TwinTop.nl en TwinTop.be › Forums › Algemeen › Stel jezelf even voor › eindelijk een cabrio gekocht.
- Dit onderwerp bevat 6 reacties, 5 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 7 jaren, 6 maanden geleden door Anoniem.
-
AuteurBerichten
-
dinsdag 11 april 2017 om 01:03 #25999
Beste twin toppers,
ik ben peter de 50 gepasseerd en en dus maar een cabrio gekocht ( het hele verhaal is dood saai}.
Het is trouwens de eerste keer dat ik me inschrijf op een forum dus het zal me niet verbazen als dit mislukt.
Afgelopen weekend een tigra twintop opgehaald, donker grijs met een rood linnen overtrokken dak, 1.8 opc.
we hebben nog geen foto’s gemaakt dus die volgen. Eerst de auto maar eens strak maken.Helaas zijn we met de eerst volgende toertocht weg en kunnen dus niet deelnemen. Voordat we serieus gaan sturen wil ik eerst onderhoud en een distributie snaar vervangen en daarmee kom ik op het volgende, wie kan mij vertellen waar ik een service manual / werkplaats handboek kan kopen , vinden, halen, downloaden. Mijn zoon heeft er een voor 12 euries uit Engeland gehaald maar die werkt nog steeds niet en een distri. snaar vervangen zonder instructies gaat mij net iets te ver. Nog even over de tigra, ik rij ook motor maar als ik ga toeren en naast de weg kijk ben ik levens gevaarlijk dus nu maar toeren zonder helm en met moeders er naast. Ik heb verschillende cabrio’s bekeken maar deze paste het beste bij het budget en deze met rode kap kon ik niet laten staan.Als er nog gebruikers zijn van 1.93m of langer met tips zijn is dit van harte welkom.Voorlopig genoeg getypt, rest komt wel op een meeting.
Groeten Peter.dinsdag 11 april 2017 om 02:11 #26001Welkom hier
Wij hebben sinds een jaar onze 1e cabrio ATT en ik heb er nog geen minuut spijt van gehad.( is een beetje mijn auto :cheer: )
Manlief rijdt motor en we hebben nog een opel vectra.
Ik wens je heel veel plezier met je nieuwe aanwinst.dinsdag 11 april 2017 om 10:36 #26002Goedenmorgen Peter.
Ook welkom bij dit forum. Zelf ben ik 1.90 en heb mede daarom voor ATT gekozen. Op dit forum kan je inderdaad goed je vragen kwijt. Helaas voor jou heeft onze grote kenner Max aan moeten geven dat hij het iets rustiger aan moet doen, anders had je daar zeker terecht gekund. Helaas ben ook ik in Mei afwezig en kan bij de tour niet aanwezig zijn. Had ook graag mijn ATT laten zien aan deze dakloze groep.
In ieder geval veel plezier.
Groet
Keesdinsdag 11 april 2017 om 11:16 #26003Anoniem- Topics: 2550
Welkom Peter, op het Twintop forum. Hier zul veel tips aantreffen voor je wagen te onderhouden.
Anders even een vraag dan komt het antwoord ook.
Wanneer wil je de distributie snaar vervangen? Ik haal mijn info deels van www en van Tis2000.
Tis2000 is het werkplaatshandboek van Opel tot modellen van 2009 ongeveer.Wanneer je dit niet kan krijgen kan ik het gedeelte over de distributie snaar wel kopiëren voor je.
woensdag 12 april 2017 om 11:17 #26009welkom hier hopelijk heb je heeeeeeeeel veel plezier van je mooie open opeltje
Topless,... that's how we role!
- Opel Cascada 1.6 turbo Cosmo
- Mini Cooper-S R52 cabrio
- Aprilia AF1 Futura 50cc '92 (nostalgie)
- 2021 Triumph Street Triple R 765
- 2012 Triumph Street Triple 675 (van 't vrouwtje)
- VW ID3 1st edition (de "lease frikadel")woensdag 12 april 2017 om 22:59 #26014Beste max,
aller eerst allen bedankt voor het wekom,
de auto komt uit duitsland heeft een ton gelopen en is uit 2008. er is nergens iets te vinden dat de snaar vervangen is dus dit is de eerste op mijn verlanglijstje. Ik heb inmiddels iets van Tis in het engels maar d plaatjes zijn wel erg vaag.Ik probeer overal technische info te verzamelen (ik ben wtb monteur geen ervaren automonteur) en je kan ook een hoop verkeerd doen. Maar het blijft hobby en het moet ook een beetje betaalbaar blijven.(ps ik had ook al uitgeflost dat je een soort van motorsteun en een distri. borgset aan te pas komen)
Groeten Peterzaterdag 15 april 2017 om 00:16 #26088Anoniem- Topics: 2550
Ik heb even een ander topic aangemaakt: Distributie riem 1.8
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.