TwinTop.nl en TwinTop.be › Forums › Astra TwinTop (ATT) › Alles over de Astra TwinTop › imobilizer
- Dit onderwerp bevat 187 reacties, 12 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 4 jaren geleden door Teigetje.
-
AuteurBerichten
-
maandag 29 juli 2019 om 21:22 #87912
Waar staat deze auto? Regio Turnhout? Kan ik ook kijken, 1 August, middag?
maandag 29 juli 2019 om 21:30 #87916Deze staat in geel , garage verrellen , al de hulp is welkom .
Ik kan bijna elke dag weg om er mee heen te gaan .
Moet alleen dan en beetje zien hoe , dan Nancy is nu met mijn auto werken .
maandag 29 juli 2019 om 21:39 #87919Is ook goed.
Ik kom met GM MDI, MDI2, Picoscope 4425 Advanced Kit, opcom 170823c, Pico can bus break-out box, AES wave uActivate, carprog, smok UHDS opel all, auto scanner pro, Fluke 289, PCAN-USB FD, Flir One Pro.
Ik heb originele schemas en brein :)))).
Ben benieuwd.Kun je hen vertellen dat ik eraan kom? Ik kan je ook ophalen.
maandag 29 juli 2019 om 22:06 #87925Anoniem- Topics: 2550
Nou fijn dat er hulp geboden is. CIM defect? hoe kan dat zo maar? Ik geloof er niet direct in zegt mijn gevoel.
Het heeft te maken met de Can-bus communicatie tussen de onderdelen, volgens mij moet je het daar zoeken.
De geschiedenis: Motor ECU gereset, daarna niet kunnen aanmelden in de immobiliser. wagen wil niet meer starten, dat is logisch.
Maar toen heeft Marc de accu polen er een nacht af gehaald. Daarna deed de wagen niets meer. Alleen lampje in dash dat er een deur open staat.
Heb ik iets gemist Marc?Het motor ECU moet communiceren met instrument en immobiliser. Dat is een drie éénheid waar ook de herkenning van je sleutel mee werkt.
Dus als de accu er af is geweest, Motor ECU nog niet aangemeld, dan werkt de drie éénheid niet meer en dus zal de sleutel niet herkend worden. Ik denk dat daardoor de wagen dood blijft. Maar hoe los je dat op?Vermoed dat de garage geen goede software heeft gehad, anders hadden ze zo die motor ECU aan kunnen melden.
Dus Liviu komt met de juiste apparatuur en software. Dan kun je dat wel oplossen denk ik, weet voor 85% zeker.maandag 29 juli 2019 om 22:07 #87926Dat zou top zijn ik woon in Turnhout, tuurlijk laat ik het hun weten, echt ne dikke mercie, is denk ik ne maandag auto zoals ze zeggen
maandag 29 juli 2019 om 22:35 #87931Idd max zo is het gelopen.
Bedankt voor jullie hulp en steun, als het aan garage lag wilde ze eerst de Cim vervangen, moest dat nog niet werken dan zouden ze de ecu vervangen. Daarmee dat we alles laten stil leggen hebben, omdat dan de kosten te hoog zouden oplopen, maar ook er is nog garantie maar deze doet moeilijk, daarom de advocaat die hier werk van gaat maken, maar de verkoper is pas 15 /8 uit verlof, dan zijn we al weer en eind verder zonder wagen.
We hadden recht op en vervang wagen maar voor 5 dagen en die zijn voorbij, dus ben ik huis gebonden nu hé.maandag 29 juli 2019 om 22:57 #87933Hopen dat het gaat lukken met de geboden hulp!!
Topless,... that's how we role!
- Opel Cascada 1.6 turbo Cosmo
- Mini Cooper-S R52 cabrio
- Aprilia AF1 Futura 50cc '92 (nostalgie)
- 2021 Triumph Street Triple R 765
- 2012 Triumph Street Triple 675 (van 't vrouwtje)
- VW ID3 1st edition (de "lease frikadel")woensdag 31 juli 2019 om 16:05 #88029Succes Liviu !
Tigra TwinTop 1.8 Sport.
- Sport onderstel
- LPG met gemodificeerde LPG-ECU
- Irmscher Motor ECUKnutselsmurf..
donderdag 1 augustus 2019 om 21:03 #88065Liviu bedankt makker voor u engelen geduld en u kennis ? Je hebt toch al terug in orde gekregen dat het contact op kan en dat al de lichtjes terug werken ,net als de ramen die ook al terug dicht zijn .
Nu staat de wagen aan de batterij lader ,om de teller op die 21u zou moeten aftellen.
Op hoop van dat het morgen goed komt .De rest van al de info daar zal liviu hier wel wat uit klaren .
Nogmaals ne dikke MERCIE
donderdag 1 augustus 2019 om 22:00 #88078Waar zal ik hiermee beginnen?
Accu: dood, oplader aan.
Uitlezen: 19 foutcodes, ECU niet aan, ABS niet aan.CIM uitlezen, drama: security wait time active, timer 21h20m00s. Mensen hier hebben 19 keer de beveiligingscode geprobeerd. Ongelooflijk.
PEPS uitlezen: nog meer drama. Geen sleutel geprogrammeerd.
ECU relais handmatig ingeschakeld. Raad eens: ECU is gereset!
Dus sleutels nog nieuw inleren en ECU inleren, nee, onmogelijk. Timer moet eerst naar 0 gaan.
Met mijn CIM lukte het me om een sleutel met PEPS te leren. Daarna kon het contact worden aangezet.
Daarna ramen dicht doen.Nu is het een kwestie van wachten. Ik weet niet zeker of opcom verbonden moet blijven.
Gevolgd worden. Ik zal deze auto starten.
Het eerste oorzaak nog niet bekend.
vrijdag 2 augustus 2019 om 00:22 #88104Anoniem- Topics: 2550
Knap werk geleverd Liviu, Maar als ik dat zo zie zijn daar een paar zeer onkundige personen mee bezig geweest die niet weten wat ze doen.
Ik zou daar nooit meer komen met een Can-bus wagen. Die gasten hebben daar geen notie van.Nu idd even afwachten wat de teller gaat doen. Daarna verwacht ik dat je heel voorzichtige weer de nodige modules kan aanmelden en dan de sleutels pas weer inleren.
Ik zou ook gelijk een nieuwe accu kopen, een zware min 70AH. Ook de batterijen van de PEPS sleutels gelijk vervangen.
Dat zijn basis benodigdheden, dan kun je weer verder je wagen opbouwen.vrijdag 2 augustus 2019 om 10:52 #88132Er zit gelukkig vooruitgang in!
Topless,... that's how we role!
- Opel Cascada 1.6 turbo Cosmo
- Mini Cooper-S R52 cabrio
- Aprilia AF1 Futura 50cc '92 (nostalgie)
- 2021 Triumph Street Triple R 765
- 2012 Triumph Street Triple 675 (van 't vrouwtje)
- VW ID3 1st edition (de "lease frikadel")vrijdag 2 augustus 2019 om 12:08 #88157Wat een werk allemaal zeg .gelukkig heb je al vooruitgang geboekt .
Knap van je oja en geduld
Gr Janzaterdag 3 augustus 2019 om 00:27 #88238Anoniem- Topics: 2550
Zijn er nog vorderingen te melden?
zaterdag 3 augustus 2019 om 01:02 #88245Jep deze namiddag gaan kijken , de teller is terug weg .
Nu moet hij eerst in verbinding komen met opel zelf , maar er was vandaag geen technieker aanwezig die wist hoe dat moest .
Dus nog afwachten .Maar de 21u20 teller deze was nu eraf
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.