TwinTop.nl en TwinTop.be › Forums › Astra TwinTop (ATT) › Tips & Trics › lekkage Astra Twintop.tips
- Dit onderwerp bevat 81 reacties, 7 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 4 jaren, 7 maanden geleden door Anoniem.
-
AuteurBerichten
-
vrijdag 3 november 2017 om 01:05 #30087Anoniem
- Topics: 2550
- Posts: 42372
Ben benieuwd naar je booskijkers.
Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk
vrijdag 3 november 2017 om 02:24 #30089Das een nette prijs hoor Max,en Zomaro, die booskijkers is zonde geld,ik kijk lekker zelf boos,kost nix.
maandag 6 november 2017 om 22:46 #30098Anoniem- Topics: 2550
- Posts: 42372
Moest ook wel hoor Leen, ik ging een lang weekend naar Terschelling. dan staat de wagen drie dagen stil in de parkeergarage van de veerdienst.
Nou je wil niet hebben dat je dan met een dode accu staat. :S :dry:dinsdag 7 november 2017 om 22:33 #30100Nee zeker niet Max, en anders had je van de winter wel ergens met een probleem gestaan,nu kon je lekker je nieuwe accu zelf uitzoeken en een beetje op de prijs Letten, komt er iemand als de anwb dan moet je nemen wat ze bij zich hebben.
Wat zat er standaard bij jou in de auto,toch geen 72 amp,55 zeker?dinsdag 7 november 2017 om 22:36 #30102Anoniem- Topics: 2550
- Posts: 42372
Ik weet het getal niet zeker, dacht een 66Ah
woensdag 15 november 2017 om 21:42 #30260Anoniem- Topics: 2550
- Posts: 42372
Vandaag Piet zijn wagen onderhanden genomen, lekkage aan beide zijde ter hoogte van de voorste hoofdsteunen.
Gekit zoals op foto aangebracht, de rode lijn. daarna getest in een spoelbox, geen water meer.
Is ook logisch, als je die rubber voorzichtig weg trekt van het dak deel, zie je dat er nagenoeg geen kit zit daar. Een opgedroogd randje.Attachments:woensdag 15 november 2017 om 23:08 #30270Ik weet het getal niet zeker, dacht een 66Ah
60ah is idd standaard accu voor de Twintop. Echter heb ik ooit gelezen dat er een software fout zit in het dak waardoor deze bij afsluiten voertuig toch nog behoorlijk veel stroom blijft gebruiken. Dit zou met een nieuwe software release verholpen moeten zijn. Helaas nooit een recall voor gekomen.
donderdag 16 november 2017 om 00:21 #30279Wanneer ik het me goed herinner mag/is het toegestaan/verantwoord om tien procent zwaarder te gaan dan de standaard accu, dit in verband met de dynamo,of is deze redenering/formule ouderwets?
donderdag 16 november 2017 om 00:22 #30282Anoniem- Topics: 2550
- Posts: 42372
Nou dat lijkt mij stug hoor. Dat de dak module nog behoorlijk veel stroom verbruikt.
Als je een ampère meter tussen je accu pool plaatst en de wagen afsluit.
Even wachten tot het rode ledje uit gaat van je cv op de dash, dan pas is je wagen in totaal rust en mag er geen 0,5A meer lopen. Bij mij was het in die toestand ongeveer 0,03A dus minimaal stroom afname in rust.donderdag 16 november 2017 om 00:23 #30285Anoniem- Topics: 2550
- Posts: 42372
Wanneer ik het me goed herinner mag/is het toegestaan/verantwoord om tien procent zwaarder te gaan dan de standaard accu, dit in verband met de dynamo,of is deze redenering/formule ouderwets?
Dat heb ik ook altijd zo begrepen Leen.
woensdag 6 december 2017 om 18:39 #30820Anoniem- Topics: 2550
- Posts: 42372
Nog een aanvulling op de lekkage bij een Astra TT. Wanneer je druppels hebt ter hoogte van je hoofdsteun links of rechts, dan volgen hier wat tips om kit aan te brengen tussen rubber en dak deel.
Deze had ik eerder al genoemd, tussen de rubber van het achterste dakdeel,
Maar net als bij de Tigra zou ik de zijkanten ook maar gelijk van kit voorzien.
Haal voorzichtig de bescherming weg en begin dan vanuit het midden voorzichtig de rubber los te maken.
Van het voorste deel kan de rubber helemaal weggenomen worden, is een los deel.Kitrand in voorste deel,
Van het achterste deel alleen de midden los nemen en voorzichtig een dunne laag kit aanbrengen in de gleuf van de rubber.
Ik gebruik carrosserie kit van Liqui-Moly
Attachments:zaterdag 16 december 2017 om 17:37 #31053Anoniem- Topics: 2550
- Posts: 42372
Nog een aanvulling helaas. Water lekkage aan die zijkanten bij een Astra TT zijn zooooooo lastig. :sick: :S
Na het kitten totaal niet op de ruimte tussen de rubber s gelet, dus dikke druppels weer aan beide zijkanten…….
Dat is duidelijk, een ruimte van wel twee mm. Dus heb de rubber weer deels los gehaald. Dan de punten(rode circel) een beetje meer omhoog verbogen. Dan de rubber weer een ietsje opschuiven en achter de punt drukken.
Heb dit ook aan de andere kant gedaan, geen nieuwe kit. Eerst eens kijken of dit heeft geholpen.
Word vervolgd……
Attachments:zaterdag 16 december 2017 om 18:02 #31056Deze wagen is wel van een hele lastige klant hé
zaterdag 16 december 2017 om 22:43 #31058Anoniem- Topics: 2550
- Posts: 42372
Een hele lastige Leen, word er gek van. :P :ohmy:
zaterdag 16 december 2017 om 23:00 #31060Anoniem- Topics: 2550
- Posts: 42372
Misschien een beetje voorbarig, maar na een beetje regen vanmiddag was mijn wagen droog……..geen druppels meer.
Hoop dat het nu echt opgelost is, laar aub even een flinke bui vallen boven Heemskerk…….dank u. :side:
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.