TwinTop.nl en TwinTop.be › Forums › Astra TwinTop (ATT) › Alles over de Astra TwinTop › klotsend geluid waterballet in dorpels
- Dit onderwerp bevat 13 reacties, 3 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 6 jaren, 9 maanden geleden door Armand.
-
AuteurBerichten
-
zondag 31 december 2017 om 01:32 #31429
vandaag auto wassen met bodemwas je raad het al waterballet in de dorpels haha.heb maar de voorste blinddopjes verwijderd daar kwam behoorlijk wat water uit.morgen de afwateringsgaatjes maar even uitboren en schoonmaken zo blijven we bezig he.
zondag 31 december 2017 om 02:02 #31435Anoniem- Topics: 2550
Ik moest even goed kijken, water klotsten in kokerbalken bij een Astra? Dat heb ik nog niet meegemaakt bij een Astra.
Bij een Tigra twintop komt dat voor idd, maar de Astra Twintop……
zondag 31 december 2017 om 02:07 #31441ik ook nog niet bij alle opels wat ik heb gehad haha .elke x als ik optrok dacht ik wat hoor je toch haha probleem is opgelost laat de dopjes vannacht maar even eraf dat ie goed leeg kan lopen en morgen aan de slag ermee.had begrepen dat afwatering gaatjes dicht gaan zitten door vuil.
zondag 31 december 2017 om 02:13 #31447Anoniem- Topics: 2550
Kijk eens in je koffer morgen naar deze rubber links en rechts. Bij mij en diverse Astra twintop lekt ie daar water naar binnen in de koffer. dat gaat dan ook naar de kokerbalken.
Op de foto zie je welke rubber ik bedoel en waar je de kit moet aanbrengen.
Attachments:zondag 31 december 2017 om 02:16 #31449is dat waar die opvangbakjes zitten onder de raam met die slangetjes aan?
zondag 31 december 2017 om 02:18 #31451maar normaal moet de kokerbalk aan de onderzijde toch afwatering hebben water kon niet weg uit die balk .bdoor bodemwash in wasstraat is deze volgelopen .kofferbak en vloermaten voor waren allemaal droog
zondag 31 december 2017 om 02:19 #31452Anoniem- Topics: 2550
Nee in elke hoek zeg maar van de koffer. De hoekdelen van je dak constructie, dat rubber onderaan links en rechts.
Eerst goed droog maken, dan kitten
Je doet de punt van een kitspuit tussen de rubber en zo goed mogelijk in de verste hoekeinde.zondag 31 december 2017 om 02:20 #31454zal morgen een kijken maxx dank je voor de tip
woensdag 31 januari 2018 om 01:34 #32667Mijn ATT staat s’nachts in de garage en het viel mij op dat de volgende dag na een regenachtige dag een plasje water achter het linker voorwiel ligt.
Ik had de verhalen hier op de site gelezen en heb ook de afdicht dopjes van de kokerbalk verwijderd.
En idd kwam uit de linker kokerbalk behoorlijk wat water.
De auto is van binnen gelukkig droog ook in de kofferbak.
Mijn vraag is of er een afwatering in de kokerbalk zit en moet die dan worden doorgeprikt?
Is het probleem bij Sjenster nu opgelost en op welke manier?woensdag 31 januari 2018 om 03:27 #32669Anoniem- Topics: 2550
Wanneer je achterin de koffer de twee rubber afvoer bekijkt komen die uit in een kokerbalk links en rechts.
Maak er maar een los van de kokerbalk en giet een beetje water in dat gat van de kokerbalk.
Dan komt dat water keurig direct bij de achterste wielkast naar buiten.
Normaal gesproken zal er bij veel regen ook bij een gewone wagen water in de kokerbalken komen en ook weer kunnen afvloeien.
Vind het helemaal niet verwonderlijk dat er water onder je wagen ligt na het rijden in een regenbui.De mensen met een Astra zijn…..denk ik ook vaak in de war met de Tigra. Dat ze iets lezen over gaten doorprikken in de kokerbalk.
Dat is voor de Tigra! Bij de Astra heb ik nog niet zo iets gehad met extreem water in de kokerbalk.
De eerste moet bij mij nog komen.Vandaag een Astra gehad waarbij de gaten boven in de afvoer totaal verstopt zaten.
Dus dan loopt het ook niet weg en komt het in de kofferbak.
Denk bij het terug plaatsen van je afvoer slangen in de kokerbalk dat de rubber goed aansluit en vast zit.Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk
woensdag 31 januari 2018 om 09:04 #32679Mijn ATT staat s’nachts in de garage en het viel mij op dat de volgende dag na een regenachtige dag een plasje water achter het linker voorwiel ligt.
Ik had de verhalen hier op de site gelezen en heb ook de afdicht dopjes van de kokerbalk verwijderd.
En idd kwam uit de linker kokerbalk behoorlijk wat water.
De auto is van binnen gelukkig droog ook in de kofferbak.
Mijn vraag is of er een afwatering in de kokerbalk zit en moet die dan worden doorgeprikt?
Is het probleem bij Sjenster nu opgelost en op welke manier?ik heb gewoon aan beide zijde aan de onderkant de middelste dopjes eruit gehaald zodat water weg kan,heb niet die genomen bij de wielen want bij regen wordt alles weer nat.ik laat ze er ook uit kan water altijd weg.ik heb de ronde dopjes eruit genomen dat zijn de kleineren.je kunt ook gat in dat rubber boren en dan terug plaatsen
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
woensdag 31 januari 2018 om 23:47 #32765maar normaal moet de kokerbalk aan de onderzijde toch afwatering hebben water kon niet weg uit die balk .bdoor bodemwash in wasstraat is deze volgelopen .kofferbak en vloermaten voor waren allemaal droog
Net als bij de Astra van Sjengster zat in de kokerbalk van mijn Astra ook aardig wat water wat waarschijnlijk uit de afvoer komt. Het viel mij op dat de hele garagevloer droog was allen achter het linker voorwiel lag er telkens een plas water. Ik heb het water er uit laten lopen omdat het het waarschijnlijk niet goed genoeg wegloopt uit de kokerbalk. Ik denk dat ik het op dezelfde manier ga oplossen als Sjengster
woensdag 31 januari 2018 om 23:53 #32766is de makkelijkste oplossing zo anders blijft er water in zitten en door het vuil van de weg en regen zitten ze anders zo weer dicht.en als je middelste dopjes verwijderd komt er niet zo veel water in met regen of zo
donderdag 1 februari 2018 om 01:01 #32771is idd de makkelijkste oplossing. het water moet er toch uit en de dopjes verwijderen is twee tellen werk.
Ik zal binnenkort voor de zekerheid de afvoerslangen / filters ook controleren om erger te voorkomen. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.