TwinTop.nl en TwinTop.be › Forums › Algemeen › Stel jezelf even voor › iemand ervaring met aliexpress ?
- Dit onderwerp bevat 12 reacties, 5 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 7 jaren, 9 maanden geleden door BadBert.
-
AuteurBerichten
-
vrijdag 20 januari 2017 om 12:06 #24175Anoniem
- Topics: 2550
Ik wil wat gaan bestellen op de site van Aliexpress.
Het ziet er allemaal goed uit maar ik ben wat huiverig omdat (bijna) alle producten worden verstuurd uit china.
Ik begrijp dat de kwaliteit eventueel wat minder is en de prijzen zijn er dan ook naar, maar is het betrouwbaar in de zin dat het ook daadwerkelijk naar mij wordt opgestuurd????Iemand ervaring hiermee?
vrijdag 20 januari 2017 om 13:46 #24177Hallo Edwin,
Ik heb +/- 25 bestellingen gedaan en in het begin was ik ook huiverig.
Ik heb kleine zaken bestelders oa, exta raamhouder voor voor mijn garmin navigatie voor de tweede auto,
één week later was hij al binnen en hij was exact het zelfde als de orginele die er bij zat, prijs 2,57 incl.verzendkosten. En veel led’s, kosten een habbekrats en dezelfde worden aangeboden op Marktplaats en Ebay
voor vele malen meer.
Zou er niet snel een radio bestellen ivm garantie.
Ook moet je oppassen dat je niet boven een bepaald bedrag uitkomt ivm invoerbelasting,hebben ze mij tenminste verteld hoor, en dat bedrag lag dacht ik rond de 250,= maar dat weet ik echt niet zeker dus misschien weet iemand anders van het forum hier iets meer over te vertellen. (Ik moet dat nog eens nagaan hoe dat zit)
Heb één keer de bestelling niet ontvangen maar daar verdenk ik eerlijk gezegd eerder de bezorging van,vergeef me als het niet zo is, maar dat ging maar om enkele euro’s en ik vond het niet te moeite (had geen zin) om mij daar druk om te maken.
Verleden week weer vier dingen besteld en al binnen gekregen, perfect verpakt en alles in orde.
Als je meerdere zaken tegelijkertijd tijd besteld dan wordt het toch allemaal apart verstuurd,heeft volgens mij ook te maken met niet te hoeven betalen van invoering.
Maar dit zijn “mijn” bevindingen en ik ben tot nog toe erg tevreden.
Let wel op dat artikelen door verschillende verkopers worden aangeboden,de één een paar stuivers goedkoper dan de ander en let op dat het gratis verzenden is.
Hoop van andere nog informatie te krijgen hoe dat nou precies zat met die invoerbelasting maar ook daar heb “ik” nog niet mee te maken gehad.
Hoop dat je wat wijzer bent geworden van mijn bevindingen.
Mvg.Leen.vrijdag 20 januari 2017 om 14:21 #24178Anoniem- Topics: 2550
Dank!
Hier heb ik wat aan. Het gaat bij mij ook niet om grote dingen . Denk aan wat logo’s en klein materiaal voor mijn auto. De VW “stealer” wil voor 1 “Touareg” logo 45,90 euro’s hebben EX btw :woohoo: …….. het zijn 7 losse letters……
De letters die er nu op zitten zijn wat verweerd…..
vrijdag 20 januari 2017 om 14:26 #24180Anoniem- Topics: 2550
Ik zou dit even bij de douane checken, die hebben een handige vraag/antwoord systeem op de website
vrijdag 20 januari 2017 om 16:28 #24181aliexpress is een prima site.
Enige waar je even op moet letten zijn de reacties over verkopers.Soms zijn er nieuwe verkopers die iets aanbieden wat te mooi is om waar te zijn, dan is het wel even spannend.
ECHTER als je alles volgens de regels doet, krijg je gewoon je geld terug.
Hier zijn er ondertussen al meer dan 50 bestellingen gedaan bij alie, en hebben tot nu toe 1 keer iets van 1 euro niet gehad.
Netjes melding van gemaakt (op tijd), en dat geld nog binnen een paar dagen terug gehad ook!!!Trouwens…. je staat er soms van te kijken dat EU of NL shops hun spul bij dezelfde leveranciers halen hoor……
Topless,... that's how we role!
