TwinTop.nl en TwinTop.be › Forums › Algemeen › Laat je hier gaan › Jullie 1e autoliefde
- Dit onderwerp bevat 32 reacties, 9 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 6 jaren, 5 maanden geleden door Pino.
-
AuteurBerichten
-
dinsdag 15 mei 2018 om 23:43 #38067Anoniem
- Topics: 2550
Ja dei XR4i dat was een mooie, dat weet ik nog. Was er gek van hoor.
woensdag 16 mei 2018 om 00:17 #38069Ja de mijne was ook wit en dan alles meegespoten en alleen rode biesjes op bumper.
Vriend van mij had de 4×4 ook mooi ook helemaal witwoensdag 16 mei 2018 om 12:30 #38070Ja inderdaad Jan, de rubbers,na een half jaar waren ze versleten en je kon toen bij Ford ook nog kiezen welke je wilde hebben,die van zes gulden gingen een half jaar mee en van twaalf gulden iets langer. Nee het spijt me te moeten zeggen Max maar ik geloof dat jij één van de eerste bent die positief is over ford.
Het zijn mooie wagens maar jammer dat er ford op staat. Henry Ford heeft vroeger zijn personeel uitgeknepen, tijdens de productie mochten ze niet eens naar de wc,de lopende band ging steeds sneller draaien, dus de kwaliteit liet te wensen over,en dat is nu blijkbaar ook nog zo.
Er is maar één ford waar mijn hart sneller van gaat kloppen en dat is het model T Ford,in m’n garage of onder een afdak,in oude staat,niet mee rijden,zomaar naar kijken.woensdag 16 mei 2018 om 12:49 #38079Nou leen je heb gelijk werd nooit blij als er weer een Taunus de werkplaats in kwam .
Je raad het al rubbers ook van boven cardan pff wat een rotdingen ook om eruit te halen .
En die van de ophanging voor grrr.
Een model t is zeker mooi en makkelijk zit haast niks op
Maar bij Max heeft het even geduurd na al die fords dat overgestapt is hahawoensdag 16 mei 2018 om 14:30 #38081alvast mijn verhaal dan
Ik ben ooit begonnen met de Ford Fiesta (ergens uit 1980) van mijn moeder (die reed er niet meer mee).
Beetje aan lopen klooien…. je kent het wel
Daarna een mini 1000 als echte eerste eigen aangeschafte auto!mini liefde is lang gebleven, op een gegeven moment wel “normale” auto voor erbij (woon/werk verkeer)
Topless,... that's how we role!
- Opel Cascada 1.6 turbo Cosmo
- Mini Cooper-S R52 cabrio
- Aprilia AF1 Futura 50cc '92 (nostalgie)
- 2021 Triumph Street Triple R 765
- 2012 Triumph Street Triple 675 (van 't vrouwtje)
- VW ID3 1st edition (de "lease frikadel")woensdag 16 mei 2018 om 14:53 #38085Een mini ja leuke auto heb ik ook gehad net een kart
Alleen was er wel te sleutelen regelmatig en ja die roest steeds.
Maar zeker leuke kilometers mee gemaaktwoensdag 16 mei 2018 om 20:58 #38105Anoniem- Topics: 2550
Als student reed ik in een mooie witte Renault 11 met choke, geweldige vering en vloog over de weg.
Foto ter illustratie.
Daarna een mooie paars Opel Tigra Rio Verde 1.4 gekocht bij mijn eerste baan,
Dan de eerste Opel Tigra Twintop Linea Rosso 1.8. Nu de Opel Tigra Twintop geheel zwart met 1.8.
3 tijgers op rij dus…. ik had gehoopt dat Opel met een nieuw model komt.Attachments:donderdag 17 mei 2018 om 00:24 #38124Ja das waar zeg,vroeger zat er een handchoke in de auto’s, was altijd handig want daar kon oma lekker d’r handtasje aan hangen wanneer ze hem uittrok.:lol:
donderdag 17 mei 2018 om 00:26 #38125Ervaring leen met die handtas :silly:
donderdag 17 mei 2018 om 01:14 #38154Anoniem- Topics: 2550
Ja das waar zeg,vroeger zat er een handchoke in de auto’s, was altijd handig want daar kon oma lekker d’r handtasje aan hangen wanneer ze hem uittrok.:lol:
Het had wel jets bijzonders zo’n choke. Vooral in de winter hard gas geven haha. Ik kreeg er als inruil echter niets voor :ohmy: :ohmy: :ohmy: verkoper wilde geld toe haha
donderdag 17 mei 2018 om 10:57 #38169Een mini ja leuke auto heb ik ook gehad net een kart
Alleen was er wel te sleutelen regelmatig en ja die roest steeds.
