TwinTop.nl en TwinTop.be › Forums › Algemeen › Laat je hier gaan › koffer en het dak
- Dit onderwerp bevat 63 reacties, 8 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 5 jaren, 2 maanden geleden door Anoniem.
-
AuteurBerichten
-
donderdag 27 juni 2019 om 09:28 #80856Anoniem
- Topics: 2550
- Posts: 42372
Ik was gister voor storing aan een Astra in Maarssen, die geeft code B3011 aan. Dat zit in de bekende kabelboom, daar heb ik vier nieuwe stukken in gezet. Storing komt af en toe terug.
Nu had ik bij deze wagen al gezien dat die ontzettend veel vocht problemen had in koffer. Dan kun je er vanuit gaan dat veel connectoren last hebben van corrosie. Heb ook diverse connectoren ingespoten, ook die van de kabelboom.
Alles ging goed, gisteravond krijg ik bericht dat het dak niets doet. Pfffff vermoed dat het toch weer die connectoren zijn.Dus ik denk dat het bij jou ook best mogelijk kan zijn met dezelfde problemen. Alhoewel hij op een ander moment stopt.
Daan denk ik aan de bekabeling van de hoedenplank flaps. Dat gaat helemaal onder door het scharnier, zitten een aantal kritische punten met ty-raps waar de isolatie kan breken.Ik had overigens de wagen getest en hij deed het keer op keer goed. Vreemd.
donderdag 27 juni 2019 om 10:17 #80868als het goed is krijgt rene hulp om de auto te sluiten met noodprocedure (is het makkelijkst, alleen het dak moet nog uit de kofferbak, rest stond al goed).
dan ga ik er nog een keer naar kijken.
Thanks voor de tips iig max, weet ik weer een beetje waar ik het moet zoeken.
Als het de flaps zijn (hoedenplank of kofferbak) dan moet er een melding in de ECU staan, dus eerste wat ik doe: uitlezenTopless,... that's how we role!
- Opel Cascada 1.6 turbo Cosmo
- Mini Cooper-S R52 cabrio
- Aprilia AF1 Futura 50cc '92 (nostalgie)
- 2021 Triumph Street Triple R 765
- 2012 Triumph Street Triple 675 (van 't vrouwtje)
- VW ID3 1st edition (de "lease frikadel")donderdag 27 juni 2019 om 11:50 #80875Anoniem- Topics: 2550
- Posts: 42372
Nee juist niet als het een af en toe kabelbreuk is. Geen melding hoor Pieter, dat heb ik al vaak meegemaakt.
Dan houd het dak je voor de gek. zeg ik dan….Ik doe ook vaak met het screen shot in komende waarde en dan het dak bedienen. Dan kun je zien of er wat fluctueert in de waarden.
maandag 1 juli 2019 om 21:04 #81763Morgen avond ga ik naar Rene toe on te kijken wat er nu aan de hand is.
Auto staat nu bij een garage bedrijf, die kreeg de auto niet gesloten met de noodprocedureKerel van die garage is benieuwd hoe dat allemaal werkt, dus die is er ook bij
Topless,... that's how we role!
- Opel Cascada 1.6 turbo Cosmo
- Mini Cooper-S R52 cabrio
- Aprilia AF1 Futura 50cc '92 (nostalgie)
- 2021 Triumph Street Triple R 765
- 2012 Triumph Street Triple 675 (van 't vrouwtje)
- VW ID3 1st edition (de "lease frikadel")maandag 1 juli 2019 om 21:36 #81765Mooi werk, Pieter !
Tigra TwinTop 1.8 Sport.
- Sport onderstel
- LPG met gemodificeerde LPG-ECU
- Irmscher Motor ECUKnutselsmurf..
dinsdag 2 juli 2019 om 00:24 #81780Anoniem- Topics: 2550
- Posts: 42372
Willen wel verslag natuurlijk. Ik snap niet dat ze het niet voor elkaar krijgen die nood procedure.