- Opel Cascada 1.6 turbo Cosmo
- Mini Cooper-S R52 cabrio
- Aprilia AF1 Futura 50cc '92 (nostalgie)
- 2021 Triumph Street Triple R 765
- 2012 Triumph Street Triple 675 (van 't vrouwtje)
- VW ID3 1st edition (de "lease frikadel")zaterdag 21 januari 2017 om 04:20 #24195Inderdaad BadBert, ik kom exact dezelfde led’s tegen bij Ebay, Marktplaats, en Dr.Led en ook ik heb al het idee dat deze verkopers hun spullen bij aliexpress vandaan halen.
Is lekker zaken doen natuurlijk, ze kopen bv 10 led’s voor 2,75 en verkopen ze per stuk voor 2,75 dus de overige 9 led’s is kassa.
Mijn ervaring is echt goed en wanneer de kwaliteit ook maar ff anders was geweest als wat ik wilde hebben was ik er al lang mee gestopt.zaterdag 21 januari 2017 om 12:31 #24199Hoi,
Ook ik maak me schuldig aan dergelijke aankopen via AE. Vooral lampjes, accessoires e.d. zijn goed te doen.
Let erop dat het totaalbedrag niet hoger uitkomt dan 22 euro. Anders komen er 12,50 douane kosten bij en de BTW.
Bestel geen merk replica producten, dat levert je problemen op. Een horloge wat lijkt op een bekend merk en de naam draagt wordt in beslag genomen. Je kunt dan een brief van de douane verwachten. Het heeft de eerste keer geen consequenties. ( zo heb ik zelf mogen ervaren ), de goederen ben je kwijt.
Onlangs was het programma “Prijsvechter” op TV. Dat geeft wel even een ander beeld. O.a. de verklaring waarom degelijke winkels in de winkelstraten verdwijnen en er allemaal goedkope pop-up stores voor terug komen. Grotendeels veroorzaakt door de voor ons te goedkope Chinese goederen. Het zet je wel aan het denken.
Ik heb weinig met Trump, maar wat je hem moet nageven is dat hij hier juist verandering in wil brengen. De Amerikanen weer laten produceren en het geld lokaal verdienen. De goedkope import uit China zet het land alleen maar stil en in de achteruitgang.
Om op het onderwerp terug te komen……
Ja, AE is goed te doen, met beleid binnen de regels.
Groeten,
Eric_TTT
zaterdag 21 januari 2017 om 16:01 #24207Ik had eens een bestelling van 57,= en heb niets geen extra kosten hoeven te betalen maar zoals ik al schreef,
alles was apart verpakt en verzonden, vond ik in eerste instantie vreemd maar toen bedacht ik me dat dit wel eens de reden kon wezen,mijn vermoeden is dus juist.
Als 22,50 de grens is zit je er natuurlijk al gauw aan.
Maar inderdaad,bij klein spul en bv led’s heb je dus no problem.zaterdag 21 januari 2017 om 18:12 #24210Anoniem- Topics: 2550
Dank voor alle feed back.
Ik ga het eens proberen met iets kleins. (moeilijk voor mij omdat ik nogal hebberig word hoe meer ik op die site rond kijk…. :silly: )
maandag 23 januari 2017 om 11:26 #24225Let erop dat het totaalbedrag niet hoger uitkomt dan 22 euro. Anders komen er 12,50 douane kosten bij en de BTW.
Hier wil ik wel even op inhaken
het is namelijk niet zo dat je ALTIJD de klos bent als je iets laat komen van meer dan 22 euro.
En dit heeft een aantal redenen:- de aangegeven WAARDE van het pakket moet boven de 22 euro liggen. En 9 vd 10 keer zetten onze oosterse vrienden een waarde (bewust) van onder de 22e op een pakket, ookal is het meer waard.
- de douane heeft het zo druk dat ze random pakketjes er uit pikken die een waarde hebben hoger dan 22 euro. Dit betekent dat je zelden te maken hebt met douane kosten.
Ik bestel al een jaar of 15 uit china, japan etc etc etc en ik bestel zeer regelmatig pakketjes die ver boven de 22 euro liggen Afgelopen 3 pakketten waren 40, 30 en 60 euro (waarde ook netjes op de pakketten vermeld overigens!!!) en heb geen douane kosten gehad.
