TwinTop.nl en TwinTop.be › Forums › Tigra TwinTop (TTT) › Storing aan jouw TTT › na 5 dagen werkt kofferbakdeksel en kap niet meer
- Dit onderwerp bevat 22 reacties, 8 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 3 jaren, 7 maanden geleden door Tjarda.
-
AuteurBerichten
-
zaterdag 6 maart 2021 om 19:00 #141201
Mooi!
Weer een tevreden cabriorijder.
Tigra TwinTop 1.8 Sport.
- Sport onderstel
- LPG met gemodificeerde LPG-ECU
- Irmscher Motor ECUKnutselsmurf..
woensdag 24 maart 2021 om 20:38 #143597Anoniem- Topics: 2550
Jo was vandaag bij mij op het Twintopplein. Alles nagekeken, een service beurtje voor dak en de hydro-olie ververst. Was er zeker aan toe.
Maar dan neem je afscheid en begint de wagen toch weer kuren te vertonen op de A9 richting Amsterdam, bij Haarlem is Jo weer terug gekomen naar Heemskerk. Dan zie je geen fout melding, maar je weet er is iets niet 100% pluis. Dus verdachte haken voor nagekeken en de rechter micro switch beter afgesteld. Ik weer afscheid nemen en gaf 95% dat het opgelost was.
Na tijdje weere telefoon van Jo, weer een storing signaal,,,, Pffff nou kom maar weer terug.
Toen de linker micro switch ook maar los en de multimeter er bij….. Dat was de boosdoener! Pfff te veel weerstand over het contact. Micro switch defect / versleten. Dan denk je ik overbrug hem even, op schema ziet dat er goed uit en dak werkt ook normaal.
Geen storing signaal meer. Ik weer afscheid genomen van Jo……. u raad het al.Dit was de overbrugging,
Jo wilde voordat hij Heemskerk uit was nog even de koffer checken, pfff die werkte dus niet meer. Vreemd.
Je kan dus niet even een micro switch overbruggen, de dak computer accepteerd dat niet!!.. Terwijl het dak gewoon 100% funtioneerd.
Maakt netjes de cyclus af, ramen gaan dicht enz enz.
Alleen de koffer klep werkt niet meer. Brrrrrrr. Jo weer terug naar Twintopplein. ha ha ha. Nee het was niet leuk.Toen wilde ik een gewoon schakelaar er tussen zetten, gewoon aan uit. Om tijdelijk de linker voorste grendel te simuleren.
Nou dat werkt dus ook niet, hij accepteerd alleen de originele micro switch. Nu ga ik een andere linker haak bestellen.
Maar het is toch echt niet logisch dat mijn oplossing niet werkte. Stomme Tigra. ha ha ha.
Ik heb dit een keer eerder gehad, daar ben ik ook zo mee bezig geweest. Ook een andere grendel besteld. pffffff.Nu hebben we de gewone oude micro switch weer goed gemonteerd en de bedrading vast gezet. Dan kan het niet meer bewegen onderweg.
Alles werkt, nu hopen dat Jo thuis gekomen is zonder storing signaal.Pfff was mij het dagje wel.
Attachments:woensdag 24 maart 2021 om 23:41 #143603Was vandaag bij Max
Gestart mel lekkere koffie en vlaai in een heerlijk zonnetje op balcon.
Daarna duikt hij in de kofferbak….Wat een geweldige techneut.En veel ervaring.
Heel snel maar zorgvuldig sleutelen ,analyseren en oplossingen bedenken.Dat geeft een vertrouwd gevoel.
Blijft doorgaan als het niet meteen te traceren is met opcom.Zijn brains gaan verder…
Nieuwe microswitch is besteld,alsmede onderdelen om cruise control te monteren.een dezer dagen.Max alvast bedankt.
donderdag 25 maart 2021 om 12:46 #143616doorlussen “overbruggen” van sensoren dat vind de dak computer NIET leuk.
Hij geeft dan alsnog een melding aan dat er een short to ground is….heb dit zelf vaker geprobeerd bij de ATT, en denk dat het voor TTT hetzelfde is.
Het lijkt er op dat hij dus de weerstand meet van de switch, en die moet binnen dezelfde waarde liggen als de originele, evt die meten, en een weerstandje gebruiken bij de “overbrugging” maar dan dus niet het signaal van die andere switch gebruiken, want dan meet de computer daar ook een verkeerde waarde.Iig, zo leek het te werken bij mijn tests/pogingen….
Topless,... that's how we role!
- Opel Cascada 1.6 turbo Cosmo
- Mini Cooper-S R52 cabrio
- Aprilia AF1 Futura 50cc '92 (nostalgie)
- 2021 Triumph Street Triple R 765
- 2012 Triumph Street Triple 675 (van 't vrouwtje)
- VW ID3 1st edition (de "lease frikadel")donderdag 25 maart 2021 om 15:37 #143638Tsja Max,
Soms zit het mee….
Meestal niet
Tigra TwinTop 1.8 Sport.
- Sport onderstel
- LPG met gemodificeerde LPG-ECU
- Irmscher Motor ECUKnutselsmurf..
donderdag 25 maart 2021 om 22:09 #143715Anoniem- Topics: 2550
doorlussen “overbruggen” van sensoren dat vind de dak computer NIET leuk.
Hij geeft dan alsnog een melding aan dat er een short to ground is….heb dit zelf vaker geprobeerd bij de ATT, en denk dat het voor TTT hetzelfde is.
Het lijkt er op dat hij dus de weerstand meet van de switch, en die moet binnen dezelfde waarde liggen als de originele, evt die meten, en een weerstandje gebruiken bij de “overbrugging” maar dan dus niet het signaal van die andere switch gebruiken, want dan meet de computer daar ook een verkeerde waarde.Iig, zo leek het te werken bij mijn tests/pogingen….
Schema technisch gelezen zou het moeten kunnen, maar idd de computer is niet voor de gek te houden. Alhoewel het dak gewoon werkt, alles maakt hij keurig af ook signaal en ramen gaan omhoog. Maar dan kun je niet meer de koffer gebruiken, die is geblokkeerd. Pffffff. Stom ding!
Heb nu een nieuwe besteld.vrijdag 26 maart 2021 om 18:09 #143766ja stom he?
ik vind het ook raar…. is met de sensor van het netje ook zo…. signaal komt wel binnen volgens opcom als je de stekker doorlust, maar computer geeft een fout en het dak gaat NIET open…..ach ja…. moeten we maar mee leren leven dus…
Topless,... that's how we role!
- Opel Cascada 1.6 turbo Cosmo
- Mini Cooper-S R52 cabrio
- Aprilia AF1 Futura 50cc '92 (nostalgie)
- 2021 Triumph Street Triple R 765
- 2012 Triumph Street Triple 675 (van 't vrouwtje)
- VW ID3 1st edition (de "lease frikadel")zaterdag 27 maart 2021 om 01:03 #143799Nou jo ik zie dit bericht nu pas ha ha…
Welkom op het forum en zie dat je al bij max bent geweest… Hopelijk binnenkort jou radio op de deurmat. Jou whatsapp contact was al zeer “gezellig” en een leuke aanwinst in de club al rij ik zelf geen att meer
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.