Plus aanwijzingen van dit forum om hem in basis stand terug te zetten.
Er word niet gelezen. De oplossing moet gewoon simpel zijn, dat is vandaag de dag het probleem.Belachelijk van die garage.
Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk
dinsdag 2 juli 2019 om 06:04 #81791met het gezonde verstand van Pieter komt dat heus wel goed daar ben ik niet bang voor,ik hoop alleen dat de garagist er ook wat van leert en kijkt hoe een echte vak man een auto maakt en tevreden klanten blij maakt,want ik word een beetje flauw van de werkwijze van deze man…
dinsdag 2 juli 2019 om 10:12 #81803rene heeft zelfs het originele boekje er bij van de noodprocedure (toch rene?) En daarmee lukt het die man zelfs niet….
hij kon de “schroef” niet vinden om de druk van het systeem af te laten. Verder staat alles al goed, flaps hoeven niet gedemonteerd te worden van de kofferbak (want die zijn ingeklapt), dus alleen het dak uit de kofferbak tillen, en de kofferbak dicht…..maar we gaan vanavond kijken, even uitlezen om te zien of we hem zo ver kunnen krijgen dat hij toch dicht wil zonder noodprocedure, anders met noodprocedure dicht, resetten, uitlezen, nakijken, fixen en hopelijk testen
Topless,... that's how we role!
- Opel Cascada 1.6 turbo Cosmo
- Mini Cooper-S R52 cabrio
- Aprilia AF1 Futura 50cc '92 (nostalgie)
- 2021 Triumph Street Triple R 765
- 2012 Triumph Street Triple 675 (van 't vrouwtje)
- VW ID3 1st edition (de "lease frikadel")dinsdag 2 juli 2019 om 10:22 #81813Anoniem- Topics: 2550
- Posts: 42372
Nou naar die garage zou ik gelijk nooit meer komen, wat een technisch inzicht heeft zo’n man…..Not!
dinsdag 2 juli 2019 om 10:48 #81821auto staat er alleen omdat rene met een open kofferklep stond (naar achter gekanteld) en hij geen droge ruimte heeft voor het ding.
Dus die man gebeld, of hij daar binnen mocht staan en of hij hem dan (met noodprocedure) kon sluiten…. anders had rene gewoon naar mij komen rijden :P hihihiTopless,... that's how we role!
- Opel Cascada 1.6 turbo Cosmo
- Mini Cooper-S R52 cabrio
- Aprilia AF1 Futura 50cc '92 (nostalgie)
- 2021 Triumph Street Triple R 765
- 2012 Triumph Street Triple 675 (van 't vrouwtje)
- VW ID3 1st edition (de "lease frikadel")dinsdag 2 juli 2019 om 16:35 #81829Pieter, ik kon de bout ook niet vinden hoor met het boekje erbij.
Is nog nooit gebruikt dus het flapje zit gewoon naadloos aan elkaar en niet te zien als je niet weet waar je moet zoeken.
dinsdag 2 juli 2019 om 16:37 #81831Ja, je moet wel even het flapje “doordrukken” als hij nog maagdelijk is ja…..
Maar ik zou zeggen dat dat toch wel te vinden moet zijn?!
Ik ga iig straks even kijken. Gaat vast goedkomen.
In ieder geval kunnen ze als ik geweest ben de auto weer gebruiken (nu niet namelijk), al dan niet met werkend dakTopless,... that's how we role!
