- Dit onderwerp bevat 21 reacties, 5 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 4 jaren, 10 maanden geleden door .
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.
Alles voor de dakloze Opel
TwinTop.nl en TwinTop.be › Forums › Tigra TwinTop (TTT) › Alles over de Tigra TwinTop › Hydraulische eenheid stuk?
beste ttt met dakproblemen,
ook ik ben nog steeds aan het tobben met de hydro unit. Ik hoop nog steeds dat de pomp goed is want soms doet hij het ook een aantal malen goed,en de volgende dag gaat de kofferbak niet eens open. Is er iemand die de functie en afstelling kent van de 3 instelbare inbus schroeven op het ventielenblok van de hydro unit want ik krijg elke keer weer andere resultaten. Anders zal ik toch een revisie moeten bestellen.
Ik heb al een week geleden je een mail gestuurd. geen reactie. Nou dan kan ik je ook niet helpen.
Revisie bestellen? Bij Roofmotor.UK? Nooit doen, heb daar twee revisie pompen besteld en werken beide niet. Wachten nu al twee weken op geld terug.
sorry max maar er gaat misschien iets mis (maar ik ben ook niet zo ervaren met forums) maar ongeveer 3 maanden geleden een berichtje achtergelaten dat ik mijn hydro unit ultrasoon heb laten reinigen en dat na montage de de achterklep na 15 sec. dicht zakte. toen ik een inbus een paar slagen los gaf was dit opgelost. een tijdje later wilde de klep weer niet open en nu ben ik aan het experimenteren met die drie inbus schroeven maar als alles werkt is het een paar dagen later weer anders. vandaar mijn nieuwe oproep. ps. ben nog geen mail van je tegengekomen. vandaar ook geen reaktie.
Nee excuus, de mail is verstuurd naar Andre. Word oud :O
Maar kan jou ook een mail sturen. Ik zou die hydro-unit mooi even laten rusten tot voorjaar.
Nu zijn er te veel factoren die mee spelen. Doe jij de bewegingen met draaiende motor?
Het instellen van die stelschroeven maakt soms wat verschil, maar ook niet echt veel. Ik denk eerder dat je pomp aan zijn eind is.
Had je de olie al vervangen / drie keer gespoeld?
Het is waar, een defecte pomp doet het dan weer wel en een ander moment weer niet. Ken mijn pappenheimers. :P
ik kom steeds een stapje verder. ps hele unit is ultrasoon gereinigd en alles minimaal 3x gespoeld. vanmorgen had ik hem aan de praat werkte super. weet nu dus dat de pomp en olie goed zijn. vanmiddag weer drama. hoogstwaarschijnlijk komt er bij stilstand lucht in de pomp. misschien iets niet goed gemonteerd. nu pomp onder en reservoir boven 5x klep open en dicht en alles werkt weer goed. Ik heb er een acculader op staan zodat de motor niet continu hoeft te draaien. spanning “hoog” stroom “laag” en motortje niet overbelasten. stelschroef aan de zijkant 3/4 open anders zakt de klep na 10 sec. vanzelf dicht.(heeft misschien ook wel wat te maken met het leeglopen van de pomp.) wordt vervolgt.
Hoi Peter, dat af en toe goed doen ligt echt aan de pomp hoor. Het is in één richting dat de pomp draait versleten.
Wanneer je de plus en min omdraait van de pomp, dan zul je zien dat bij openen en dicht doen van je achterklep alles 100% werkt.
Hij gaat ook heel snel.
maar pas op! gebruik het dak niet! De draairichting van de pomp kan niet voor het dak openen gebruikt worden.
Dan gaat het fout in de beweging. 8)
top, bedankt voor de info, ik ga waarschijnlijk van het weekend weer verder. heb dan de tijd en wat daglicht. maar alvast bedankt voor de waarschuwing.