TwinTop.nl en TwinTop.be › Forums › Modificatie’s ~ Tuning TTT › TTT Visueel Buitenzijde › Max gaat tot het uiterste
- Dit onderwerp bevat 141 reacties, 7 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 7 jaren geleden door Anoniem.
-
AuteurBerichten
-
maandag 11 september 2017 om 11:31 #29040Anoniem
- Topics: 2550
- Posts: 42372
Mannen op de eerste plaats waardeer ik het enorm dat jullie zo meedenken.
Pff Chris moet ff goed lezen wat je allemaal bedoelt. Je weet ik ben geen monteur zoals Max :cheer:
Het stukje van de ballon begrijp ik niet. Bedoel je dat ik de vuldop van het reservoir moet verwijderen en om het reservoir een ballon moet doen en die met een tyrap moet vastzetten? Loopt dat niet alle olie in de ballon.
Wat ik ook kan doen is de vuldop van het reservoir halen de pomp ietwat rechtop zetten zodat de olie er niet uitloopt en dan dmv de achterklep te bedienen het systeem ontluchten. Hierna vuldop weer terug.Maar wat ik nog niet snap is dat Max en ik het hebben geprobeerd met twee verschillende pompen.
Als het aan de vuldop ligt dan moet die dop bij beide pompen kapot zijn.maandag 11 september 2017 om 11:33 #29042chis bedoelt om de hals waar je normaal de vuldop op schroeft, een ballon. Dus niet om het hele reservoir
ik denk dat als er dan olie uit klotst, het in de ballon blijft, en niet terug gaat in het reservoir.En chris beodelt ook dat je moet zorgen dat er druk weg kan, dus ontluchten en dan de dop erop is ook geen goede test.
Ik zou de ballon proberen, en anders een NIEUWE dop halen.
Er zit een membraan in wat de druk af moet laten (lucht) volgens mij, zoals chris aangeeft net als bij je koelvloeistof. Die moet overdruk er uit laten, misschien gebeurt dat nu niet (omdat je ook aangeeft dat je gesis hoort als je de dop er af draait).Topless,... that's how we role!
- Opel Cascada 1.6 turbo Cosmo
- Mini Cooper-S R52 cabrio
- Aprilia AF1 Futura 50cc '92 (nostalgie)
- 2021 Triumph Street Triple R 765
- 2012 Triumph Street Triple 675 (van 't vrouwtje)
- VW ID3 1st edition (de "lease frikadel")maandag 11 september 2017 om 11:38 #29044Anoniem- Topics: 2550
- Posts: 42372
Pieter,
De vuldop draai je in het reservoir waar een soort verzonken schroefdraad in zit. Hoe krijg ik hier de ballon op vast.
Is het mogelijk dat wanneer je na het vullen van het reservoir de vuldop terugplaatst je de dop te strak kan aandraaien en daardoor het ontluchtingsmechanisme afsluit?
Maar wat ik nog niet snap is dat Max en ik het hebben geprobeerd met twee verschillende pompen.
Als het aan de vuldop ligt dan moet die dop bij beide pompen kapot zijn.maandag 11 september 2017 om 12:05 #29046te strak aandraaien zou geen invloed moeten hebben.
en daar zeg je idd wat ….
je hebt al een andere dop geprobeerd met een andere pomp natuurlijk…Topless,... that's how we role!
- Opel Cascada 1.6 turbo Cosmo
- Mini Cooper-S R52 cabrio
- Aprilia AF1 Futura 50cc '92 (nostalgie)
- 2021 Triumph Street Triple R 765
- 2012 Triumph Street Triple 675 (van 't vrouwtje)
- VW ID3 1st edition (de "lease frikadel")maandag 11 september 2017 om 13:30 #29050Anoniem- Topics: 2550
- Posts: 42372
Nou heren, er zit geen membraam o.i.d. in de vuldop hoor. Echt niet. Eerder denk ik aan een ventiel wat voor de ontluchting zorgt.
