TwinTop.nl en TwinTop.be › Forums › Astra TwinTop (ATT) › Storing aan jouw ATT › Mooi weer maar helaas gaat het dak niet neer :'(
- Dit onderwerp bevat 13 reacties, 7 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 3 jaren, 6 maanden geleden door BadBert.
-
AuteurBerichten
-
vrijdag 2 april 2021 om 10:19 #145184
Nu het weer een paar dagen mooi weer is heb ik weer eens ruimte gemaakt in het kofferbak voor het dak. Helaas kreeg ik de gevreesde 3 gongen.
Ik had al een paar keer eerder gehad dat ze onder het rijden en dat daarna het koffer niet meer open ging dus was al bang voor dakproblemem.Vandaar dat ik hier kom kijken of er iemand in de regio Tilburg mij met een oplossing kan helpen. Of heeft Max misschien nog een gaatje in zijn agenda?
grt Ronnivrijdag 2 april 2021 om 10:37 #145186heej!!
als je het tijdens het rijden ook gehad hebt, en de kofferbak dan niet open gaat, dan is het waarschijnlijk 1 van de 2 volgende dingen:
– kabel naar de voorste grendels
– afstelling van de voorste grendels.Bij mij ben je welkom, had je mijn 06 nr al?
Stuur anders ff een PM, dan kun je in hoogerheide wel terecht (pakken we de agenda er even bij)Topless,... that's how we role!
- Opel Cascada 1.6 turbo Cosmo
- Mini Cooper-S R52 cabrio
- Aprilia AF1 Futura 50cc '92 (nostalgie)
- 2021 Triumph Street Triple R 765
- 2012 Triumph Street Triple 675 (van 't vrouwtje)
- VW ID3 1st edition (de "lease frikadel")zondag 11 april 2021 om 21:21 #146619Vandaag langs mogen komen bij BadBert.
Dak werkt weer naar behoren. Ik kan weer met een gerust hart naar het mooie weer uitkijken.
Nogmaals bedankt voor de reparatie, de koffie en de klets.Grtn, Ron
maandag 12 april 2021 om 10:20 #146672Mooi!
Goed bezig Pieter!
Wat was de oplossing?
Tigra TwinTop 1.8 Sport.
- Sport onderstel
- LPG met gemodificeerde LPG-ECU
- Irmscher Motor ECUKnutselsmurf..
maandag 12 april 2021 om 10:34 #146683graag gedaan hoor Ron
ik dacht eerst: easy fix…..
maar helaas.
Bij aankomst deed de dak ECU eigenlijk HELEMAAL NIETS meer….
reageerde op geen enkele knop.Fouten uitgelezen en een gevreesde algemene melding stond er in,,,…. een algemene foutmelding dat de ground een short had, niet van een sensor, maar de dakmodule zelf.
Dit heb ik 2 keer eerder gehad, en alle 2 de keren liep dit uit op een nieuwe (gebruikte) dak ecu…..
Op stond er een fout in van 1 sensor, die van de kofferbak latch bij de haak in het midden.Maar goed, eerst alles eens resetten, kijken wat het doet.
De dak ECu reageerde weer, en de kofferbak kon ook open!
Er zat toch wat leven in, maar de kofferbak ontgrendelde, wilde gaan bewegen en alles topte met 3 gongetjes
En verder was er geen gang meer in te krijgen, niet dicht…. niet open…. pfffff
Dus met de noodprocedure het dak goed vergrendeld (Ron daar gelijk e.e.a over uitgelegd).Toen alle waarden eens uitlezen, en wat bleek, de sensor van de kofferbak latch bij de haak in het midden gaf INACTIVE….. en die moet als de kofferbak dicht is: CLOSED geven, en als de kofferbak helemaal naar achter gekanteld staat: OPEN…. hmmmmm.
