TwinTop.nl en TwinTop.be › Forums › Astra TwinTop (ATT) › Alles over de Astra TwinTop › Irritante tik
- Dit onderwerp bevat 77 reacties, 8 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 4 jaren, 2 maanden geleden door Michel.
-
AuteurBerichten
-
vrijdag 7 augustus 2020 om 12:36 #123781
Oké, dat is dan allemaal wat minder,ik heb begrip voor je situatie.
Dus de poulies zijn ook vervangen,ik begreep uit je verhaal alleen de riem,dus dat kan je denk ik ook afschrappen. Veel succes,nu een paar tandjes minder hoor met de hitte,dit is niet mijn weer.vrijdag 7 augustus 2020 om 13:51 #123785Ik ga dadelijk ff naar de garage ff laten luisteren kan dat niet aan max vragen. Die laat ik liever aan z’n, bmw hobby’n. Als het pokke duur is. Is er Mischien hier een monteur aanwezig. Maar de ene garage zei de o w30 8s de nieuwe 5w30. En 5w40 ja ik heb het duidelijk gezegt tegen hun. Dus ik, snap max erg goed. Kijk olie verversen kanxik zelf wel. Maar kleppen stellen dat niet.. Was het maar waar.. Maar kan het zijn dat ik gewoon die olie eruit moet gooien. En de juiste olie erin moet gooien. Kijk de poellies en andere dingen zijn netjes vv.
Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk
vrijdag 7 augustus 2020 om 13:52 #123787Lekker rustig aan doen meneer leen. 3 versnellingen terug gaan. Lekker samen met je vrouw in de tuin genieten.. Dankjewel koning
vrijdag 7 augustus 2020 om 17:56 #123789Ja Michel,jij ook rustig proberen te doen,ik kan slecht tegen hitte,is de leeftijd zullen we maar denken.
Ik zou eerst de olie gaan doen,zeker zoals je aangeeft dat zelf te kunnen doen,ik zou dan kiezen voor de variant die Max aangeeft,dus 5-40 dit ivm het tikken,deze is iets dikker,ff Googlen voor de prijzen,Max zweert bij Castrol,ik heb altijd gewoon de olie van opel zelf, 5-30. Kost (mij) 25 euro voor jerrycan van 5 liter,per liter flacons is hij fors duurder,meestal hebben ze geen 5 liter jerrycans en proberen ze je de liters te verkopen,niet doen,gewoon vragen of ze de 5 liter jerrycan willen bestellen,duurt meestal maar één dag,deze olie gebruikt opel zelf ook en ik al 40 jaar in mijn auto’s en nooit geen problemen gehad,dus je mag verwachten dat het goed spul is,wel toch ook nog wel de filter meenemen hoor.
Hoe lager de getallen hoe duurder de olie (vaak)
Belangrijk bij olie verversen is schoon werken,maar dat is bij alle olieën zo.
Probeer het lekker in de vroege ochtend of in de avond,dan is de temperatuur een beetje acceptabel.
Dan kijken naar het resultaat,is het tikken minder?zoja,kijken hoe het verder gaat.
Gewoon normaal blijven omgaan met je auto,maar ik heb nooit de indruk gehad dat jij een scheurder was,met stevig rijden slijt de boel ook stevig en dat voel je in je knip.
Succes ouwe reus.vrijdag 7 augustus 2020 om 18:16 #123790Dankjewel leen. Ik ben net bij de Opel dealer geweest. Ik ken deze mensen al jaren. Zolang dat ze mij als klein menneke hebben gezien toen m’n vader een Opel omega 18s kocht haha . De monteur luisterde aandachtig mee. Hij zei het is niet schokkend. Hij Vroeg meteen wat voor olie ligt er in. 0w30. Oei zei Hij zei. Maar je motor loopt wel mooi als ie koud is. En hij maakt dit geluid alleen als ie warm is. Hij zei het is je olie. Wij gebruiken Ow30 alleeen voor de zuinige stadsauto”s ivm emissie waardes omlaag te Krijgen. Wij gebruiken deze olie niet voor 1800 motoren soms gooien we er dikkere olie in . Hij heeft alles netjes uitgelegd geen rare prijzen of rare dingen gezegd. Niet van hij moet nu hier blijven staan gevaar bla bla. Dat heeft ie niet gezegd. Ik ga zoals je zegt leen deze olie eruit gooien. Ik ga hem wel flushen. En nee ben absoluut geen scheur neus. Meestal 100 km per uur en de cruise control erop. En door het centrum knallen.. Hahaha geintje. Nee ik ben echt een rustige rijder. Relax door het verkeer. Deze auto werkt therapeutisch voor mij. Dankjewel ik ga ook natuurlijk een bericht plaatsen als het gelukt is vind het erg lief van jullie. Beetje zo’n vader figuur jullie 2 Hahaha. Heelveel respect voor jullie en natuurlijk het geduld en de mooie uitleg super blij mee. Ik laat zeker wat horen. Fijn weekend alvast
vrijdag 7 augustus 2020 om 18:50 #123791dat klinkt hoopvol.ik zou goede olie nemen ik doe er altijd castrol in maar dat is mijn merkie zal ik maar zeggen maar goede andere is ook top en zeker de oliefilter meenemen.en flushen kun je met liquid molly doen heb ik dit jaar ook gedaan maar als je echt goede olie koopt is dat eigenlijk niet nodig omdat de olie eigenlijk de verontreiniging opneemt en filtert via de oliefilter .de liquid molly is best prijzig en ik vondt het eigenlijk een teleurstelling omdat de olie er niet echt smeriger uit kwam ,wat eigenlijk ook weer goed is omdat je motor dan eigenlijk goed zijn werk doet met de juiste olie.doe wat je zelf het beste vindt michel succes in ieder geval
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
vrijdag 7 augustus 2020 om 19:06 #123793Dankjewel sjengster. Zal ik zeker doen.