Buiten dat moet je je het volgende afvragen:
Hoe duur is het door mij bestelde pakket als ik het in NL of de EU zou kopen? Is dit MEER dan BETAALD BEDRAG * 1.21 + 13,50, dan is het eventueel prima in NL of EU te bestellen, is dit MINDER, dan loont het om het risico te nemen om buiten de EU te bestellen, want dan ben je nog steeds goedkoper uit.Wel even rekening houden met het feit of het iets is wat storingsgevoelig is, of zeer complex ivm garantie Want naar het buitenland sturen is vaak duur (al zijn vooral de oosterse verkopers erg gebrand op positieve feedback, en zullen bijna alles doen om je tevreden te houden).
zo koop ik al erg lang van alles buiten de EU, en tot nu toe naar volle tevredenheid. Ook garantie is bij mij zelfs altijd netjes afgehandeld!
Overigens is het officieel zo dat als jij iets buiten de EU besteld, je VOORAF dit pakket moet aanmelden bij de douane met een kopie van de rekening en beschrijving wat er in zit. Dan krijg je vanzelf een brief thuis van de douane met een rekening voor BTW en douane kosten.
Pakket wordt dan automatisch achter gehouden tot jij die kosten hebt betaald Maar zo werkt geen enkele particulier (en vaak niet eens de commerciële koppers!!)Topless,... that's how we role!
- VW ID3 1st edition (de "lease frikadel")maandag 23 januari 2017 om 13:17 #24241Bedankt voor je uitleg BadBert, zo komen we tenminste steeds verder met onze openstaande vragen.
maandag 23 januari 2017 om 18:03 #24246Nog een kleine toevoeging op wat hier allemaal al gezegd is;
persoonlijk gebruik ik zoveel mogelijk de ‘free shipment’ opties die geboden worden. Dit duurt lang, maar ik heb in de ± 180 orders die ik het afgelopen jaar heb geplaatst maar een keer of twee gehad dat het niet aan is gekomen. In deze gevallen heeft een dispute openen altijd er toe geleid dat ik mijn geld terug kreeg.
Soms bied een aanbieder de mogelijkheid tot ‘free DHL shipping’. Hier ben ik een aantal keer ingetrapt. DHL neemt werk uit handen van de douane door zelf de pakketjes aan te melden en de ontvanger een rekening te sturen hiervoor. Dit zijn zover ik mij kan herinneren de enige pakketten waar ik heffingen over heb moeten betalen in het afgelopen jaar. DHL is wel echt heel snel, binnen een paar dagen heb je je pakket over het algemeen al in huis. Het kan het dus waard zijn, maar ook hiervoor geen garanties.
maandag 23 januari 2017 om 18:43 #24250klopt helemaal wat je zegt.
nog 1 toevoeging wbt free shipping.
Als het pakket in nederland wordt behandeld door PostNL, en er staan geen verzendkosten vermeld op de bon, kan er iets gebeuren wat mij iig verbaasde….. maar navraag leerde mij dat dit tegenwoordig policy is van PostNL:als er GEEN verzendkosten betaald zijn voor het pakket, en het past niet door de brievenbus, gaat het pakket standaard naar een PostNL service punt in jouw buurt, en je krijgt dan 1 tot 2 dagen LATER een briefje in de bus dat er een pakketje voor je klaar ligt.
Als het pakket WEL door de brievenbus past, krijg je het soms gewoon in de bus als je er niet voor moet tekenen.
Moet je er wel voor tekenen, en je bent thuis: soms prima (niet altijd!). Ben je niet thuis, dan gaat het pakket direct naar het postNL service punt, en wordt het behandeld zoals ik hierboven beschrijf voor iets wat niet in de brievenbus past. Het rare is dat het toch soms wel aan de deur wordt aangeboden (zonder dat er andere pakketjes bij zijn)Dit doen ze tegenwoordig omdat als er geen verzendkosten zijn betaald, postNL er niet genoeg aan verdient om het pakket door de bezorger te laten bezorgen…..
wat ik wel merk, is mocht de bezorger op dezelfde dag een ander pakketje bij hebben voor je, waar WEL verzendkosten over zijn betaald, komt het andere pakketje wel met hem mee en krijg je dat ook gelijk (gelukkig). Anders gaat het hele verhaal zijn doel ook voorbij natuurlijk
Topless,... that's how we role!
- VW ID3 1st edition (de "lease frikadel") -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.