- Opel Cascada 1.6 turbo Cosmo
- Mini Cooper-S R52 cabrio
- Aprilia AF1 Futura 50cc '92 (nostalgie)
- 2021 Triumph Street Triple R 765
- 2012 Triumph Street Triple 675 (van 't vrouwtje)
- VW ID3 1st edition (de "lease frikadel")woensdag 3 juli 2019 om 10:06 #81938Gisteren is Pieter gekomen naar de garage waar mijn auto stond en heeft mijn autootje weer gemaakt,na even zoeken bleek er nog ergens een draadbreuk te zitten,maar het grootste probleem bleek hem in de easy load knop te zitten we hadden bij de laatste keer gezien dat het veertje verdwenen was niet wetende,ik althans,dat het beneden word gehouden door de veer maar die ontbrak! we hadden het dak handmatig gesloten maar bleef weer op dezelfde stand stand waar hij bij mij ook stopte toen we het opnieuw probeerde te openen,alles bleek in de knop te zitten die heeft Pieter vast gezet met een tiewrap vast gezet.nu werkt alles weer als een zonnetje.
woensdag 3 juli 2019 om 10:15 #81940Het was even zoeken inderdaad…. pffffff
Eerst dacht ik dat het in de sensor in het kofferbakslot zat, omdat die niet binnen leek te komen.
Die even losgekoppeld (dan zou hij hem moeten zien als gesloten).
Ik had de hoop om daarna het dak te kunnen sluiten zonder gebruik te maken van de noodprocedure, maar helaas.Mooie was dus: de garage kon de imbus dus niet vinden om de druk van het systeem af te laten, ik vond dat vreemd.
MAAR….. daar kun je alleen bij als je de kofferbak open doet, en vervolgens met je arm tussen de dakdelen die in de kofferbak liggen door gaat.
MAAR DE KOFFERKLEP STOND NAAR ACHTER GEKANTELD!!!!! En dus kon je daar onmogelijk bij, lekker handig….
gelukkig konden we de kofferbak plat leggen, en via opcom open sturen, waarna hij normaal open te zetten was.
Toen dus de druk van het systeem en René en ik hebben de auto kunnen sluiten.Daarna weer op jacht naar de boosdoener, bleek dus nog 1 draad stuk te zijn, na die gefixt te hebben leek alles in beweging te komen.
Maaarrrrr het dak verdween in de kofferbak, en toen: GONG GONG GONG
en alles stond MUURvast….. geen beweging meer in de krijgen! niet open, niet dicht….
dus ik gelijk in de computer kijken, en daar stond de melding: Easy load malfunction
dus ik dacht gelijk: DAMN die easy load sensor!!!!!
Dus ik ga kijken, en jawel…. die sensor was “bediend”….
Die terug geschoven, en alles bewoog.Wat blijkt, door het moment/de kracht waarmee de kofferbak rechtop gaat staan, verschoof het “palletje” in die sensor (wat nu niet meer door de veer wordt tegen gehouden) en dan ziet hij ineens net alsof het dak omhoog is getild voor easy load, en dat is foute boel natuurlijk en alles stopt
omdat rene die functie niet belangrijk vind, voorlopig het “palletje” vast gezet, alle fouten gewist en alles werkt weer naar behoren
nu hopelijk voor lange tijd haha
Het bewijs:
Hij kan open…..
en dicht……
en we stonden nog samen voor de open brug ook… ach, foto momentje!:
Omdat ik, als ik aan het werk ben, geconcentreerd bezig ben, heb ik van de werkzaamheden geen fotos…. sorry…. zal proberen de volgende keer er aan te denken.
Topless,... that's how we role!
- Opel Cascada 1.6 turbo Cosmo
- Mini Cooper-S R52 cabrio
- Aprilia AF1 Futura 50cc '92 (nostalgie)
- 2021 Triumph Street Triple R 765
- 2012 Triumph Street Triple 675 (van 't vrouwtje)
- VW ID3 1st edition (de "lease frikadel")woensdag 3 juli 2019 om 11:27 #81961Anoniem- Topics: 2550
- Posts: 42372
Als het dak min de koffer ligt, de koffer klep naar achteren is gekanteld kun je heel eenvoudig de kofferklep openen.
Je pakt een schroevendraaier en klikt zo de koffer uit zijn vergrendeling, dan kun je weer bij de hydro-kraan komen.Dacht dat jij dat wel wist Pieter.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.