TwinTop.nl en TwinTop.be › Forums › Tigra TwinTop (TTT) › Alles over de Tigra TwinTop › klotsen
- Dit onderwerp bevat 16 reacties, 4 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 10 jaren, 6 maanden geleden door bennieb.
-
AuteurBerichten
-
maandag 23 januari 2012 om 20:21 #10279Anoniem
- Topics: 2550
Beste forummers,
Sinds enige tijd hoort mijn vrouw "klotsgeluiden" tijdens het rijden met de Tigra. Ook beslaan de ruiten nadat de auto (met droge ruiten) is weggezet) Ik heb net even proef gereden maar hoorde niets totdat het begon te regenen. Ik denk dat er ergens een afvoer verstopt zit maar weet niet waar ik moet zoeken. Heeft iemand tips?
Dank en groet,
Tonmaandag 23 januari 2012 om 21:38 #10280Ton TTT schreef:
Beste forummers,
Sinds enige tijd hoort mijn vrouw "klotsgeluiden" tijdens het rijden met de Tigra. Ook beslaan de ruiten nadat de auto (met droge ruiten) is weggezet) Ik heb net even proef gereden maar hoorde niets totdat het begon te regenen. Ik denk dat er ergens een afvoer verstopt zit maar weet niet waar ik moet zoeken. Heeft iemand tips?
Dank en groet,
TonMag hopen dat het in de auto zit:alol:
Kan je helaas niet helpen daar ik een ATT rijder ben.
Als het gaat om een klotsend geluid na regen ben ik bang dat het zich ergens gaat ophopen, zou zo zeggen zoeken in holle ruimtes.Kan het niet de tank zijn????
Er komt vast nog een reactie van een TTT rijder.
Mocht je het hebben gevonden, plaatst dan de oplossing op het forum.Veel succes met de zoektocht.
:a141: :a141:
maandag 23 januari 2012 om 23:03 #10282Anoniem- Topics: 2550
Haal de speakers eens los in de deuren, daar zat bij mij een plens water achter.
Bij mij loopt het water niet weg omdat, als de deur dichtzit en het regent, er ergens water naar binnen slaat.
Dit kan niet weg doordat de deur op het rubber "hangt"
Bij het openen van de deur blijft er dus water op het rubber staan en als het erger is loopt het naar binnen…..maandag 23 januari 2012 om 23:51 #10283Anoniem- Topics: 2550
Het is inderdaad zoals Stefan ook al schrijft, het water hoopt zich op in de deuren en loopt dan via de speakers de auto in wat er weer voor zorgt dat de ramen aan de binnenzijde beslaan.
Wij hebben destijds de garage het probleem laten oplossen, maar volgens mij staat er hier ergens op de site nog wel het e.e.a. over geschreven.
zondag 6 mei 2012 om 15:05 #10609Anoniem- Topics: 2550
Wat ook het probleem kan wezen dat er water in de kokerbalken zit.
Helaas heb ik 1x dit probleem ook gehad, is gelukkig wel heel simpel op te lossen.
Onderaan de kokerbalk zitten rubberen afdek dopjes, trek deze los en het water komt eruit. Daarna in de koker anti-roest spuiten, dopjes terug monteren en klaar.Bij mij was er echter het probleem dat mijn rechter wielkuip en voorscherm niet goed aansloot, daardoor kon er door een heel klein gaatje water naar binnenkomen in de kokerbalk aan de voorzijde. Nadat dit verholpen was er geen probleem meer mee gehad.
Nu uit voorzorg 1 x per jaar dopjes loshalen en controleren of er water uit komt.zondag 6 mei 2012 om 18:58 #10612Victorinus schreef:
Wat ook het probleem kan wezen dat er water in de kokerbalken zit.
Helaas heb ik 1x dit probleem ook gehad, is gelukkig wel heel simpel op te lossen.
Onderaan de kokerbalk zitten rubberen afdek dopjes, trek deze los en het water komt eruit. Daarna in de koker anti-roest spuiten, dopjes terug monteren en klaar.Bij mij was er echter het probleem dat mijn rechter wielkuip en voorscherm niet goed aansloot, daardoor kon er door een heel klein gaatje water naar binnenkomen in de kokerbalk aan de voorzijde. Nadat dit verholpen was er geen probleem meer mee gehad.
Nu uit voorzorg 1 x per jaar dopjes loshalen en controleren of er water uit komt.Kijk dit zijn nog eens goede Tips die we op de site kunnen gebruiken:ayes:
:a141: :a141:
dinsdag 8 april 2014 om 23:27 #12133in de balken onder de auto kunnen ook de openingen dicht zitten die het water af voeren…
Ik heb ze met een schroevendraaier doorgeprikt.Hierna heeft mn auto een paar minuten staan lekken, maar het klotsen is nu over.
Verzonden vanaf mijn iPad met behulp van Tapatalk
woensdag 9 april 2014 om 11:01 #12136goede tip voor iedereen om die gaatjes regelmatig te controleren!!
Topless,... that's how we role!
- Opel Cascada 1.6 turbo Cosmo
- Mini Cooper-S R52 cabrio
- Aprilia AF1 Futura 50cc '92 (nostalgie)
- 2021 Triumph Street Triple R 765
- 2012 Triumph Street Triple 675 (van 't vrouwtje)
- VW ID3 1st edition (de "lease frikadel")woensdag 9 april 2014 om 18:29 #12141zo zie je maar dat deze site voor eenieder van toegevoegde waarde kan zijn
B) B)
woensdag 9 april 2014 om 22:46 #12149Anoniem- Topics: 2550
Sinds 2 weken zie ik water in de plek van het reservewiel, ik zal dat ook eens proberen… bedankt voor de tip
zaterdag 12 april 2014 om 21:53 #12178Kijk ook eens naar de slangetjes die in de ruimte boven je achterwiel naar beneden moeten hangen.
Bij mij hing er eentje verkeerd waardoor ik ook een zwembad had.
Je moet wel even de bekleding iets weg halen. Het slangetje zit onder het gaatje voor afvoerwater van het dak.Verzonden vanaf mijn iPad met behulp van Tapatalk
zaterdag 12 april 2014 om 23:04 #12179Kijk ook eens naar de slangetjes die in de ruimte boven je achterwiel naar beneden moeten hangen.
Bij mij hing er eentje verkeerd waardoor ik ook een zwembad had.
Je moet wel even de bekleding iets weg halen. Het slangetje zit onder het gaatje voor afvoerwater van het dak.Verzonden vanaf mijn iPad met behulp van Tapatalk
mogelijk even foto plaatsen, voor de duidelijkheid
zondag 13 april 2014 om 17:11 #12181zondag 13 april 2014 om 17:14 #12182Zoals je hierboven ziet zit hij achter de bekleding en loopt hij de behuizing in.
Aan de linkerkant zit hij op dezelfde manier.Succes!
Verstuurd vanaf mijn SM-N9005 met Tapatalk
zondag 13 april 2014 om 17:17 #12183Sorry voor forumvervuiling … ben tapatalk nog aan het uitproberen ☺
Verstuurd vanaf mijn SM-N9005 met Tapatalk
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.