TwinTop.nl en TwinTop.be › Forums › Tigra TwinTop (TTT) › Storing aan jouw TTT › na 5 dagen werkt kofferbakdeksel en kap niet meer
- Dit onderwerp bevat 22 reacties, 8 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 3 jaren, 7 maanden geleden door Tjarda.
-
AuteurBerichten
-
dinsdag 2 maart 2021 om 21:41 #140691
Hallo Ik ben Jo snellings Uit Echt Limburg en meteen wil ik geruik maken van dit geweldige forum voor onderstaand probleem
Sinds 1 week een cabrio Tigra twintop ,modeljaar 2007,gekocht om heerlijk van de zomer met mijn partner,beiden 76 jaar”, te gaan genieten van een “wind om de oren” gevoel.Nog jong van geest!!!!
Echter na 5 dagen vertikt de kofferbak klep en de kap om te functioneren.Voordien ging alles heel vlot en geen indicatie dat er iets met de hydraulische druk niet goed zou zijn.Deurknoppen werken niet (wel de raam bediening en spiegels) deze uitgebouwd en schoongemaakt volgens de tips.Geen resultaaat.
Verder merk ik dat achterklep niet is vergrendeld en deze met de hand langzaam geopend kan worden.Als ik hem helemaal dichtdruk gaan de lampjes niet knipperen ten teken dat deze vergrendeld is.
Verder heb ik auto accu losgekoppeld voor 20 minuten om electronica te resetten.Geen resultaat…Totdat ik 2 uur later in garage kwam en de kofferbak open stond….Ik kon deze met knop op achterkant sluiten en de lampjes gaven signaal dat deze was vergrendeld.Vol verwachtingnaar deurknoppen toe en de dakontgrendelingen ontkoppeld En zie daar de kap ging heel gezwind open.Dit eenaantal keren herhaald als mede kofferbak zowel met deurknop als knop op achter bediening.
Gaan slapen en blij dat het weer werkte….Tot de volgende ochtend…Niets …geen piepje of wat dan ook.Bij rijden gaat wel na een korte tijd de pieptoon zoals te horen indien voorwaarden voor openen kap niet zijn vervuld, konstant zijn geluid laten horen.Blijft bezig totdat sleutel uit kontakt is gehaald.Bij weer insteken gaat dit weer door.Alleen bij ontkoppelen van accu is.dit geluid weg,totdat je weer gaat rijden.Ik heb geen idee waar ik dit moet zoeken.
Wie kan er helpen….Wij willen op onze oude dag toch graag nog van het cabrio gevoel proeven. Groetjes en alvast bedankt Marlies en Jo SnellingsEcht Limburg
dinsdag 2 maart 2021 om 22:09 #140723Welkom Jo en Marlies!
Veel veilige en open kilometers toegewens, al moet daar nog iets gebeuren zo te lezen….
Mij allereerste vraag : Is de Tigra gekocht van een particulier of van een garagebedrijf?
Had iemand al gememoreerd dat wij hier dól op foto’s zijn ?
Tigra TwinTop 1.8 Sport.
- Sport onderstel
- LPG met gemodificeerde LPG-ECU
- Irmscher Motor ECUKnutselsmurf..
dinsdag 2 maart 2021 om 22:47 #140733Bij particulier.Alles werkte er toen perfect snik..snik..
Attachments:dinsdag 2 maart 2021 om 23:08 #140739Jo,
Alles begint met een diagnose, maar geen man overboord..
Al werkt Limburg niet echt mee, gezien de afstanden.
Qua diagnose kan je terecht in:
-Velp(GLD)
-Hoogerheide (Noord-Braband)
-Heemskerk (Noord-Holland) – (wel de échte Tigra master..)Wellicht is het het meest handig om eerst een rondje Velp te doen om te kijken of we met de Op-Com een diagnose kunnen vinden, om Max een beetje te ontlasten ?
Tigra TwinTop 1.8 Sport.
- Sport onderstel
dinsdag 2 maart 2021 om 23:28 #140742Bedankt voor je snelle antwoord!
Velp is voor mij prima.
hoe krijg ik hier een afspraak.
ik kan iedere dag in principe,behalve als de de dokter roept…dinsdag 2 maart 2021 om 23:49 #140744Hè getver, jammer dat je zo moet beginnen met een auto die juist heel veel plezier zou moeten bieden. Hopelijk is het probleem niet al te groot en kunnen jullie binnenkort snel ook echt gaan genieten!
dinsdag 2 maart 2021 om 23:51 #140780Ik stuur je even een Prive Bericht.
