TwinTop.nl en TwinTop.be › Forums › Astra TwinTop (ATT) › Alles over de Astra TwinTop › imobilizer
- Dit onderwerp bevat 129 reacties, 12 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 3 jaren, 11 maanden geleden door Teigetje.
-
AuteurBerichten
-
maandag 26 augustus 2019 om 19:48 #92307Anoniem
- Topics: 2550
- Posts: 42372
Nou ik denk dat garage 1 de CIM defect heeft gemaakt met hun gepruts. Daar kan de verkoper eigenlijk niets aan doen lijkt mij.
Ik zou alle schade op garage 1 verhalen.maandag 26 augustus 2019 om 19:58 #92330Dat is onze mening ook maar expert zegt dat het niet te bewijzen valt , nu is het gewoon afwachten wat er nu gaat gebeuren .
Op dit moment kan ik zelf niets meer ondernemen ,alles gaat nu via de advocaat, expert verkoper en garage 1
maandag 26 augustus 2019 om 21:18 #92368Ik begin toch voorzichtig hoopvol te worden…
Ik hoop zó voor jullie dat dit goed gaat komen.
Maar waarschijnlijk komt er na dit nooit iemand anders meer aan je TT dan Pieter, Liviu of Max.
Tigra TwinTop 1.8 Sport.
- Sport onderstel
- LPG met gemodificeerde LPG-ECU
- Irmscher Motor ECUKnutselsmurf..
dinsdag 27 augustus 2019 om 22:36 #92615Marcnancy, heb alles van begin nog eens doorgelezen,wist niet dat een auto zo enorm veel problemen kon geven,Liviu heeft je erg goed geholpen,prachtig dat er zulke mensen bestaan.
Ik wens je veel sterkte en hopelijk straks weer plezier van je auto en Liviu,een hele grote duim,prachtkerel.woensdag 28 augustus 2019 om 18:47 #92788Idd Liviu heeft prachtig werk geleverd, door voor nogmaals veel dank, net als al de andere steun en hulp van jullie onze dank.
Vandaag is de wagen bij de verkoper afgezet door de depange, deze belde mij vanmiddag al op en zij mij KORT EN BOOS ik moet geen garantie geven , dus met andere woorden gaat het einde nog niet inzicht zijn .
Na grondig onderzoek van de expert , is de CIM wel degelijk stuk en zou volgens hem weing of niets te maken hebben met geknoei of gepruts. De vol is gewoon defect gegaan maar door het meerdere malen proberen uit te lezen is deze geblokkeerd ( 21U20 MIN) maar dat zou gekomen zijn omdat voor het uitlezen de CIM stuk was en dus niet meer kon uitgelezen worden , dat zou dan en beveiliging van opel uit zijn .de experten hebben bijna en dag aan het uitzoeken geweest wat de reden zou kunnen geweest zijn .Dat was dan uiteindelijk hun besluit en dus en garantie zaak ,de verkoper is verplicht deze op zijn kosten nu te herstellen ,maar hij wil niet . Nu heeft de verkoper 8 dagen de tijd om te reageren , na deze dagen geen antwoord van de verkoper wordt deze gedagvaard op de rechtbank .
Tot zover het Horror verhaal van onze twin Top, van het moment dat ik meer weer lezen jullie het hier ook .
Ps de Brabant tour gaan voor ons in gedrang komen , toch hebben we nog hoop dat hij dan terug op de baan gaat zijn .
Greets Marc en Nancy
woensdag 28 augustus 2019 om 20:20 #92862Dit lezen klinkt als zo k*t. Maar een garage bedrijf die zijn verantwoordelijk heden niet neemt die zou ik al publiekelijk aan de schandpaal hebben gehangen
woensdag 28 augustus 2019 om 20:45 #92882Marc en Nancy,dat klinkt weer niet best,was deze dealer een bovag garage?
Ik hoop voor jullie dat het snel de goeie kant op gaat want zulke geintjes zijn niet goed voor jullie nachtrust.
Ik blijf het volgen,veel succes gewenst.woensdag 28 augustus 2019 om 21:12 #92889Alle pagina’s gelezen, wat een drama zeg…pfffff.
Dan hoop je op de laatste pagina toch te lezen dat het goed gekomen is. …. dit zou ik dan graag zsm alsnog willen lezen.Ik hoop dat het goed komt waarna je nog lang plezier kunt beleven van de ATT
Heel veel geluk
woensdag 28 augustus 2019 om 21:20 #92903mischien een rare vraag u hebt het over garantie.geld dit ook om hem weer terug in te ruilen en mischien voor een andere te kijken.ik heb respect voor u dat u zo rustig blijft dat lijkt me heel lastig ik zou het niet kunnen.
woensdag 28 augustus 2019 om 21:20 #92907Man man man….. The story continues…..
Topless,... that's how we role!