Ik heb hem niet gezien in ieder geval.Eén ding is zeker in het hele proces om dit probleem op te lossen hebben we nog geen andere(zeg nieuwe / gebruikte) pomp in gezet.
Ik zou dat echt proberen als ik Ron was. Als laatste redmiddel, we hebben echt alles al geprobeerd.maandag 11 september 2017 om 14:29 #29059Anoniem- Topics: 2550
- Posts: 42372
Hoi heren,
Als ik het bericht van Ron goed begrepen heb, ontlucht het systeem wel in het reservoir, maar kan daar de lucht niet weg.
Pieter, jullie hebben al een voltmeter gebruikt begrijp ik, was er op de pompmotor op enig moment een significante spanningsval te zien?
Als niet, dan is het probleem mechanisch/hydraulisch. Ook is het natuurlijk wel zo, dat jullie twee GEBRUIKTE pompen hebben geprobeerd, zoals Max al aangeeft, kan best zijn dat er in beide pompen iets mis is…..
Maar, zoals gezegd, bij ELKE ontluchting, het woord zegt het al, moet de lucht weg kunnen!
Ik blijf meedenken!!!
Groet, Chrismaandag 11 september 2017 om 14:59 #29060Anoniem- Topics: 2550
- Posts: 42372
Hoi hoi,
Net ff op de site van Hoerbiger zitten kijken, en voor mij is het intussen zo klaar als een klontje dat de vuldop bij montage bovenop het reservoir zou moeten zitten, zo niet, moet je het reservoir draaien tot die wel boven zit. Daarna ontluchten met vuldop twee slagen losgedraaid, zodat de o-ring gelost is en de lucht weg kan. Daarna aftoppen, en dan pas de vuldop geheel aandraaien!
Op deze manier heb je het systeem geheel ontlucht, zonder dat er druk op het reservoir achterblijft.
Kan natuurlijk als je dit zo al gedaan hebt, ook nog iets niet goed zitten met de terugslagkleppen, de reduceerkleppen, het (inwendige) filter, maar dat heeft allemaal meer te doen met het kleppenblok, niet met de pomp!
Op de site van Hoerbiger (producent van de pomp) wordt ook aangegeven dat vervuiling in het kleppenblok eigenlijk alleen voorkomt bij vervuilde of verbrande olie! Partnummer van de pomp is hb70545002, Let op, dit is alleen de pomp! Kleppenblok heeft ander partnummer!
Maar als je dit op de site invoert, kun je precies zien hoe het ding hydraulisch in elkaar zit!
Ik hoor het graag.
Groet, Chrismaandag 11 september 2017 om 15:07 #29061chris, er was geen significant spanningsval te zien nee….
en goed bezig met uitzoeken!!!
Topless,... that's how we role!
- Opel Cascada 1.6 turbo Cosmo
- Mini Cooper-S R52 cabrio
- Aprilia AF1 Futura 50cc '92 (nostalgie)
- 2021 Triumph Street Triple R 765
- 2012 Triumph Street Triple 675 (van 't vrouwtje)
- VW ID3 1st edition (de "lease frikadel")maandag 11 september 2017 om 15:16 #29062Anoniem- Topics: 2550
- Posts: 42372
Hoi Pieter,
Dan denk ik dat er na de ontluchting die Ron onbewust gedaan heeft, nu niet veel problemen meer zullen zijn, tenzij het kleppenblok ergens vervuild is, dat zou gewoon een ruilpompje betekenen. If zo, neem er dan wel een met ruime garantie, ik heb er al gezien met drie maanden garantie!
Groet, Chrismaandag 11 september 2017 om 16:52 #29072Anoniem- Topics: 2550
- Posts: 42372
Hm heb nog niet op de site van …….. gekeken hoo. In ons reservoir zitten twee omgebogen leidingen en die moeten altijd naar de bodem staan. Het niveau moet dan op het merkteken staan, de pomp ligt horizontaal en de olie staat half tegen de vuldop.
