TwinTop.nl en TwinTop.be › Forums › Astra TwinTop (ATT) › Alles over de Astra TwinTop › imobilizer
- Dit onderwerp bevat 187 reacties, 12 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 4 jaren geleden door Teigetje.
-
AuteurBerichten
-
woensdag 28 augustus 2019 om 21:20 #92849
Man man man….. The story continues…..
Topless,... that's how we role!
- Opel Cascada 1.6 turbo Cosmo
- Mini Cooper-S R52 cabrio
- Aprilia AF1 Futura 50cc '92 (nostalgie)
- 2021 Triumph Street Triple R 765
- 2012 Triumph Street Triple 675 (van 't vrouwtje)
- VW ID3 1st edition (de "lease frikadel")woensdag 28 augustus 2019 om 21:20 #92922Man man man….. The story continues…..
Topless,... that's how we role!
- Opel Cascada 1.6 turbo Cosmo
- Mini Cooper-S R52 cabrio
- Aprilia AF1 Futura 50cc '92 (nostalgie)
- 2021 Triumph Street Triple R 765
- 2012 Triumph Street Triple 675 (van 't vrouwtje)
- VW ID3 1st edition (de "lease frikadel")woensdag 28 augustus 2019 om 21:55 #92946Anoniem- Topics: 2550
- Posts: 42372
Ik kan mij heel goed voorstellen dat die garage boos is. Een z.g.n. Opel dealer heeft het verkloot en nu komt die terug bij hun.
Dat ligt echt niet bij de aflevering van de wagen, alles werkte toen goed. Het is begonnen na dat prutswerk van de dealer.Wat ik in deze zou doen, want het zit nu muurvast en geen uitweg op korte termijn in deze zaak.
Misschien een idee om eerst eens ‘gewoon’ de CIM te wisselen, die zijn niet echt duur tweedehands. Volgens mij heb ik er nog een liggen, moet ik even bekijken.
Kan ook heel simpel zo zijn dat de CIM schoongemaakt moet worden, geen idee wat precies de storing is met de CIM?Even op een rijtje:
De wagen kan nu gestart worden? Of is dit nog afhankelijk van de CIM?
Zo ja als die gestart kan worden, wat zijn dan de mankementen?Kan je nog met een Op-com in de CIM module komen? Dat is wel nodig om de oude CIM af te melden.
woensdag 28 augustus 2019 om 21:55 #92859Anoniem- Topics: 2550
- Posts: 42372
Ik kan mij heel goed voorstellen dat die garage boos is. Een z.g.n. Opel dealer heeft het verkloot en nu komt die terug bij hun.
Dat ligt echt niet bij de aflevering van de wagen, alles werkte toen goed. Het is begonnen na dat prutswerk van de dealer.Wat ik in deze zou doen, want het zit nu muurvast en geen uitweg op korte termijn in deze zaak.
Misschien een idee om eerst eens ‘gewoon’ de CIM te wisselen, die zijn niet echt duur tweedehands. Volgens mij heb ik er nog een liggen, moet ik even bekijken.
Kan ook heel simpel zo zijn dat de CIM schoongemaakt moet worden, geen idee wat precies de storing is met de CIM?Even op een rijtje:
De wagen kan nu gestart worden? Of is dit nog afhankelijk van de CIM?
Zo ja als die gestart kan worden, wat zijn dan de mankementen?Kan je nog met een Op-com in de CIM module komen? Dat is wel nodig om de oude CIM af te melden.
woensdag 28 augustus 2019 om 22:01 #92957Dat hoor je niet vaak,een opel dealer die er geen verstand van heeft en het verprutst.
woensdag 28 augustus 2019 om 22:01 #92864Dat hoor je niet vaak,een opel dealer die er geen verstand van heeft en het verprutst.
woensdag 28 augustus 2019 om 22:01 #92961Wat een drama….
Maar nu in oplossingen denken. Zoals Max aangeeft is de CIM vervangen echt niet een prijzig groot probleem. En dan vanaf daar op gaan bouwen.
