TwinTop.nl en TwinTop.be › Forums › Algemeen › Stel jezelf even voor › Even voorstellen … beter laat dan nooit :-)
- Dit onderwerp bevat 8 reacties, 5 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 4 jaren, 11 maanden geleden door Michel.
-
AuteurBerichten
-
maandag 9 december 2019 om 21:59 #106533
Beste mede cabrio rijders,
Beter laat dan nooit. Formeel heb ik me ruim 3 jaar geleden al aangemeld op het forum, maar verzuimd me echt goed voor te stellen. Ook ben ik enige tijd niet actief geweest op de site, maar met de aanschaf van een Cascada op het oog, toch maar even aan het kijken wat de aandachtspunten van deze auto zijn.
Ik kom uit een echte Opel familie. Mijn familie was vroeger dealer en het merendeel is nog steeds rijder. Mijn avontuur begon met de Corsa van mijn moeder, maar na drie maanden heb ik hem heel snel ingeruild voor een Tigra TT 1.8. Een geweldige auto in de mooie kleur zwart met rood leer. Ik heb er ongeveer 2,5 jaar mee gereden tot hij wat begon te stotteren. Dat was effe wat zoekwerk, maar bleek wat valse lucht te zijn.
De wens om fietsen (MTB’s) mee te nemen en wat meer ruimte, maakte dat de Tigra TT 1.8 werd ingeruild voor een Astra TT 1.8. Weinig kilometers op de teller en in een schitterende Champagne kleur met lederen bekleding. Gekocht bij de Opel dealer, in Roosendaal waar hij goed was onderhouden. Inmiddels is de kilometerstand opgelopen naar 100.000 km maar de auto rijd nog als een zonnetje. Enige vrees of er geen problemen zouden zijn met het dak, maar niks is minder waar. Alles functioneert nog altijd perfect en met de juiste zorg kan hij nog jaren mee.
Inmiddels is de wens om de Astra TT 1.8 te verruilen voor een Cascada toch wel erg groot. Her en der kijk ik rond en inmiddels heb ik in drie exemplaren proefgereden ( en op een blauwe maandag ben ik vreemd gegaan in een Audi A3 cabrio ). De perfecte deal zat er nog niet bij. De wens voor wederom een lederen bekleding is groot maar dat kost ook wat extra’s helaas. Natuurlijk wil ik ook niet al te veel kilometers op de teller, want bij zo’n investering moet hij wel effe mee kunnen gaan natuurlijk.
Mocht een lid overigens interesse hebben in de Astra TT of tips hebben voor een goede deal, dan houd ik me uiteraard aanbevolen. Ik hoop begin januari de Astra te verruilen voor een Casacada namelijk. Ik “geef” hem liever door aan een liefhebber dan dat hij bij een handelaar beland.
Verder woon ik met mijn vrouw in Arnhem en rijden we regelmatig dakloos over de Veluwe ( met enige schaamte soms vanwege de stikstof problematiek ). Verder pakken we graag de MTB in Nederland, maar ook met veel plezier op paden buiten Nederland.
Naast de cabrio rijd ik met veel plezier motorscooter. Lekker relaxed en zuinig in het voorjaar de zomer tegemoet.
Groeten,
Eric_TTT
dinsdag 10 december 2019 om 13:41 #106534Anoniem- Topics: 2550
Hoi Eric, tja het is nu even rustig hier op forum. Maar het idee om naar een Cascada te gaan kan zijn natuurlijk.
Ik zelf zou dat nooit doen, ik rij een 2009 Astra TT OPC line, daar zit werkelijk alles op en aan.
Dan zou ik als ik naar Cascada over ga in moeten leveren op luxe. NoWay! :-PVoorts is de Cascada veel te zwaar, is weer een enorme belasting voor mijn portemonnee hier in Nederland.
Ook in die gewichtsklasse zou ik al snel naar de Volvo cabrio gaan denk ik. Ook weer een hardtop. :-oNee ik blijf bij mijn Astra TT, dat zijn de mooiste cabrio / coupe wagens momenteel op de weg. 8)
Wat ook een rol speelt is de toegankelijkheid van de techniek van de Cascada online, sinds 2016 word alles afgeschermd door Opel Nederland. Trieste zaak vind ik zelf. Zelfs wanneer je diepe diagnose wil stellen bij een Cascada dan kun je online tijd kopen bij Opel Nederland en kun je met speciale (moet je ook nog even kopen) diagnose apparatuur je wagen nakijken en een diepe diagnose stellen.
