Wanneer de distributie ketting niet meer 100% is / of slecht afgestelde nokkenas sensor krijg je ook problemen met lopen.Die motor Z14XEP zijn hele gevoelige motoren.
woensdag 26 oktober 2016 om 22:56 #22632nou net terug van de monteur en die is er voor 99% zeker van dan de ketting vervangen moet worden alleen gaat mij dit uiteraard niet zelf lukken helaas geen ervaring mee en heb het gereedschap er niet voor dus weet niet of ik een beroep op jou kan doen max
woensdag 26 oktober 2016 om 22:56 #22640nou net terug van de monteur en die is er voor 99% zeker van dan de ketting vervangen moet worden alleen gaat mij dit uiteraard niet zelf lukken helaas geen ervaring mee en heb het gereedschap er niet voor dus weet niet of ik een beroep op jou kan doen max
donderdag 27 oktober 2016 om 00:07 #22642Anoniem- Topics: 2550
- Posts: 42372
Dat wisten we al in najaar 2015 toen je hier was …….. Toen dacht ik die laat het door z’n pa doen.
Als jet nu moet gebeuren moeten we in de garage van de taxi als dat mag. Mail mij even dan als je dat ziet zitten.
Ik ga nu niet meer buiten zitten klooien aan de wagen met zo’n klus, dat is mij te koud.Word ook een dag ouder he….
donderdag 27 oktober 2016 om 00:07 #22650Anoniem- Topics: 2550
- Posts: 42372
Dat wisten we al in najaar 2015 toen je hier was …….. Toen dacht ik die laat het door z’n pa doen.
Als jet nu moet gebeuren moeten we in de garage van de taxi als dat mag. Mail mij even dan als je dat ziet zitten.
Ik ga nu niet meer buiten zitten klooien aan de wagen met zo’n klus, dat is mij te koud.Word ook een dag ouder he….
donderdag 27 oktober 2016 om 00:15 #22648ik regel dan dat je in een garage staat dat komt wel goed ken evt bij me broer sta je zowiezo droog maar is niet egt verwarmt ofzo en anders ken ik het idd ff op me werk vragen of we daar terecht kennen maar dat moet geen probleem zijn lijkt me ik mail je zo
donderdag 27 oktober 2016 om 00:15 #22660ik regel dan dat je in een garage staat dat komt wel goed ken evt bij me broer sta je zowiezo droog maar is niet egt verwarmt ofzo en anders ken ik het idd ff op me werk vragen of we daar terecht kennen maar dat moet geen probleem zijn lijkt me ik mail je zo
woensdag 2 november 2016 om 02:34 #22786nou afgelopen vrijdag is max langs gekomen en vol goeie moed begon hij aan het vervangen van de distributieketting bij het verwijderen van de kleppendeksel zag die al snel dat de ketting niet meer op tijd stond en dat de krukas niet gelijk meer stond a fijn max zet de nieuwe ketting erop alles weer netjes optijd gezet en alles weer dicht gemaakt en starten maar helaas auto nog steeds op 3poten lopen en met uitlezen gaf die constant aan dat cilinder 2 werd overgeslagen wij de (nieuwe) bobine eruit gehaald en deze bleek dus niet goed te zijn de veertjes bleken los te zitten ik nog snel na de brezan een nieuwe halen en hopen dat hier het probleem mee opgelost was maar dit was helaas niet het geval en max vermoeden dat cilinder 2 geen compressie had en wellicht de kleppen krom waren inmidels was het al 17:00 uur geworden dus max ging na huis met een ontevreden gevoel
zaterdag ben ik langs de garage gereden om een compressie test te laten doen en wat denk je max had gelijk geen compressie op cilinder 2 en werd mij gelijk verteld dat de kleppen krom waren
gelukkig had max nog een gereviseerde kop leggen en heb deze er vandaag in gezet en de auto loopt werkelijk waar als een zonnetje en loopt weer super :woohoo: :woohoo: :woohoo: :woohoo:hier een paar foto’s
de boosdoener
max nogmaals super bedankt dat je dit allemaal zo snel voor me ouders kon doen we zijn je hier erg dankbaar voor
ps
max heeft uiteraard een lekkernij uit utrecht mee gekregen de enige egte utrechtse worst vockingworst -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.