TwinTop.nl en TwinTop.be › Forums › Algemeen › Laat je hier gaan › Net zoals max even gek doen
- Dit onderwerp bevat 40 reacties, 12 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 3 jaren, 8 maanden geleden door Tjarda.
-
AuteurBerichten
-
woensdag 20 januari 2021 om 20:09 #133678
Ja zeker en omdat het een klein stukje was beschadig je niks natuurlijk.
Slepen kost meer tijd en geldwoensdag 20 januari 2021 om 20:09 #133697Ja zeker en omdat het een klein stukje was beschadig je niks natuurlijk.
Slepen kost meer tijd en geldwoensdag 20 januari 2021 om 20:48 #133740Ook voor de mensen sommige wisten dit al vanwege de WhatsApp groep. Mijn auto had nog 150pk op de dyno bank ipv 160pk dit was wel met e10 tanken nu tank ik e5. De auto is ook gechipt met e10 en daarbij dus 213pk behaald. Moet je nagaan als we met e5 hadden gemeten
Dankzij Pieter ook mooie instagram stickers gekregen.
woensdag 20 januari 2021 om 22:03 #133755met e5 had hij zeker nog wel wat procentjes erbij gehad hoor.
Scheelt ECHT wel wat.en graag gedaan voor de sticker kleine moeite
Topless,... that's how we role!
- Opel Cascada 1.6 turbo Cosmo
- Mini Cooper-S R52 cabrio
- Aprilia AF1 Futura 50cc '92 (nostalgie)
- 2021 Triumph Street Triple R 765
- 2012 Triumph Street Triple 675 (van 't vrouwtje)
- VW ID3 1st edition (de "lease frikadel")woensdag 20 januari 2021 om 22:10 #133765das nooit leuk tjarda stukken aan de auto goed om te horen dat het opgelost wordt.mischien door je extra pk’s haha tijd voor raceremmen geventileerde van brembo haha
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
woensdag 20 januari 2021 om 22:17 #133768das nooit leuk tjarda stukken aan de auto goed om te horen dat het opgelost wordt.mischien door je extra pk’s haha tijd voor raceremmen geventileerde van brembo haha
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ooit op een dag. Rustig gaan we hem opleuken hihi.
Nu geld sparenZal allemaal bij gehouden worden als de forum zijn echt indeling heeft zal ik het allemaal wat overzichterlijker maken
woensdag 20 januari 2021 om 22:24 #133769E5 zal zeker wat schelen. Wel een paar keer tanken voordat je het echt gaat merken.
Tank zelf alleen maar V-Power. In de ATT merk ik wel wat minder verschil dan in de 108 die we eerst hadden. Daarmee hadden we merkbaar meer koppel beschikbaar en reed de auto zo’n 10 tot 12% zuiniger.
woensdag 20 januari 2021 om 22:27 #133770Ga het bekijken de afgelopen maand dat ik mijn CC had heb ik 3000 kilometer gereden gekocht met 147312 staat op de oplegger met 150320…
Accu had ik er af gehad dus mijn gemiddelde verbruik is sowiezo gereset en dan gaan we het verschil eens bekijken over 3000 kilometer.
Reedt nu gemiddeld 10.1L per 100KMdonderdag 21 januari 2021 om 13:20 #133898Anoniem- Topics: 2550
- Posts: 42372
Ehh chippen ben ik nooit zo’n voorstander van helaas. Doe maar gewoon…. dan doen we al gek genoeg. Maar ja het hoort er bij denk ik..
Nu lees ik over E5? Ik tank 98, maar zie nooit E5. of is dat die 98? Nooit opgelet eigenlijk.
donderdag 21 januari 2021 om 13:46 #133913Chippen op zich hoeft niet slecht te zijn. Motoren worden af fabriek afgesteld op de “slechtste” kwaliteit benzine / diesel die in een regio verkrijgbaar is. Hier houdt dat in dat ze over het algemeen afgesteld zijn op Zuid Europese landen en Oostbloklanden.
Je hebt in de basis 3 manieren van chippen / motortunen. Ik weet niet de exacte namen maar het komt globaal hier op neer.
– eco tuning: Dan wordt de motor zo afgesteld dat hij zo zuinig mogelijk is. Vaak gaat het koppel wat vooruit, maar geen pk erbij.
– normale tuning: motor wordt zo afgesteld dat hij optimaal loopt, zonder dat het gebruik noemenswaardig toeneemt. Motor wordt dus afgesteld op de kwaliteit benzine / diesel die hier in Nederland, België en Duitsland leverbaar is. Er is in dit geval een toename van zowel koppel en pk. Reken op zo’n 20% tot 25% max.
– power tuning: hierbij wordt de max uit een blok gehaald door middel van toevoeging van sterkere turbo’s en complete aanpassingen aan de luchtinlaat, uitlaat, benzine toevoer, etc. Dit zorgt voor een toename in grote toename in slijtage van het blok. Uitzonderingen daargelaten, zorgt dit voor een veel kortere levensduur van het blok dus.DIt laatste is dus niet aan te bevelen als je lang van je auto wil genieten, zonder continue veel geld erin moet blijven pompen om het blok goed te houden.
En 98 is tegenwoordig E5. V-Power is nog steeds ron98.. Beste is die dus te nemen als je de keuze hebt tussen merken.donderdag 21 januari 2021 om 14:11 #133925Ehh chippen ben ik nooit zo’n voorstander van helaas. Doe maar gewoon…. dan doen we al gek genoeg. Maar ja het hoort er bij denk ik..
Nu lees ik over E5? Ik tank 98, maar zie nooit E5. of is dat die 98? Nooit opgelet eigenlijk.
E5 OF E10 zijn Europese benzine kenmerken geworden zo weet je in elk land wat je tankt
Bij e10 zit er tot 10% bio/water stof in en bij benzine met de e5 stickers zitten er tot 5% bio/waterstof bij dit kan dus ook gewoon euro 95 e5 zijn zoals in Duitsland nog wordt verkocht. In iedergeval alles met een e5 sticker is beter… -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.