TwinTop.nl en TwinTop.be › Forums › Tigra TwinTop (TTT) › Alles over de Tigra TwinTop › Hydro unit Tigra Twintop!
- Dit onderwerp bevat 33 reacties, 9 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 3 jaren, 4 maanden geleden door BadBert.
-
AuteurBerichten
-
zaterdag 18 juli 2020 om 03:06 #121463Anoniem
- Topics: 2550
- Posts: 42372
Geen probleem. Ben ook benieuwd of dat gaat lukken. Ben pessimistisch helaas.
Heb het zelf ook al tig keer geprobeerd. Pffffff.donderdag 29 april 2021 om 00:51 #148631Hallo allemaal,
Vorig jaar heb ik bij Max een oude Hydraulische unit opgehaald, inderdaad het heeft even geduurt voordat ik alle spullen bij elkaar gezocht had.
Inmiddels ben ik al best wat wijzer, ik heb nog geen hydraulisch schema, dat is toch heel lastig te maken met al de blinde gaten in het blok.
De oude unit heb ik gedemonteerd en en weer gemonteerd, via marktplaats een hele complete set gekocht en een testbankje gemaakt met een manometer en een smoring in het systeem. Eerst heb ik met het complete systeem de besturing gemaakt en wat testjes uitgevoerd.
Zo kon ik meten wat de werkdruk van het systeem is. hierna de smoring dichtgedraaid zodat de druk tijdens het uitlopen van de cilinder omhoog loopt.
zo kan je uitrekenen hoeveel flow er uit de pomp komt onder belasting.
de volgende meetwaardes zijn hieruit gekomen.
Maximale druk 140 bar.
Flow, onbelast 425 cc/min
Flow, belast onder 80 bar 350 cc/min.
Na de testen met de gekochte unit heb ik de unit van Max gemonteerd en deze afgesteld volgens de bovenstaande waardes.
Nu moest ik nog steeds mijn eigen unit spoelen, dus heb ik de unit van Max bij mij in de auto gebouwd. Max, bedankt hij werkt perfect .
Nu ga ik mijn oude unit weer voor mekaar maken en testen zodat ik zeker weet dat deze het ook weer goed doet en dan komt hij narr je toe.
Ik heb de olie eens goed bekeken en geconcludeerd dat de Shell Tellus S2-VX 22 ongeveer dezelfde viscositeit heeft als de olie van Opel.
Ik ga nog niet zeggen dat deze olie geschikt is voor de toepassing !!! Eerst moet de olie er maar eens een jaar inzitten, dan kom ik hier op terug.
Het voordeel van een test kunnen doen op de werkbank is: dat je kunt kijken of er schuimvorming is in de olie.
: of er een verhoogde werkdruk is door de dikte van de olie
Met de Tellus S2-VX 22 is hier geen sprake van dus ik heb goede hoop dat deze olie het prima gaat doen.
Deze olie is bij de meeste bedrijven die iets met hydraulische systemen te maken hebben op voorraad en kost ongeveer 8,- per liter.
NOGMAALS, nog niet gaan verversen met deze olie, eerst moet het bij mij een jaar draaien en dan ga ik hem weer verversen en ga dan kijken of het nog steeds oke is.
Als je de unit gaat verversen en je haalt het blok uit elkaar, meet dan de beide instelschroeven voor demontage op.
de diepte van de schoeven bepalen de instelwaarde. maak een kerf in de schroef en op het huis, dit in combinatie met de diepte kun de de instelling weer exact op de juiste druk zetten. zet de instelling te laag werk het dak niet. Zet je hem te hoog dan kan dit schade opleveren voor de pomp of de cilinders. Deze mogen maximaal 200 bar hebben.
Ik ga nog verder met het uizoeken en het maken van het hydraulische schema.Rob van den Berg
TTT 1.8donderdag 29 april 2021 om 10:03 #148711Fantastisch!!!
Ik moet even in mijn ogen wrijven, maar lees ik nou echt dat we eindelijk een oplossing hebben voor de hydraulische problemen die de Tigra kan hebben?
Een soort ‘Hydraulisch Tigra Steunpunt’ ?
Tigra TwinTop 1.8 Sport.
- Sport onderstel
- LPG met gemodificeerde LPG-ECU
- Irmscher Motor ECUKnutselsmurf..
donderdag 29 april 2021 om 10:28 #148724ik lees hetzelfde Stefan?!?!?!
dat zou helemaal tof zijn iemand met ECHT op hydrauliek niveau verstand ervan!
Topless,... that's how we role!
- Opel Cascada 1.6 turbo Cosmo
- Mini Cooper-S R52 cabrio
- Aprilia AF1 Futura 50cc '92 (nostalgie)
- 2021 Triumph Street Triple R 765
- 2012 Triumph Street Triple 675 (van 't vrouwtje)
- VW ID3 1st edition (de "lease frikadel") -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.