vrijdag 7 augustus 2020 om 21:05 #123795Gelukkig,deze ontwikkeling doet me goed,ben blij dat de garage even serieus heeft geluisterd naar je verhaal. Ik denk dat het je ook wel heeft gerustgesteld.
Ik hoop dat je nog lang van je auto mag genieten want van één zaak ben ik zeker,ook jij houd van je auto.vrijdag 7 augustus 2020 om 21:18 #123797Ohja,wat Sjengster aangeeft ben ik met hem eens,flushen is prijzig en hij vond het ook nog tegenvallen,daarom denk ik dat je dat gedeelte gewoon moet/kan overslaan,waarom?
Je hebt een tijd met te dunne olie rondgereden,olie die ook een reinigende dope bevat,en vanwege de dunne viscositeit heeft deze ook een reinigend effect gehad,dus in jou blok verwacht ik geen vuil meer.
Had je nou altijd met goedkope gamma olie rond getoerd dan was het een ander verhaal.
Lekker dat geld in je zak houden.vrijdag 7 augustus 2020 om 21:35 #123798Idd leen. Ik zal m’n geld in m’n zak houden qua flushen.. haha. Maar dat klopt ik heb al jaren naar een att gekeken het werd al zo erg als ik in de verte een neus zag dat ik vanuit een afstand wist. Ja! dat is een gtc of een twintop. Dit is m’n betaalbare droom auto.die ik al heel lang wilde hebben. Nu Staat ie voor m’n deur. En hij glimt nog harder dan m’n over buurman z’n nieuwe Hyundai lol
vrijdag 7 augustus 2020 om 22:08 #123822Nog even dit,je kan zelf geen kleppen stellen geef je aan,is ook niet nodig,het zijn zelfstellende kleppen,zijn plunjers die zich vullen met olie,heeft de auto een tijdje stilgestaan dan willen,of wil er wel eens een tikken maar na een aantal seconden is de klepstoter weer gevuld met olie en dan verdwijnt ook het evt getik.
vrijdag 7 augustus 2020 om 23:00 #123882Anoniem- Topics: 2550
De olie is echt funest voor deze motor. Gebruik nu nieuwe olie filter, aftappen en nieuwe Castrol Magnatec 5W C3
er in doen. Ik doe altijd 4 liter er in en de volgende dag na een stuk gereden te hebben weer pijlen en een beetje bij doen.Nooit over de max, blijf onder de Max
Dan hoop ik dat je probleem is opgelost.
Attachments:vrijdag 7 augustus 2020 om 23:00 #123895Anoniem- Topics: 2550
De olie is echt funest voor deze motor. Gebruik nu nieuwe olie filter, aftappen en nieuwe Castrol Magnatec 5W C3
er in doen. Ik doe altijd 4 liter er in en de volgende dag na een stuk gereden te hebben weer pijlen en een beetje bij doen.Nooit over de max, blijf onder de Max
Dan hoop ik dat je probleem is opgelost.
Attachments:zaterdag 8 augustus 2020 om 00:12 #123929Zal ik doen max. Dankjewel
zaterdag 8 augustus 2020 om 00:32 #123931De rode astra heeft dit probleem ook. Tot op heden nog niet echt kunnen vinden. Ik zelf gebruik altijd vavoline 5-w30 en daar loopt die mooi op
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.