TwinTop.nl en TwinTop.be › Forums › Tigra TwinTop (TTT) › Storing aan jouw TTT › Kofferdeksel sluit niet goed bij open dak
- Dit onderwerp bevat 9 reacties, 3 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 2 jaren, 8 maanden geleden door Guido.
-
AuteurBerichten
-
zaterdag 19 februari 2022 om 18:13 #152131
Beste TT liefhebbers,
Ik heb mijn blauwe vriend nu een jaar in bezit en geniet elke rit. Met behulp van het forum al een hoop klusjes geklaard. Echter, vandaag wilde ik het zomer gevoel even proeven na de storm overleefd te hebben. Helaas hoorde ik geen piepje en gingen mijn ramen niet automaatisch weer omhoog. Dit had ik eerder ook en toen was het het stelschroefje net onder de ‘hoedenplank’. Helaas hielp het dit keer niet en nu zag ik dat de achterklep nirt goed sluit . Het bijzondere is dst dit wel het geval lijkt bij gebruik van de kofferbak. Ik heb al het reparatiefilmpje bekeken. Maar ik weet niet waar ik moet beginnen. En eerlijk gezegd durf ik het ook niet. Ik
Nu zit ik met mijn handen in het haar. Ik zou hier graag eens door een kenner naar laten kijken. Betaal er uiteraard voor maar ik ga liever naar een kenner dan de opeldealer. Is er iemand bereid eens naar mijn dak te kijken? Woon zelf naast Den Haag. Maar afstand maakt mij niet uit.
Groet guido
zondag 20 februari 2022 om 14:56 #152142Dat kan inderdaad de afstelling van de scharnieren van de kofferbak zijn.
Dan valt hij met dicht dak net wel in de grendels en met open dak net niet, gaat vaak maar om een millimeter..
Tigra TwinTop 1.8 Sport.
- Sport onderstel
- LPG met gemodificeerde LPG-ECU
- Irmscher Motor ECUKnutselsmurf..
zondag 20 februari 2022 om 18:58 #152148Dank voor je reactie. Kan het kloppen dat hij daardoor met sluiten ook niet meer de ramen sluit en piept? Alsof hij zijn programma niet heeft kunnen afronden. Wel gek dat je dan niet iets hoort ratelen of piepen. Hij steekt aan de rechterkant net iets uit. Denm wel paar millimeter.
Maar ik heb er ook geen verstand van. Dat uitbouwen om van binnenuit naar de achterklep te komen is geen probleem maar dan…..
maandag 21 februari 2022 om 11:19 #152151Ramen sluiten doet hij pas als je de voorste grendels dicht doet, of bedoel je dat ook, dat hij dan niet de ramen omhoog doet?
Als dat zo is, ja… dat kan komen doordat de scharnieren niet goed afgesteld zijn
Topless,... that's how we role!
- Opel Cascada 1.6 turbo Cosmo
- Mini Cooper-S R52 cabrio
- Aprilia AF1 Futura 50cc '92 (nostalgie)
- 2021 Triumph Street Triple R 765
- 2012 Triumph Street Triple 675 (van 't vrouwtje)
- VW ID3 1st edition (de "lease frikadel")dinsdag 22 februari 2022 om 00:27 #152166Dank voor je reactie. Kan het kloppen dat hij daardoor met sluiten ook niet meer de ramen sluit en piept? Alsof hij zijn programma niet heeft kunnen afronden. Wel gek dat je dan niet iets hoort ratelen of piepen. Hij steekt aan de rechterkant net iets uit. Denm wel paar millimeter.
Maar ik heb er ook geen verstand van. Dat uitbouwen om van binnenuit naar de achterklep te komen is geen probleem maar dan…..
Dat klopt.
Als hij niet de hele cyclus af kan maken (in dit geval het sluiten van de achterste twee grendels van de kofferbak) dan stopt de cyclus daar.
De volgende stappen gaan dan niet uitgevoerd worden.
Na dit punt volgen er nog vier stappen:
-
[*]Vergrendeling achterste twee grendels.
[*]Sluiten van de voorste grendels.
[*]Softclose van de ramen.
[*]Bevestigingspiep van het einde van de cyclus.Het klopt dus precies, de achterklep valt niet goed in de grendels.
Je kunt hier (Velp, bij Arnhem) terecht, maar wel met iets beter weer…
En wat ik al zei, het gaat in de afstelling van de klep vaak maar over een millimeter…
Tigra TwinTop 1.8 Sport.
- Sport onderstel
zondag 27 februari 2022 om 19:18 #152228Beste Teigetje en Badbert,
Allereerst dank voor julle reacties. Vandaag scheen de zon dus nog even geprobeerd iets verder te komen. Ik heb een filmpje gemaakt van hoe het dak sluit. Steekt inderdaad iets uit.
Ik heb wel uitvoerig het filmpje bekeken van de afstelmogelijkheden. Maar ik durf mij daar zonder ervaring toch niet aan te wagen. Dus ik maak dankbaar gebruik van het aanbod om een keer te komen als het uitkomt!
maandag 28 februari 2022 om 00:39 #152232Duidelijk!
Mijn eerste gevoel zegt dat de kofferbak klep links er een millimeter naast zit..
De centreerpin valt in ieder geval niet lekker in het gat en verhinderd de Linkergrendel om aan te grijpen.
No worries!
Tigra TwinTop 1.8 Sport.
- Sport onderstel
maandag 28 februari 2022 om 11:49 #152233Gaat goedkomen met hulp van Teigetje
Topless,... that's how we role!
- Opel Cascada 1.6 turbo Cosmo
- Mini Cooper-S R52 cabrio
- Aprilia AF1 Futura 50cc '92 (nostalgie)
- 2021 Triumph Street Triple R 765
- 2012 Triumph Street Triple 675 (van 't vrouwtje)
- VW ID3 1st edition (de "lease frikadel")dinsdag 1 maart 2022 om 01:11 #152241Oké Guido,
Doe maar even een PB met jouw klacht, vraag en contactgegevens.
Gaan we dit oplossen…
Tigra TwinTop 1.8 Sport.
- Sport onderstel
woensdag 2 maart 2022 om 00:49 #152251Doe ik
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.