(Zie het icontje rechtsboven, naast het woord “zoeken”,even aanklikken en naar beneden..)
Tigra TwinTop 1.8 Sport.
- Sport onderstel
woensdag 3 maart 2021 om 11:10 #140796Anoniem- Topics: 2550
Jo,
Alles begint met een diagnose, maar geen man overboord..
Al werkt Limburg niet echt mee, gezien de afstanden.
Qua diagnose kan je terecht in:
-Velp(GLD)
-Hoogerheide (Noord-Braband)
-Heemskerk (Noord-Holland) – (wel de échte Tigra master..)Wellicht is het het meest handig om eerst een rondje Velp te doen om te kijken of we met de Op-Com een diagnose kunnen vinden, om Max een beetje te ontlasten ?
Welkom Jo, hier op het twintop forum. Niemand hier op het forum heeft versatnd van de Tigra helaas.
Het heeft geen zin Stefan om de wagens bij jou uit te nodigen, je kan n iets doen dan alleen uitlezen. Dus zonde van de man om dan even naar Velp[ te komen. Ik doe geen zaken op afstand meer. dus een afspraak maken bij Pieter of bij mij later in voorjaar.
Ik wek rustig alle zaaken af, ga ook zeker meer vrije tijd in plannen door de week.woensdag 3 maart 2021 om 11:22 #140803Topic verplaatst naar het storingsgedeelte voor de TTT.
Topless,... that's how we role!
- Opel Cascada 1.6 turbo Cosmo
- Mini Cooper-S R52 cabrio
- Aprilia AF1 Futura 50cc '92 (nostalgie)
- 2021 Triumph Street Triple R 765
- 2012 Triumph Street Triple 675 (van 't vrouwtje)
- VW ID3 1st edition (de "lease frikadel")woensdag 3 maart 2021 om 13:12 #140863Hoi Jo,
Welkom op dit mooie forum,
Volg de tips op die je hier krijgt en probleem wordt opgelost.
Inderdaad is afstand misschien een puntje maar helaas moeten jullie dat er voor over hebben om het probleem echt op te lossen.Succes ermee en daarna weer heerlijk dakloos rijden,
Gr
Kees
donderdag 4 maart 2021 om 22:34 #141033Welkom,
hopelijk wordt de werking van het dak snel weer hersteld en kan je heerlijk rond rijden in Tigra TwinTop met open dak.Groeten Thijs
donderdag 4 maart 2021 om 23:31 #141036Hallo Stefan,
Vandaag nog enkele tips uitgeprobeerd,maar geen effect.
Daarna heb ik de noodprocedure voor openen kofferbakdeksel gedaan.echter zonder resultaat.Deksel blijft stijf zitten.Het voelt aan alsof deksel hydraulisch wordt dichtgehouden!.
Krijg deze niet open! Accu 1 uur losgekoppeld in verondestelling dat dan druk afgelaten zou worden.Njet dus…
Verder alle twintop zekeringen doorgemeten.Allemaal goed.Eind van mijn latijn…..
Ben benieuwd naar jouw bevindingen.groetjes Jo
vrijdag 5 maart 2021 om 01:28 #141040Eerst maar eens uitlezen, dan weten we meer…
Tigra TwinTop 1.8 Sport.
- Sport onderstel
zaterdag 6 maart 2021 om 15:31 #141420EUREKA…..
Probleem is opgelost.
Bij de rechtergrendel was de kofferbak bekleding beetje losgeraakt en zat (te) kort op oog voor vergrendelmechanisme.Hierdoor kon sluitprotocol niet (altijd) afgewerkt worden.
Dit hersteld hebbende werkt het geheel,kofferbakklep en dak, nu probleemloos telkens weer.
We kunnen weer cabrio rijden !!!!
Bedankt voor alle hulp
Ervaren dat dit een heel fijn forum is waar onderlinge hulp groot wordt geschreven en ook wordt bedreven.!!!!groetjes Marlies en Jo ,en misschien tot ziens bij een september event.
Attachments:zaterdag 6 maart 2021 om 16:09 #141423Kijk aan, goed bezig!!!
Topless,... that's how we role!
- Opel Cascada 1.6 turbo Cosmo
- Mini Cooper-S R52 cabrio
- Aprilia AF1 Futura 50cc '92 (nostalgie)
- 2021 Triumph Street Triple R 765
- 2012 Triumph Street Triple 675 (van 't vrouwtje)
- VW ID3 1st edition (de "lease frikadel") -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.