Volgens mij kan de garage beter welwillend medewerken en dat ieder een beetje water bij de wijn doet, dan is er sneller een bevredigend resultaat dat elkaar voor de rechter te moeten treffen.
Dus nummer 1 : Max, heb jij die CIM of moet die gezocht gaan worden ?
Nummer 2 : Hoe en wie (de garage ? / Max / Liviu / Pieter ?) zou die dan vlot ingebouwd en geprogrammeerd kunnen worden..
Vanaf dat punt kan er pas constructief verder gebouwd worden…
Marc & Nancy, heel veel sterkte !
Tigra TwinTop 1.8 Sport.
- Sport onderstel
- LPG met gemodificeerde LPG-ECU
- Irmscher Motor ECUKnutselsmurf..
woensdag 28 augustus 2019 om 22:01 #92867Wat een drama….
Maar nu in oplossingen denken. Zoals Max aangeeft is de CIM vervangen echt niet een prijzig groot probleem. En dan vanaf daar op gaan bouwen.
Volgens mij kan de garage beter welwillend medewerken en dat ieder een beetje water bij de wijn doet, dan is er sneller een bevredigend resultaat dat elkaar voor de rechter te moeten treffen.
Dus nummer 1 : Max, heb jij die CIM of moet die gezocht gaan worden ?
Nummer 2 : Hoe en wie (de garage ? / Max / Liviu / Pieter ?) zou die dan vlot ingebouwd en geprogrammeerd kunnen worden..
Vanaf dat punt kan er pas constructief verder gebouwd worden…
Marc & Nancy, heel veel sterkte !
Tigra TwinTop 1.8 Sport.
- Sport onderstel
- LPG met gemodificeerde LPG-ECU
- Irmscher Motor ECUKnutselsmurf..
woensdag 28 augustus 2019 om 23:46 #92931Ik kan mij heel goed voorstellen dat die garage boos is. Een z.g.n. Opel dealer heeft het verkloot en nu komt die terug bij hun.
Dat ligt echt niet bij de aflevering van de wagen, alles werkte toen goed. Het is begonnen na dat prutswerk van de dealer.Wat ik in deze zou doen, want het zit nu muurvast en geen uitweg op korte termijn in deze zaak.
Misschien een idee om eerst eens ‘gewoon’ de CIM te wisselen, die zijn niet echt duur tweedehands. Volgens mij heb ik er nog een liggen, moet ik even bekijken.
Kan ook heel simpel zo zijn dat de CIM schoongemaakt moet worden, geen idee wat precies de storing is met de CIM?Even op een rijtje:
De wagen kan nu gestart worden? Of is dit nog afhankelijk van de CIM?
Zo ja als die gestart kan worden, wat zijn dan de mankementen?Kan je nog met een Op-com in de CIM module komen? Dat is wel nodig om de oude CIM af te melden.
Nee w zagen start nog niet , allen al de lichtjes werken terug , verder doet hij niets , kan geen communicatie tussen cim en ecu
woensdag 28 augustus 2019 om 23:46 #93022Ik kan mij heel goed voorstellen dat die garage boos is. Een z.g.n. Opel dealer heeft het verkloot en nu komt die terug bij hun.
Dat ligt echt niet bij de aflevering van de wagen, alles werkte toen goed. Het is begonnen na dat prutswerk van de dealer.Wat ik in deze zou doen, want het zit nu muurvast en geen uitweg op korte termijn in deze zaak.
Misschien een idee om eerst eens ‘gewoon’ de CIM te wisselen, die zijn niet echt duur tweedehands. Volgens mij heb ik er nog een liggen, moet ik even bekijken.
Kan ook heel simpel zo zijn dat de CIM schoongemaakt moet worden, geen idee wat precies de storing is met de CIM?Even op een rijtje:
De wagen kan nu gestart worden? Of is dit nog afhankelijk van de CIM?
Zo ja als die gestart kan worden, wat zijn dan de mankementen?Kan je nog met een Op-com in de CIM module komen? Dat is wel nodig om de oude CIM af te melden.
