TwinTop.nl en TwinTop.be › Forums › Modificatie’s ~ Tuning ATT › ATT Visueel Buitenzijde › Dakstoring
- Dit onderwerp bevat 11 reacties, 5 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 4 jaren, 2 maanden geleden door BadBert.
-
AuteurBerichten
-
woensdag 19 augustus 2020 om 01:03 #124902
Ik had gisteren al een dak probleem. Mijn dak sloot niet meer alleen op de accu achter flaps vervuild. Nou ik met mijn domme kop vandaag mijn dak open gedaan. Werkt dat dak helemaal niet meer ik max bericht voor de noodprocedure. Nou wat omslachtig allemaal joh. Druk van de klep geld en hem dicht gedaan. En direct naar max gereden om 1700 omdat hij had zo lief aanbood. Nou vol gas er heen en was er binnen 40 min in de spits. Nou met max de noodprocedure gedaan en de flappen schoon gemaakt. Nou het dak systeem werkt weer na 4 uur werk en 2 Belgische flappen. Bijna de hoop opgegeven en de laaste twee keer op de tips van mij voor max eindelijk gelukt.
Thuus
woensdag 19 augustus 2020 om 01:45 #124926Anoniem- Topics: 2550
Jawel, Tjarda met zijn jonge geest en frisse tip.
Ik denk dat ga ik proberen, nou idd het werkte.Een Belgische flap is er een die niet doet watvdie normaal zou moeten doen. Dwars verkeerd om.
Maar op een gegeven moment ging een flap weer normaal werken. Toen nog een op die manier gedaan. En waarempel het werkt weer.
Ik had het anders opgegeven, was moe en moest nog eten. Dan word ik altijd humeurig van. Leej weet wel wat ik bedoel.
Verstuurd vanaf mijn SM-G975F met Tapatalk
woensdag 19 augustus 2020 om 02:02 #124930En ik had nog wel milka voor je meegenomen en zelfs chips aangeboden Ha Ha. Nee ervaarde het probleem zelf ook kreeg wel trek en zou met mijn vriendin nog even wat snacken nou daar zat ik dan om 2230 aan mijn avond eten :-P :-O . Maar nog wel een polo geholpen met pech onderweg even laten zien wat voor goede auto ik heb. Die jongen was ook helemaal wild geworden van het daksysteem. Tja dat kon ik natuurlijk weer showen
Maar natuurlijk wel echt bedankt dat ik zo snel naar je toe kon komen. Dat zeker ondanks de tegenslagen. Raad ik wel iedereen aan om je dak te controleren ook op de flaps. Die zijn behoorlijk vies geworden die motertjes. Het scheelt je wel in problemen in de toekomst :blush:
woensdag 19 augustus 2020 om 02:54 #124933Max,petje af,ik had zo laat zowiezo niets meer gedaan,die tijd is voorbij,zelfs voor mijzelf ben ik niet meer zo fanatiek,ik heb geleerd te luisteren naar mijn lichaam en dat gaat me prima af.
En Tjarda,ff showen met het dak,vind ik persoonlijk niet zo slim,al dat extra openen en sluiten is een onnodige aanslag op het systeem,maar dat is mijn mening die je waarschijnlijk niet zal waarderen.
Je mag Max wel heel erg dankbaar wezen,ik had gezegd,volgende week ben je de eerste,hahaha,echwel.woensdag 19 augustus 2020 om 07:17 #124985blij dat het weer werkt tjarda altijd stress als wat met de heilige koe is haha heb ik wel altijd
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
woensdag 19 augustus 2020 om 09:09 #124986Nou leen. Had dit ook niet verwacht hoor. Vroeg max alleen de noodprocedure link om het zelf te doen. Had de hulp troepen al ingeschakeld voor het dak bij mij thuis. Toen kwam max zelf met het aanbod en nu is het dak weer 100%. Had het niet verwacht om deze dagen nog bij max te zijn. Hij had tenslotte vrij. Nogmaals danke
Sjengster. Ik stress nooit is niet goed voor de gezondheid
woensdag 19 augustus 2020 om 11:21 #124989Goed gewerkt weer daar! Top!
Ik had van de week ook om en om flappen……… Pfff
Topless,... that's how we role!
- Opel Cascada 1.6 turbo Cosmo
- Mini Cooper-S R52 cabrio
- Aprilia AF1 Futura 50cc '92 (nostalgie)
- 2021 Triumph Street Triple R 765
- 2012 Triumph Street Triple 675 (van 't vrouwtje)
- VW ID3 1st edition (de "lease frikadel")woensdag 19 augustus 2020 om 13:20 #124993De tip die ik max gaf wacht bij het aansturen van het dak open en hij klapt naar binnen wacht tot die de koffer wilt aansturen. Verander dan de flap naar de richting waar die hoort
donderdag 20 augustus 2020 om 00:32 #125114Anoniem- Topics: 2550
Ik kan zeggen tot twee keer toe heeft het gewerkt. Die neem ik op in mijn handboek TT. :cheer: :ermm:
zondag 23 augustus 2020 om 12:46 #125369De tip die ik max gaf wacht bij het aansturen van het dak open en hij klapt naar binnen wacht tot die de koffer wilt aansturen. Verander dan de flap naar de richting waar die hoort
Dit heb ik meerdere keren gedaan maar hielp niet helaas….
Of ik heb het toch anders of verkeerd gedaan?Even voor tjarda hoe ik het gedaan had:
Ik heb geprobeerd om handmatig de flap aan te sturen (met direct 12v er op) en ik heb geprobeerd om de motor los te halen (met de stekker nog aangesloten) en dan de flap met de hand in de goede positie re zetten.Elke keer ging hij dan weer terug de verkeerde kant op.
En jep, ik heb gewacht tot de kofferbak begon met bewegen………
Op het engelse forum staat een andere oplossing voor dit probleem.
Daar hebben ze het er over dat dit een *fout” is doordat de motor net een andere positie heeft gekregen na het demonteren voor het schoonmaken en je in de computer dan de initiële draairichting moet omdraaien. Dit kan alleen in de fabriek blijkbaar en doen ze als ze het dak voor het eerst testen.
Oplossing voor na de fabriek: plus en min in de stekker op de flap motor omwisselen. Dat heeft geen negatieve gevolgen (tot je weer de motor demonteert dan)
Je moet hiervoor dus de pins uit de stekker halen en dan omwisselen en weer terugklikkenTopless,... that's how we role!
- VW ID3 1st edition (de "lease frikadel")maandag 24 augustus 2020 om 01:20 #125441Heb geen foto’s van gemaakt dus even een video geknipt!
Toen die op dit moment stond dak vast gezet. BIj mij gaat natuurlijk alles met een module automatisch ipv handmatig dus het was goed de vinger erbij anders klapt dat ding op het dak die in koffer lag Ha Ha. Op ongeveer dit moment gingen we hem handmatig naar de goede richting plaatsen. Toen dak verder laten drukken met openen tot dat die klaar was. Vervolgens moesten we even wachten want dakmodule. denk 1 minuutje en toen opnieuw aangestuurd. Dat werkte in 1x Zelfde voor flap 2
maandag 24 augustus 2020 om 11:11 #125445hmm, dat werkte dus helaas niet voor mij
Topless,... that's how we role!
- VW ID3 1st edition (de "lease frikadel") -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.