Dus als je die half open laat, dat kan voor een moment, maar zal die wel lekken bij de vuldop. Dan ontluchten en verder afvullen en de vuldop uiteindelijk handvast aandraaien.Heb je een link Chris, kan het niet vinden.
Attachments:maandag 11 september 2017 om 17:05 #29076Anoniem- Topics: 2550
- Posts: 42372
Test voor Diana. Post via TapaTalk.
Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk
maandag 11 september 2017 om 17:16 #29079Test voor Diana. Post via TapaTalk.
Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk
Dank u .
Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
maandag 11 september 2017 om 17:48 #29081Anoniem- Topics: 2550
- Posts: 42372
Nou ik ga al vast maar wat doosjes wijn inslaan. Want als straks eindelijke het probleem is opgelost ben ik wel wat mensen wat verschuldigd :cheer:
Als ik nog even terug denk aan die trainingsvideo van de Tigra. De monteur vult het reservoir in verticale positie. de vuldop zit aan de bovenzijde. Wij hebben tot nu toe altijd het systeem in de achterbak gevuld dus in horizontale positie. De vuldop zit dan aan de bijrijderskant.
Zou het zo kunnen zijn door hem uit de auto te halen en op de verticale manier te vullen dat het systeem door de druk van de olie die wordt toegevoegd zich dan ontlucht?Even terug naar de kern. Wanneer het systeem opnieuw is gevuld werkt het als een speer. Een paar uur of dagen later werkt het niet meer.
Dus iets elektronisch kan het niet zijn. Het werkt wel of het werkt niet. (schakelaar aan of schakelaar uit)
In mijn beleving kan het alleen maar te maken hebben met lucht in het systeem. Of de olie wordt niet op de juiste manier bijgevuld waardoor het systeem niet goed ontlucht of er is ergens anders in het circuit een lekkage waardoor er lucht in het systeem terecht komt.maandag 11 september 2017 om 17:58 #29083we gaan er gewoon van uit dat het nu blijft werken :P hahaha
Topless,... that's how we role!
- Opel Cascada 1.6 turbo Cosmo
- Mini Cooper-S R52 cabrio
- Aprilia AF1 Futura 50cc '92 (nostalgie)
- 2021 Triumph Street Triple R 765
- 2012 Triumph Street Triple 675 (van 't vrouwtje)
- VW ID3 1st edition (de "lease frikadel")maandag 11 september 2017 om 20:37 #29085Anoniem- Topics: 2550
- Posts: 42372
Nou ik ga al vast maar wat doosjes wijn inslaan. Want als straks eindelijke het probleem is opgelost ben ik wel wat mensen wat verschuldigd :cheer:
Als ik nog even terug denk aan die trainingsvideo van de Tigra. De monteur vult het reservoir in verticale positie. de vuldop zit aan de bovenzijde. Wij hebben tot nu toe altijd het systeem in de achterbak gevuld dus in horizontale positie. De vuldop zit dan aan de bijrijderskant.
Zou het zo kunnen zijn door hem uit de auto te halen en op de verticale manier te vullen dat het systeem door de druk van de olie die wordt toegevoegd zich dan ontlucht?Even terug naar de kern. Wanneer het systeem opnieuw is gevuld werkt het als een speer. Een paar uur of dagen later werkt het niet meer.
Dus iets elektronisch kan het niet zijn. Het werkt wel of het werkt niet. (schakelaar aan of schakelaar uit)
In mijn beleving kan het alleen maar te maken hebben met lucht in het systeem. Of de olie wordt niet op de juiste manier bijgevuld waardoor het systeem niet goed ontlucht of er is ergens anders in het circuit een lekkage waardoor er lucht in het systeem terecht komt.Ik vul het systeem altijd verticaal, schroef de vul dop er op en leg het weer op z’n plaats.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.