- Dit onderwerp bevat 36 reacties, 1 deelnemer, en is laatst geüpdatet op 15 jaren, 5 maanden geleden door .
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.
Alles voor de dakloze Opel
TwinTop.nl en TwinTop.be › Forums › Modificatie’s ~ Tuning TTT › TTT Visueel Buitenzijde › Lakbescherming PTFE
Even een oud topic ophalen,
Vele maanden later (en ervaringen) ben ik er eindelijk achter wat die coatings zijn.
Ze noemen het ook paint-sealants en deze sluiten dus je lak voor een paar maanden af van de buitenwereld = geen oxidatie, minder UV werking enz…
het voordeel:
Het vuil hecht niet op je lak en het poetsen gaat vlotter
het nadeel:
je verliest aan glanswaarde door de sealant
je moet je wagen om de 14 dagen wassen of het produkt valt uit garantie
je moet het onderhouden met "dure" hulpmiddelen
oplossing:
koop voor 100Ä kuisprodukten ipv +500Ä voor zo een behandeling en onderhoud je wagen regelmatig met een goede behandeling + waxlaag
Je lak zal er je dankbaar voor zijn (en je bedanken onder de vorm van meer glans)
B)
Ik vraag me af of die waxoil van Opel ook in deze categorie valt.
Op dit spul heb je namelijk 3 jaar garantie. Het is alleen een stuk goedkoper dan die PTFE (teflon coating) behandeling.
yep, is net hetzelfde :ohmy:
Dan zal ik er flink op los moeten kleien om die rommel eraf te krijgen.
We zullen wel zien, ben zeer benieuwd naar effect op de TTT van Marianne.
Ik heb een jaar gewerkt in een autowascentrum en heb ook speciale wax en teflon aan gebracht aan wagens
Lak moet nog in goede staat zijn (geen poetskrasjes)
Anders moet je de auto eerst polijsten en daarna die laag aanbrengen
Wij lieten het er ook een dag lang opzitten en poetste daarna alles er weer af
Vuil moet daarna zo van de auto af glijden, doet het ook wel maar niet lang
Ik heb het zelf nog nooit op me eigen auto gedaan omdat ik het onzin vindt
Deed zelf elke 3 maanden me auto met techwax van meguiers en dan vloog het vuil er ook zo af, kost mischien 26 euro en je doet erg lang met zo’n fles
Het ruikt ook nog eens erg lekker
Auto regelmatig wassen moet je zowieso doen
Vooral als de vliegjes er weer zijn
Bedankt voor de eerlijke aanvulling, weten we gelijk wat ons te doen staat, poetsen en insmeren!!! :woohoo:
Jammer dat mijn Opel dealer die rommel er standaard laat opsmeren, dus weinig keus.
Maar goed wel 3 jaar garantie, dus we houden het wel in de gaten.