Moet er niet aan denken! wat ik allemaal doe met mijn prof. Op-com, dat ik dan constant tijd moet kopen bij Opel Nederland.
Ook voor schema’s ed, is allemaal niet eenvoudig aan te komen van de Cascada.Met andere woorden, wanneer je een vreemd probleem krijgt met je Cascada dan ben je vaak aangewezen op de Opel dealer.
Nou daar ben ik dus totaal niet blij mee, dan moet je ook een gevulde portemonnee hebben.Ik ben van de selfsupporting!
dinsdag 10 december 2019 om 22:04 #106550Daarom Ben ik ook zo blij met m’n astra twintop. En niet vergeten je premie gast omhoog qua softtop. En bij een audi helemaal omdat ze die graag stelen. Maar een cascade is een mooie auto. Maar de wegenbelasting is bijna hetzelfde als voor een omega c. Maar was het maar weer voorjaar. Kan m’n dak weer open. Nu nog die commerciële kerst voorbij en dan weer genieten. Haha.
Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk
woensdag 11 december 2019 om 13:02 #106553Welkom hier
Mooie stap hoor, van ATT naar Cascada, ga je geen spijt van krijgen. Ik spreek uit ervaring!!!premie omhoog met softtop is in mijn ervaring onzin…. ik ben ook van een ATT naar Cascada gegaan, en de premie is nagenoeg hetzelfde!
Ook ging ik ooit van een mini naar een mx5, en die premie was net zo duur (zelfde waarde van de auto) en stond ook NIETS over softtop extra eisen in de polis (soms MOET je hem overdekt of op eigen terrein kunnen stallen van de verzekeraar).
Ligt ook aan welke verzekeraar je hebt natuurlijk (ik ANWB, zeer tevreden over)Wegenbelasting maak je bewust de keus in als je zo een auto koopt is mijn mening…. als je die niet wil betalen, moet je een fiatje 500 gaan rijden :P hahaha
Topless,... that's how we role!
- Opel Cascada 1.6 turbo Cosmo
- Mini Cooper-S R52 cabrio
- Aprilia AF1 Futura 50cc '92 (nostalgie)
- 2021 Triumph Street Triple R 765
- 2012 Triumph Street Triple 675 (van 't vrouwtje)
- VW ID3 1st edition (de "lease frikadel")woensdag 11 december 2019 om 13:22 #106554Ook als je all risk hebt. Maar ook je softtop verzekerd?. Omdat het inbraak gevoelig is. Ik vind de cascade een mooie auto. Maar die ene foto die ik je gestuurd heb van die cascade waar een vierkant gat is ingesneden
woensdag 11 december 2019 om 13:24 #106555Onze att was, en onze cascada is, alrisk verzekerd.
Er staat in de polis NIETS over softtop, en heb het zelfs nog gevraagd of daar niet extra voor betaald moet worden en dat is bij onze verzekering niet zoTopless,... that's how we role!
- Opel Cascada 1.6 turbo Cosmo
- Mini Cooper-S R52 cabrio
- Aprilia AF1 Futura 50cc '92 (nostalgie)
- 2021 Triumph Street Triple R 765
- 2012 Triumph Street Triple 675 (van 't vrouwtje)
- VW ID3 1st edition (de "lease frikadel")woensdag 11 december 2019 om 13:28 #106556Omdat ik ooit iemand heb gesproken die een golf cabrio had. En meer moest betalen. Maar ik zeg al. Als ik een cascade zou gaan zoeken. Moet het een zwarte worden met een zwarte kap. Of helemaal wit.. Met een zwarte kap. Maar voorlopig blijf ik m’n att
woensdag 11 december 2019 om 18:53 #106559ik stond laatst bij de jumbo naast me stond een cascada zelfde kleur als mijn att wat een prachtige auto is dat toch .mijn vrouw vindt de astra mooier ik ook wel wat lijnen betreft maar wat een gave auto vindt ik de cascada maarja ik ben ook fan van de insignia dus misschien ben ik niet zo objectief voor een oordeel hier over
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
woensdag 11 december 2019 om 21:26 #106560Het is zeker een mooie auto. Ik vind het nu nog een hoop geld. En een nieuwe of een jonge occasion vind ik een slechte investering. Als ik een hoop geld heb. zal ik zeker een auto kopen die alleen maar meer waard wordt. Maar dat gaat hem niet worden.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.