TwinTop.nl en TwinTop.be › Forums › Tigra TwinTop (TTT) › Alles over de Tigra TwinTop › distributie 1.4 ?
- Dit onderwerp bevat 59 reacties, 7 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 9 jaren, 5 maanden geleden door Geert.
-
AuteurBerichten
-
woensdag 11 februari 2015 om 14:13 #14451Anoniem
- Topics: 2550
- Posts: 42372
Had je ook één voor mij besteld? Dan kom ik er aan. ha ha hah :cheer:
woensdag 11 februari 2015 om 14:51 #14452Had je ook één voor mij besteld? Dan kom ik er aan. ha ha hah :cheer:
Dag Max
ik ga met hem verdere afspraken maken mbt levering van olie.
Hij brengt het hier naar de hobbyclub. (Ermelo)
Dus dan zou ik in voorkomend geval olie voor je kunnen regelen.Geert
woensdag 11 maart 2015 om 01:01 #14831Anoniem- Topics: 2550
- Posts: 42372
Ik ga dus mijn motor reviseren en vandaag binnen gehad……
Voorste ophanging ga ik vervangen, dit zijn TA Technix veerpoten.(complete set)
Ook de voorste schokbreker(verkorte uitvoering), komt dus wat lager te staan, worden vervangen eerdaags.
en natuurlijk de achter schokdemper niet vergeten, ook van TA Technix.
Op een Duits forum voor Corsa waren ze zeer te spreken over TA-Technix. prijs / kwaliteit verhouding.
maandag 23 maart 2015 om 13:48 #15160Anoniem- Topics: 2550
- Posts: 42372
Vandaag de grote dag, ben begonnen met de revisie van mijn motor.
Reparatie Tigra Twintop, Dag één– olie af vloeien(bewaren)
– koelvloeistof afvloeien.(evt bewaren)
– uitlaat los maken + twee rubbers.
– klepdeksel demonteren.
– carterpan demonteren
– airco pomp losmaken van olie deksel
– dynamo losmaken
– riemen demonteren
– motorsteun demonteren. (krik onder versnelling)
– poelie krukas demonteren + bout losmaken(handvast)
– elektrische kabel boom verwijderen.
– water slangen verwijderen.
– olie / distributie deksel demonteren.
– distributie verankeren !!(nokken as markeren)
– ketting spanner verwijderen.
– ketting verwijderen.
– EGR klep verwijdern.
– inlaat spruitstuk demonteren.
– Kop bouten losmaken (volgorde)!!
– Kop demonteren met uitlaat stuk. (in de schuur.)
– zuiger 1 t/m 4 uitbouwen
– nieuwe zuiger veren plaatsen.
– Pasvlak kop schoonmaken.
– zuiger 1 t/m 4 inbouwen.
– alles checken tot zo ver.
– Carter pan weer monteren en zaak afdekken met doeken.
Ben al aardig op weg, zit mee. Had wel beter weer verwacht.
maandag 23 maart 2015 om 14:04 #15161flinke klus!
succes! hoop dat alles gaat zoals je verwacht, en dat je snel weer kunt rijden
Topless,... that's how we role!
- Opel Cascada 1.6 turbo Cosmo
- Mini Cooper-S R52 cabrio
- Aprilia AF1 Futura 50cc '92 (nostalgie)
- 2021 Triumph Street Triple R 765
- 2012 Triumph Street Triple 675 (van 't vrouwtje)
- VW ID3 1st edition (de "lease frikadel")maandag 23 maart 2015 om 14:09 #15162Goed bezig
Succesdinsdag 24 maart 2015 om 00:08 #15163Anoniem- Topics: 2550
- Posts: 42372
Bedankt voor de support.
Het zat vandaag wat tegen met de klepontspanner tang(Weber), wat een wiebel wabel ding zeg!
Kost niks (25 euro) maar dat is ook niks, of misschien eenmalig gebruik. Alhoewel ik nog niet weet of ik ooit met die tang de klepveren en twee deeltjes weer op hun plek krijg. :-oEerst de foto’s van vandaag, ging echt goed met demonteren:
Ketting en geleiders er af(vorig jaar pas nieuw) nu weer nieuw van een beter merk.