Maar zeker leuke kilometers mee gemaaktJa rijden super! Heb nu nog een van de laatste reeks classic (met airbag en volledig computer gestuurde motor enzo), maar die is te koop.
en jaaaaaa een hand choke hahahahahah had ik in de mini’s altijd (op die ik nu heb na, waren het carbjes) en de fiesta had em ook
wel handig in de stad soms als “cruise control” hahahaTopless,... that's how we role!
- Opel Cascada 1.6 turbo Cosmo
- Mini Cooper-S R52 cabrio
- Aprilia AF1 Futura 50cc '92 (nostalgie)
- 2021 Triumph Street Triple R 765
- 2012 Triumph Street Triple 675 (van 't vrouwtje)
- VW ID3 1st edition (de "lease frikadel")zondag 20 mei 2018 om 17:00 #38468Zo pak een bakkie pleur erbij want ik ga even typen :P.
Ik ben sinds kleine man al dol geweest van auto’s. Goed opgevoed door mijn pa die dezelfde passie heeft en ondersteund door oma, met wie ik elke dag ging wandelen en waarmee ik altijd met minimaal 1 Matchbox autootje thuis kwam. (Mijn oma is de enige die ik ken die de wielen van een kinderwagen versleten heeft).
Mijn eerste echte auto gekheid kwam vanuit de leasaute van m’n pa. Een pikzwarte E Rekord diesel, met die brute bult in de motorkap.
Maar dan zwart en met andere wieldoppen.
Mijn jeugdige verliefdheid aan de vierwielers ging voorbij met een grote poster op mijn slaapkamer, van een puur witte Countach.
Shoulder pads, cocaine, fout haar. Meer 80’s kan het niet. maar o zo gaaf!
Niet de echte poster, maar close enough.Op mijn 12e ging het mis. Door omstandigheden kocht mijn vader een 2.0 8v Calibra. Zwart metallic met schuifdak, verlaagd en met toendertijd grote 17 inch 6 spaaks wielen eronder.
Wat was ik gek van die auto. Voor 12 jarige ik voelde het als een supercar. Zeker met die schitterend vloeiende coupé lijnen en dan ook die neus met die smalle koplampen waardoor die heel bruut keek.
Toen mijn vader die auto verkocht omdat hij meer km’s ging maken heb ik 3 dagen niet tegen m gesproken. En het eerste wat er wel uit kwam: “Als ik 18 ben koop ik een Calibra.” accut gevolgd door m’n vader z’n response: “Nou begin dan maar met werken”.Zo gezegd zo gedaan. Ik heb vakantiebaantjes gehad bij 2 verschillende dealers en toen de tijd kwam kocht ik met 17,5 jaar mijn eerste Calibra (de eerste meeting met die auto mocht ik nog niet eens zelf rijden :P )
Eigenlijk moest het een zwarte worden, maar geen moment spijt gehad van Neptunes Turquoise
Lang standaard bleef die niet. Ook zag het straatbeeld er al snel zo uit voor de deur:
Ook pa deed meeSinds mijn 17e heb ik altijd een Calibra gehad. De huidige V6 is inmiddels mijn 4e. Natuurlijk zijn er andere auto’s naast geweest (vooral als daily’s) zoals Omega A’s een Zaffie en zeer recent dan de Tigra.
Wel staat de Calibra inmiddels te koop (heb er geen haast mee daarentegen) gezien ik nog eens wil overstappen op een felgele Opel GT (het nieuwere model).
Attachments:zondag 20 mei 2018 om 23:06 #38505Leuk verhaal Mirage,dank je wel dat je dit wilde delen. Ik had in 1994 ook een nieuwe Calibra gekocht maar een dag later ben ik daar op terug gekomen en heb het laten veranderen in een Vectra.
Toen ik deze op papier had gekocht kreeg ik een week later de mededeling dat er een nieuwe motor leverbaar was,16V ipv de 8 klepper,dus het koopkontract laten wijzigen in deze 2 ltr 16 klepper,koste toen 2800,= gulden meer.
In combinatie met de automaat een zalige motor.
Calibra’s zijn nu best wel dun gezaaid.zondag 20 mei 2018 om 23:32 #38525Anoniem- Topics: 2550
Ohh de Calibra ook zo’n prachtige wagen, dit is die van mij,
Attachments:maandag 21 mei 2018 om 00:22 #38579mij eerste auto was een golf 2 gti u9 special edition als die nog bestond had ik zeker geprobeerd om hem terug te kopen (is helaas op de sloop beland) wat een fijne en snelle wagen was dat zeg
Attachments: -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.