Nee w zagen start nog niet , allen al de lichtjes werken terug , verder doet hij niets , kan geen communicatie tussen cim en ecu
woensdag 28 augustus 2019 om 23:47 #92933Ik kan mij heel goed voorstellen dat die garage boos is. Een z.g.n. Opel dealer heeft het verkloot en nu komt die terug bij hun.
Dat ligt echt niet bij de aflevering van de wagen, alles werkte toen goed. Het is begonnen na dat prutswerk van de dealer.Wat ik in deze zou doen, want het zit nu muurvast en geen uitweg op korte termijn in deze zaak.
Misschien een idee om eerst eens ‘gewoon’ de CIM te wisselen, die zijn niet echt duur tweedehands. Volgens mij heb ik er nog een liggen, moet ik even bekijken.
Kan ook heel simpel zo zijn dat de CIM schoongemaakt moet worden, geen idee wat precies de storing is met de CIM?Even op een rijtje:
De wagen kan nu gestart worden? Of is dit nog afhankelijk van de CIM?
Zo ja als die gestart kan worden, wat zijn dan de mankementen?Kan je nog met een Op-com in de CIM module komen? Dat is wel nodig om de oude CIM af te melden.
Nee niet in cim te geraken
woensdag 28 augustus 2019 om 23:47 #93027Ik kan mij heel goed voorstellen dat die garage boos is. Een z.g.n. Opel dealer heeft het verkloot en nu komt die terug bij hun.
Dat ligt echt niet bij de aflevering van de wagen, alles werkte toen goed. Het is begonnen na dat prutswerk van de dealer.Wat ik in deze zou doen, want het zit nu muurvast en geen uitweg op korte termijn in deze zaak.
Misschien een idee om eerst eens ‘gewoon’ de CIM te wisselen, die zijn niet echt duur tweedehands. Volgens mij heb ik er nog een liggen, moet ik even bekijken.
Kan ook heel simpel zo zijn dat de CIM schoongemaakt moet worden, geen idee wat precies de storing is met de CIM?Even op een rijtje:
De wagen kan nu gestart worden? Of is dit nog afhankelijk van de CIM?
Zo ja als die gestart kan worden, wat zijn dan de mankementen?Kan je nog met een Op-com in de CIM module komen? Dat is wel nodig om de oude CIM af te melden.
Nee niet in cim te geraken
donderdag 29 augustus 2019 om 00:05 #92935Stop stop stop.
Cim security time active 21h40m. Cim is niet reset en laat maar zo! Als iemand cim reset bye bye peps sleutels data.Motor ecu is gereset. Daarom, nog een keer, als deze cim weg is, nieuwe sleutels nodig.
Wat nodig nu is, sleutel data van cim naar motor ecu overdracht. Dat werkt niet tot die timer gaat naar 0.
Daarna een andere cim op. Ik denk een andere cim niet nodig, maar wie ben ik?En deze cim is niet een standard cim, is een GM nummer alleen voor PEPS autos.
Ik wil deze auto maken, maar ik kan niet daar wachten 21h!!
donderdag 29 augustus 2019 om 00:05 #93031Stop stop stop.
Cim security time active 21h40m. Cim is niet reset en laat maar zo! Als iemand cim reset bye bye peps sleutels data.Motor ecu is gereset. Daarom, nog een keer, als deze cim weg is, nieuwe sleutels nodig.
Wat nodig nu is, sleutel data van cim naar motor ecu overdracht. Dat werkt niet tot die timer gaat naar 0.
Daarna een andere cim op. Ik denk een andere cim niet nodig, maar wie ben ik?En deze cim is niet een standard cim, is een GM nummer alleen voor PEPS autos.
Ik wil deze auto maken, maar ik kan niet daar wachten 21h!!
donderdag 29 augustus 2019 om 00:05 #92943Anoniem- Topics: 2550
- Posts: 42372
Ja dan houd het op voor mij, je moet de oude CIM af kunnen melden. Nieuwe aanmelden. Ben benieuwd hoe dat dan opgelost gaat worden.
Misschien weet Lisu dat?
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.