- Dit onderwerp bevat 77 reacties, 8 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 4 jaren, 2 maanden geleden door .
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.
Alles voor de dakloze Opel
TwinTop.nl en TwinTop.be › Forums › Astra TwinTop (ATT) › Alles over de Astra TwinTop › Irritante tik
Een goedendag iedereen. Ik heb een vraag. Ik hoor tijdens het stationair een tik. Als ik gas geef is het weg. Dit doet ie alleen als ie warm is. Tijdens het gas geven geen probleem motor loopt mooi als ik op de snelweg zit. Is dit ernstig?. Alvast bedankt guys
Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk
Klinkt als een klepsteller,maar dat beoordeel ik nu op afstand,zou ik ter plekke moeten oordelen hé,met stethoscoop.
Ik zou het ff laten beluisteren bij een kenner want het zou ook zomaar met de distributie te maken kunnen hebben,of gewoon niets te betekenen kunnen hebben.
Dus nog niet je blok er uit halen hoor.
M’n distributie riem is pas geleden vv. Ik ben nu in Dordrecht en vind het echt lastig. Maar als ie koud is loopt ie mooi
Zal het niet durven om m’n blok eruit halen hahaha.
Ach maak eens een filmpje met het geluid. Ik denk dat het niks is, ben benieuwd.
Ik denk het ook niet hoor Max,hooguit een gebroken krukasbout,maar dan nog zit hij met vijf andere vast en dat losse stuk komt er bij voldoende toeren wel via de uitlaat uit.
Ik denk eerder dat de contrafibeloon afstelklep nog in de halalstand staat,moet denk ik nog buitenstebinnen worden omgekeerd.
Zal ik doen heren van het goede leven. Verders rijd ie super.
Nog wat wijzer Michel, heb je er nog aan gewerkt om het geluid op te nemen/filmpje van te maken?
Ik ga dadelijk weer terug naar die ene mooie stad waar de Brabantse gezelligheid heerst. Haha. Ik dadelijk een geluid opname maken. Ik heb het vanmorgen geprobeerd maar als de motor koud is. doet ie het niet. Maar hoe ga ik dit fragmentje op tapatalk plaatsen.
Michel,
Bij een tikkend geluid bij warme motor heb ik drie vermoedens :
Lager van spanrol heeft een versleten kogel /li]
Nummer één lijkt mij onwaarschijnlijk, nummer twee hoor je bovenin en nummer drie aan de onderzijde van het motorblok…
Tigra TwinTop 1.8 Sport.
- Sport onderstel
- LPG met gemodificeerde LPG-ECU
- Irmscher Motor ECU
Knutselsmurf..
Ik hou het op nr 1 zeer waarschijnlijk bij Michel
Ik hou het op nr 1 zeer waarschijnlijk bij Michel
:sick:
Tigra TwinTop 1.8 Sport.
- Sport onderstel
- LPG met gemodificeerde LPG-ECU
- Irmscher Motor ECU
Knutselsmurf..
Bij nummer 1. is de batterei verzwakt van langdurig gebruik,dus dat is eenvoudig op te lossen.
(als je erbij kunt komen)
Dus ik zou nog ff verder zoeken.
Ff kijken of dit werkt.
Nope gaat niet. Ik heb het geluid opgenomen. Maar hoe kan ik dit gespin aan max of leen laten horen. Alvast bedankt voor de top reacties en ik denk toch nummer 1 teigetje hahahahab