TwinTop.nl en TwinTop.be › Forums › Algemeen › De dingen des levens › Hier ben ik nog is
- Dit onderwerp bevat 10 reacties, 8 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 5 jaren, 3 maanden geleden door Cascada Topper.
-
AuteurBerichten
-
zaterdag 6 juli 2019 om 20:50 #82596
Hoi alle , bedankt voor jullie steun op mijn vorig bericht.
Tot nu toe gaat het de goede kant op met de gezondheid, dat is al goed nieuws.
De twin Top heeft de afgelopen weken wel kuren gekregen, de lat doe de wervelkleppen bediend was gesneuveld, verbruik ineens van 6 l diesel op 100 naar 9.9 . Dat is ondertussen hersteld, maar de Erg klep heeft door het hoge verbruik veel te verduren gekregen, deze wordt nu dinsdag vervangen . Buiten dit alles doet hij het verder nog goed .Van de 1 op andere dag begon de wagen te roken bij optrekken, was niet normaal. Eerst zelf uitgelezen maar geen meldingen . Ik belde is naar de garage, deze dacht roetfilter dicht , maar we kregen geen melding ,dus ben ik zelf opzoek gegaan en kwam ik bij de wervelklep uit , heb deze vervangen ,door en andere versie ,jaja niet meer roken en verbruik terug naar 6 l op 100 km . De erg klep word nog wel preventief vervangen . Ik hou jullie later op de hoogte .
Ps sorry voor en niet correcte bewoording en schrijfwijze , dat zijn gevolgen van de afgelopen ziekte ( hart )
zaterdag 6 juli 2019 om 21:33 #82608Leuk weer van jullie te lezen!
.jammer van de motorische problemen, maar goed te lezen dat het dak het nog goed doet.Wel mooi dat de motorische problemen opgelost gaan worden!
Ook fijn re lezen dat de gezondheid in ieder geval de goede kant op gaat! Dat is het meest belangrijke
Ik zal binnenkort nog even een appje sturen, want je wilde een dakmodule natuurlijk
Topless,... that's how we role!
- Opel Cascada 1.6 turbo Cosmo
- Mini Cooper-S R52 cabrio
- Aprilia AF1 Futura 50cc '92 (nostalgie)
- 2021 Triumph Street Triple R 765
- 2012 Triumph Street Triple 675 (van 't vrouwtje)
- VW ID3 1st edition (de "lease frikadel")zaterdag 6 juli 2019 om 21:37 #82610Top thx
zaterdag 6 juli 2019 om 21:38 #82611Welkom terug en idd gelukkig weer de goede kant op
Met je gezondheid is heel belangrijk.
Pff nu die problemen met je astra ziet je niet mee
Hopelijk zijn die ook snel verholpen en kan je weer
Genieten van je twintop B)
Gr Janzaterdag 6 juli 2019 om 21:43 #82616Is z’n lambda sensor kapot is. Is een onderdeel van niets.
Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk
zaterdag 6 juli 2019 om 22:03 #82634Anoniem- Topics: 2550
Fijn dat je weer terug bent, dat het beter gaat met je gezondheid. Nu weer genieten en rustig aan doen.
De wervelkleppen en potmeter heb ik ook eens vervangen bij een 1.8 benzine Astra TT. De man was verbaasd, de motor liep weer als nieuw. Veel meer vermogen en minder verbruik.
zaterdag 6 juli 2019 om 22:13 #82647Gezondheid is het belangrijkste goed o m te hebben, vrijwel alles is daar ondergeschikt aan..
Sterkte !
Tigra TwinTop 1.8 Sport.
- Sport onderstel
- LPG met gemodificeerde LPG-ECU
- Irmscher Motor ECUKnutselsmurf..
zaterdag 6 juli 2019 om 22:41 #82665Fijn dat je weer terug bent, dat het beter gaat met je gezondheid. Nu weer genieten en rustig aan doen.
De wervelkleppen en potmeter heb ik ook eens vervangen bij een 1.8 benzine Astra TT. De man was verbaasd, de motor liep weer als nieuw. Veel meer vermogen en minder verbruik.
Idd merk je heel goed , maar preventief word nu de Erg klep en luchtsensor nog vervangen , al maar goed alles onder garantie .
De handelaar doet er niet moeilijk om ,maar we vervagen het wel zelf ,niet bij en opel dealer .
Nu moeten we alleen nog is gaan testen waar de airco lek ,we vermoeden de condensater, maar dat gaan ze testen mlet de snuffellaar. Zijn er gekende lekken bij de airco van waar het meest voorkomt?
zaterdag 6 juli 2019 om 23:35 #82712Anoniem- Topics: 2550
vaak o ringen in de airco, is heel wisselend. Kijk of er optisch beschadigingen te zien zijn.
zondag 7 juli 2019 om 22:35 #82949De condensor is heel gevoelig voor winterse omstandigheden (pekel) en deze gaat al gauw lekken.
Ze kosten niet veel (70-100 euro) en zijn redelijk simpel te vervangen (bumper moet er af) maar het vullen moet je dan wel weer laten doen,kost zo rond de 70-80 euro.
Mijn tip:bij vervangen van de condensor meteen de drukcensor/drukschakelaar vervangen (ongeveer 40 euro) wanneer je deze niet vervangt en hij gaat later kapot moet weer alles er af en gevuld worden en dat kost iets meer dan.donderdag 25 juli 2019 om 12:44 #87229Fijn dat het met de gezondheid beter gaat, gaat boven alles
B) B)
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.