- Dit onderwerp bevat 81 reacties, 8 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 4 jaren, 2 maanden geleden door .
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.
Alles voor de dakloze Opel
TwinTop.nl en TwinTop.be › Forums › Astra TwinTop (ATT) › Alles over de Astra TwinTop › Irritante tik
Het grappige driessen heeft bij mij de distributie riem gedaan. Maar kan ik hier mee door rijden of is het niet slim
Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk
Als ik op de bon kijk zit er 0w30 c2 / c3 helix ultra in
Dat zou ik er nooit in doen Michel, is gewoon water zo dun. waarom bepaal jij zelf niet wat voor olie er in komt? pfffff
Je moet ook altijd checken welke olie is er altijd gebruikt in dit blok. in jou blok? Ik denk altijd 5 W30 C3
Ik vind mijn motor het mooiste lopen op Castrol machnatec 5 W40 C3
4-9 19 is m’n riem vervangen
Ik dacht dat is goed. Ik gooi deze olie er snel uit sorry max.
Als die olie koud is loopt ie mooi geen rare geluiden dan zoemt ie.
Nou nu nog niet, eerst een diagnose stellen. dan pas actie…
Maar kan ik daarmee door rijden. En dan kijken bij de garage. Wat het is.
Rustig blijven rijden en niet te hoog in toeren zitten.
Dat doe ik nooit
Dankjewel max en leen
Voorgeschreven wordt 5-30, dan zou ik eerder gaan voor 5-40 dan lager.
Een riem vervangen is altijd het besten met looprollen en geleide wielen,deze hebben dan ook echt hun tijd gehad en ik zelf ga ook altijd voor de waterpomp als ik daar bezig ben/was.
Multiriem gaat ook mee.
Maar inderdaad wat Max aangaf,die nokkenas stellers die verdenk ik nu het meeste,zeker omdat hij het bij warme motor het meeste laat horen,en dat in combinatie met te dunne olie denk ik dat je al een heel eind op weg ben met de diagnose van dit geluid.
En die nokkenasstellers zijn wat prijziger helaas.
Maar,met 150.000 is het dan wel te verklaren.
En een andere garage zoeken want die zijn de fout in gegaan met de olie,hoe goed deze ook is,hij hoort niet in deze auto.
Hoeveel gaat zoiets kosten?. Kan ik dan beter. De att verkopen?
Nee Michel,niet meteen aan verkopen denken hoor,blijf ff rustig adem halen,gewoon proberen lekker te slapen en ff meer informatie vergaren.
Komt tijd komt raad.
Weet ik. Doe ik ook niet. Maar ik woon alleen en heb een kind dus ik doe m’n best. Heb al veel gedaan. Maar de riem met de poellies zijn vorig jaar allemaal vv.