Kop er af, kopbouten op volgorde losgedraaid. Ziet er volgens mij niet echt raar uit of zo.
Toen wilde ik de zuiger 2 en 3 losmaken, maar daar heb ik een tork T8 inv. voor nodig, mijn setje gaat tot T10. :((
Toen de ligfiets van stal gehaald, half jaar niet meer gebruikt en wat denk je…… in één keer starten. :-o
Echt goed zo’n el. fiets. :clap: :clap:
Tork T8 besteld, dus eerst de cilinderkop demonteren met een kl…te tang van Weber.
Maar uiteindelijk is het gelukt.
Nu eerst eff eten en straks eff douche. Bekaf. Morgen weer verder.
dinsdag 24 maart 2015 om 00:28 #15164Je gaat al lekker! Bij mijn minis vroeger durfde ik dit soort dingen ook, maar bij mijn opeltje zou ik dat zomaar niet durven hoe!
Topless,... that's how we role!
- Opel Cascada 1.6 turbo Cosmo
- Mini Cooper-S R52 cabrio
- Aprilia AF1 Futura 50cc '92 (nostalgie)
- 2021 Triumph Street Triple R 765
- 2012 Triumph Street Triple 675 (van 't vrouwtje)
- VW ID3 1st edition (de "lease frikadel")dinsdag 24 maart 2015 om 02:54 #15165Je gaat al lekker! Bij mijn minis vroeger durfde ik dit soort dingen ook, maar bij mijn opeltje zou ik dat zomaar niet durven hoe!
ziet er goed uit max overigens bij mijn corsa tr durfde ik dit ook maar bij mijn TTT niet nogtans zou me dit moette lukken omdat ik automechanieker van opleiding ben
dinsdag 24 maart 2015 om 20:47 #15173Anoniem- Topics: 2550
- Posts: 42372
In mijn planning had ik er hooguit drie dagen voor uitgetrokken, nou dat worden er wel vier / vijf.
Alleen de kop al goed reviseren ben je een dag kwijt. Is toch een serieus werkje, straks alles weer nieuw.Vandaag eerst medicijnen opgehaald en bestelde onderdelen die nog niet binnen waren. B)
Nou dan eerst maar koffie met een koekje. :PDaarna de kleppen stuk voor stuk schoon gemaakt, dat is ook nog een klusje.
Toen de kop schoon gemaakt en alle vlakken waar pakkingen tegen komen, schoongespoeld.
Andere kant,
Close up, in en uit klep zittingen. Mooi schoon dacht ik.
Andere kant, in motor blok. inlaat zijde. (de nieuwe klepseals moeten nog geplaatst worden)
Inslijpen van de kleppen, 4 x grof en fijn geslepen. Was een mooi klusje.
Je hoort aan het geluid of het voldoende is, dan zie je aan de binnenkant een soort schuurrand.
Alles weer schoon gemaakt, klaar voor de volgende fase.
Heb een goede tang besteld voor de klepveren, cq wiggetjes te plaatsen.
Morgen de zuigers uitbouwen, dan zuigerveren vervangen.Word vervolgd. Bedankt voor jullie aandacht.
dinsdag 24 maart 2015 om 21:47 #15175Ik heb ooit een keer een kop van een civic vervangen.
Ook staan draaien met zo’n zuignap aan een steltje voor de kleppen
Tjee dat je dit zo oppakt vindt ik knap en gewaagddinsdag 24 maart 2015 om 21:55 #15176dinsdag 24 maart 2015 om 22:09 #15177Anoniem- Topics: 2550
- Posts: 42372
de lik werkt wel, maar je moet je inloggen wil je wat zien.
dinsdag 24 maart 2015 om 22:57 #15179woensdag 25 maart 2015 om 14:27 #15185Zo respect hoor! En is het echt nodig, of meer omdat het kan?
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.