De melding van de short met die sensor was niet meer in de ecu, maar na de kofferbak een paar keer open en dicht gedaan te hebben, en weer het dak geprobeerd te bedienen (met de 3 gongen tot gevolg, en de kofferbak ging weer niet meer open) was die weer terug.Via opcom de kofferbak ontgrendeld, omhoog gedaan, en toen kwam alles wel binnen.
langzaam kofferbak dicht, en ja hoor, ineens versprong hij naar inactive……
Kortsluiting in de linker draadboom bij het scharnier dus.
Nu zouden sommige denken: maar Pieter, dat is de eerste plek waar je normaal gezien gaat zoeken?!?!
Ja dat klopt…. maar bij Ron is er een jaar of 3 geleden een NIEUWE draadboom in gezet door de garage…. gloedjenieuw…. dan denk je: de meeste bomen gaan 10 tot 15 jaar probleemloos mee, dat moet deze ook kunnen….
FOUT!!!!
Het kleine aftakkinkje waren van de 4 draden, 3 op verschillende plekken bijna door….
Ron heeft een foto (plaats je die even Ron?)
Daar sta je dan met je nieuwe boomAlle 4 de draden dus maar vervangen, want je zult zien dat die ene die niet bijna stuk was, dan over een korte tijd stuk zou zijn….
Alles netjes afgewerkt, draden nog even beter over het scharnier laten lopen en toen konden we gaan testen.
Ja hoor, alles werkte! JEUJ!!!!toen kwamen we nog achter een klein probleempje ineens, de DIS deed het niet, radio ging niet aan met contact en ook niet uit als je de auto open deed…..
Gelukkig hielp het om de accu even los te halen en weer vast te doen (canbus errortje). Resetten van de modules via opcom hielp niet.Ron is na een lekker bakkie met Berliner-Bol die hij lekker had meegebracht van de bakker weer richting huis gereden
helaas dicht, want echt warm was het niet (al was het droog gebleven, dus we konden op de oprit alles fixenTopless,... that's how we role!
- VW ID3 1st edition (de "lease frikadel")maandag 12 april 2021 om 10:46 #146699Het mag dan wel een nieuwe draadboom zijn geweest, maar waarschijnlijk net zo oud als de productie van de ATT zelf.
Tigra TwinTop 1.8 Sport.
- Sport onderstel
maandag 12 april 2021 om 10:52 #146700dat denk ik dus ook…. en de mantel was al keihard voor hij in de auto werd gezet.
waarschijnlijk ook niet heel netjes bewaard……maar goed, nu weer gefixt
toch maar eens gaan kijken naar complete draadbomen namaken stefan? Van de JUISTE draad die een lifetime mee gaat?
moeten we ook connectors hebben enzo, dan swap and play?Topless,... that's how we role!
- VW ID3 1st edition (de "lease frikadel")maandag 12 april 2021 om 12:21 #146702De proefzending high-flex siliconendraad is al onderweg, de connectoren moet ik nog naar kijken…
Tigra TwinTop 1.8 Sport.
- Sport onderstel
maandag 12 april 2021 om 12:24 #146708
niet de helderste foto maar je kan zien dat de draden bijna door zijn en omdat het meerdere bloot zijn veroorzaakte dit ook sluiting.
De mantel van de draad die er tussenuit geknipt is was zo verhard dat de mantel bij 1x buigen al brak.De voorgeschiedenis: soms na gebruik van de kofferbak ging tijdens het rijden de gevreesde 3 gongen af. Daarna was de kofferruimte dan ook niet open te krijgen. Na een paar uur werkte het dan weer en bleef het ook dagen goed gaan.
Dus mocht je deze storing hebben open dan niet je dak maar zoek zsm hulp op het forum
maandag 12 april 2021 om 17:36 #146711Mooi werk Pieter.
maandag 12 april 2021 om 19:40 #146741Nice work…
maandag 12 april 2021 om 20:16 #146744Toppie Pieter
dinsdag 13 april 2021 om 12:15 #146770goed bezig Pieter!
donderdag 15 april 2021 om 10:39 #146923thanks allemaal, we doen wat we kunnen om de twintoppies op de weg en van de sloop te houden hahaha
Topless,... that's how we role!
- VW ID3 1st edition (de "lease frikadel") -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.