- Opel Cascada 1.6 turbo Cosmo
- Mini Cooper-S R52 cabrio
- Aprilia AF1 Futura 50cc '92 (nostalgie)
- 2021 Triumph Street Triple R 765
- 2012 Triumph Street Triple 675 (van 't vrouwtje)
- VW ID3 1st edition (de "lease frikadel")woensdag 28 augustus 2019 om 21:55 #92932Anoniem- Topics: 2550
- Posts: 42372
Ik kan mij heel goed voorstellen dat die garage boos is. Een z.g.n. Opel dealer heeft het verkloot en nu komt die terug bij hun.
Dat ligt echt niet bij de aflevering van de wagen, alles werkte toen goed. Het is begonnen na dat prutswerk van de dealer.Wat ik in deze zou doen, want het zit nu muurvast en geen uitweg op korte termijn in deze zaak.
Misschien een idee om eerst eens ‘gewoon’ de CIM te wisselen, die zijn niet echt duur tweedehands. Volgens mij heb ik er nog een liggen, moet ik even bekijken.
Kan ook heel simpel zo zijn dat de CIM schoongemaakt moet worden, geen idee wat precies de storing is met de CIM?Even op een rijtje:
De wagen kan nu gestart worden? Of is dit nog afhankelijk van de CIM?
Zo ja als die gestart kan worden, wat zijn dan de mankementen?Kan je nog met een Op-com in de CIM module komen? Dat is wel nodig om de oude CIM af te melden.
woensdag 28 augustus 2019 om 22:01 #92944Dat hoor je niet vaak,een opel dealer die er geen verstand van heeft en het verprutst.
woensdag 28 augustus 2019 om 22:01 #92948Wat een drama….
Maar nu in oplossingen denken. Zoals Max aangeeft is de CIM vervangen echt niet een prijzig groot probleem. En dan vanaf daar op gaan bouwen.
Volgens mij kan de garage beter welwillend medewerken en dat ieder een beetje water bij de wijn doet, dan is er sneller een bevredigend resultaat dat elkaar voor de rechter te moeten treffen.
Dus nummer 1 : Max, heb jij die CIM of moet die gezocht gaan worden ?
Nummer 2 : Hoe en wie (de garage ? / Max / Liviu / Pieter ?) zou die dan vlot ingebouwd en geprogrammeerd kunnen worden..
Vanaf dat punt kan er pas constructief verder gebouwd worden…
Marc & Nancy, heel veel sterkte !
Tigra TwinTop 1.8 Sport.
- Sport onderstel
- LPG met gemodificeerde LPG-ECU
- Irmscher Motor ECUKnutselsmurf..
woensdag 28 augustus 2019 om 23:46 #93006Ik kan mij heel goed voorstellen dat die garage boos is. Een z.g.n. Opel dealer heeft het verkloot en nu komt die terug bij hun.
Dat ligt echt niet bij de aflevering van de wagen, alles werkte toen goed. Het is begonnen na dat prutswerk van de dealer.Wat ik in deze zou doen, want het zit nu muurvast en geen uitweg op korte termijn in deze zaak.
Misschien een idee om eerst eens ‘gewoon’ de CIM te wisselen, die zijn niet echt duur tweedehands. Volgens mij heb ik er nog een liggen, moet ik even bekijken.
Kan ook heel simpel zo zijn dat de CIM schoongemaakt moet worden, geen idee wat precies de storing is met de CIM?Even op een rijtje:
De wagen kan nu gestart worden? Of is dit nog afhankelijk van de CIM?
Zo ja als die gestart kan worden, wat zijn dan de mankementen?Kan je nog met een Op-com in de CIM module komen? Dat is wel nodig om de oude CIM af te melden.
Nee w zagen start nog niet , allen al de lichtjes werken terug , verder doet hij niets , kan geen communicatie tussen cim en ecu
woensdag 28 augustus 2019 om 23:47 #93010Ik kan mij heel goed voorstellen dat die garage boos is. Een z.g.n. Opel dealer heeft het verkloot en nu komt die terug bij hun.
Dat ligt echt niet bij de aflevering van de wagen, alles werkte toen goed. Het is begonnen na dat prutswerk van de dealer.Wat ik in deze zou doen, want het zit nu muurvast en geen uitweg op korte termijn in deze zaak.
Misschien een idee om eerst eens ‘gewoon’ de CIM te wisselen, die zijn niet echt duur tweedehands. Volgens mij heb ik er nog een liggen, moet ik even bekijken.
Kan ook heel simpel zo zijn dat de CIM schoongemaakt moet worden, geen idee wat precies de storing is met de CIM?Even op een rijtje:
De wagen kan nu gestart worden? Of is dit nog afhankelijk van de CIM?
Zo ja als die gestart kan worden, wat zijn dan de mankementen?Kan je nog met een Op-com in de CIM module komen? Dat is wel nodig om de oude CIM af te melden.
Nee niet in cim te geraken
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.