TwinTop.nl en TwinTop.be › Forums › Astra TwinTop (ATT) › Alles over de Astra TwinTop › gezocht tandwielen
- Dit onderwerp bevat 29 reacties, 5 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 5 jaren, 9 maanden geleden door Eric_TTT.
-
AuteurBerichten
-
zondag 26 november 2017 om 22:32 #30478Anoniem
- Topics: 2550
Ik heb nog wel een setje liggen.
Wil ze er ook wel in plaatsen.Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk
zondag 26 november 2017 om 23:13 #30480Anoniem- Topics: 2550
Hi Max_VTTT,
Fijn te horen, wat gaat dat kosten als ik besluit ze door jou te laten vervagen.
mvg
Stoffel
dinsdag 13 maart 2018 om 19:57 #34748Hi Max,
Heb je nog een setje tandwielen liggen de oude doen het nog maar als het goed is heb je mijn dak vorig jaar juni weer gefixt.
Toen heb je voorgesteld om eventueel de originele tandwielen te vervangen.
Dat was in Drenthedinsdag 13 maart 2018 om 20:16 #34751Anoniem- Topics: 2550
Hoi Nico, ik heb die nieuwe type liggen met teflon en messing. Daarmee heb je geen last als het warm word en ze vast gaan lopen.
Kan ze ook voor je plaatsen eventueel. (doe maar een PB)
woensdag 14 maart 2018 om 11:08 #34780Hoi Nico, ik heb die nieuwe type liggen met teflon en messing. Daarmee heb je geen last als het warm word en ze vast gaan lopen.
Kan ze ook voor je plaatsen eventueel. (doe maar een PB)
Max wat kosten die?
Ik heb de vol messing nu, maar ook die haperen soms nog (niet alleen bij warm weer overigens)Topless,... that's how we role!
- Opel Cascada 1.6 turbo Cosmo
- Mini Cooper-S R52 cabrio
- Aprilia AF1 Futura 50cc '92 (nostalgie)
- 2021 Triumph Street Triple R 765
- 2012 Triumph Street Triple 675 (van 't vrouwtje)
- VW ID3 1st edition (de "lease frikadel")woensdag 14 maart 2018 om 21:42 #34786Anoniem- Topics: 2550
Ze zijn incl. verzending ongeveer 45 euro, terwijl ik er vorig jaar nog 65 euro voor betaald heb incl. verzending.
Zijn nu goedkoper geworden, gelijk aan de messing tandwielen.
woensdag 14 maart 2018 om 21:52 #34788Anoniem- Topics: 2550
De messing tandwielen lopen bij warm weer, wagen staat in de zon, steeds weer vast. :sick: Ik ben het echt zat met die messing tandwielen.
Ik ga voortaan alleen nog originele kunststof / aluminium tandwielen inbouwen! Of van de Duitser die ze half messing / half kunststof maakt.
Waarvan ik hier het mail adres heb via E.bay.de. dirk48_ivn2109rj@members.ebay.de
Je kan ze ook via E,bay.uk bestellen zoekterm: Vauxhall/Opel Astra Twin Top Roof Motor Winglet Cogs/Gears 93188313/14 x2Voor de mensen die de messing tandwielen hebben ingebouwd, hier een uitleg hoe de tandwielen uit te bouwen en opnieuw te polijsten.
In deze stand je dak openen en stop zetten om de flaps uit te bouwen.
Deze drie boutjes los nemen om de flaps uit te bouwen, vergeet de el. aansluiting niet.
Die maak je los met een plat klein schroevendraaiertje.Flaps uitgebouwd links en rechts
Boutje en moer los maken, let op aan welke kant de moer zit!!!
Tandwiel uitbouwen uit de houder
Tandwiel uitnemen(dit is een kunststof tandwiel
Tandwiel
Wanner je dit goed gepolijst hebt, je kan dan het tandwiel even proberen in de plastic houder te draaien (omgekeerd) en voelen of dit soepel gaat. Daarna alles weer terug inbouwen en goed met vet (algemeen smeervet) insmeren van de tanden en polijst vlakken.
Dan weer inbouwen in je wagen en afstellen van de flaps.Afstel schroef zit aan de kopse kant van de flaphouder, met platte schroevendraaier afstellen.
Afstellen, dit schroefje draaien tot je een weerstand voelt….klaar. Nooit te strak !!
woensdag 14 maart 2018 om 22:02 #34791Hoi Max
Bedankt voor je berichtje ik had ze inmiddels al besteld
Het ging prima ik krijg ze volgende week binnen
Ik laat ze door mijn garage in Dwingeloo inbouwen
Zal vast geen grote klus zijn als ik de berichtjes lees
Prijs viel erg meewoensdag 14 maart 2018 om 22:10 #34796Anoniem- Topics: 2550
Anders geef je bovenstaande info even mee.
donderdag 15 maart 2018 om 11:49 #34816o wacht, ik had in gedachten dat de tandwielen dan van metaal waren, maar de geleiding van kunststof….
ik ga niet weer kunststof tandwielen inbouwen.
Dan polijst ik de metalen wel wat extra hoor! Dat blijft vast langer heelTopless,... that's how we role!
- VW ID3 1st edition (de "lease frikadel")donderdag 15 maart 2018 om 20:22 #34836Kunststof van tien jaar geleden was anders dan
kunststof van nu en blijft veranderen. De standaard tandwielen gaan zo’n tien jaar mee dus deze van Max gaan zowiezo ook weer tien jaar mee en dan zonder vastlopen oid. Ik heb deze er al een poosje in en ze werken perfect.
Ik heb er geen hekel aan om iets te vervangen maar wel als blijkt dat het dan nog niet in orde is. Tmot glijk goed weze.vrijdag 16 maart 2018 om 01:50 #34844Anoniem- Topics: 2550
Tmot glijk goed weze……..vind ik ook Leen.
vrijdag 16 maart 2018 om 17:39 #34852ik polijst eerst nog wel wat dan :P hihi
Topless,... that's how we role!
- VW ID3 1st edition (de "lease frikadel")zondag 27 januari 2019 om 12:56 #57450Wat wordt hier toch een schitterend werk verricht, perfecte handleiding !! Twee jaar geleden heb ik mijn Tigra TT verruild voor een Astra TT. De eerste flap is onder dealer garantie vervangen, geen kosten aan gehad gelukkig. De andere flap hapert slechts een hele enkele keer in de zon, dus ik ga de onderdelen alvast bestellen. Dan heb ik ze maar liggen.
Aangezien ze zeggen, if it ain’t boken, don’t try to fix it… zal ik ze waarschijnlijk niet direct vervangen. Maar reserve bij de hand, kan zeker geen kwaad.
Keep up the good work ..
Groeten,
Eric
zondag 27 januari 2019 om 12:56 #57474Wat wordt hier toch een schitterend werk verricht, perfecte handleiding !! Twee jaar geleden heb ik mijn Tigra TT verruild voor een Astra TT. De eerste flap is onder dealer garantie vervangen, geen kosten aan gehad gelukkig. De andere flap hapert slechts een hele enkele keer in de zon, dus ik ga de onderdelen alvast bestellen. Dan heb ik ze maar liggen.
Aangezien ze zeggen, if it ain’t boken, don’t try to fix it… zal ik ze waarschijnlijk niet direct vervangen. Maar reserve bij de hand, kan zeker geen kwaad.
Keep up the good work ..
Groeten,
Eric
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.