TwinTop.nl en TwinTop.be › Forums › Opel Cascada › Tips and Trics › Dakproblemen.
- Dit onderwerp bevat 8 reacties, 3 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 8 jaren, 2 maanden geleden door BadBert.
-
AuteurBerichten
-
maandag 1 augustus 2016 om 03:25 #20650
HELP!
Ook ik heb een dak probleem, kofferklep gaat open en daar blijft het bij. Heb gelezen dat Theo (de Brabander) zoals het er naar uitziet het zelfde probleem had en dat het een beknelde kabelboom was.
Echter hoe kom ik bij deze kabelboom als het dak niet open gaat.
Ben op auto gebied niet gauw radeloos maar nu wel.
Zou jij mij aub kunnen helpen Max, jij bent op dat gebied de wonderdokter heb ik begrepen.
Wil graag nog op vakantie maar ik ben bang dat straks ook mijn kofferbak helemaal niet meer open gaat en dan zijn de rapen gaar in het buitenland.
Mvg.Leen.dinsdag 2 augustus 2016 om 09:34 #20652Anoniem- Topics: 2550
- Posts: 42372
Als je eerdaags langs kan komen Leen in Heemskerk. Waar kom je vandaan?
Het probleem bij Theo was een op zich staand probleem, kan nog zoveel andere oorzaken hebben jou dak probleem.
Is nooit exact te zeggen hoe en wat.zondag 7 augustus 2016 om 12:27 #20711De bewuste kabelboom kun je al bij als je gewoon de kofferbak open doet. Links langs de scharnieren loopt ie.
Max gaat je zeker kunnen helpen!
Als er zichtbaar schqde is kan ik het ook wel overigens!Topless,... that's how we role!
- Opel Cascada 1.6 turbo Cosmo
- Mini Cooper-S R52 cabrio
- Aprilia AF1 Futura 50cc '92 (nostalgie)
- 2021 Triumph Street Triple R 765
- 2012 Triumph Street Triple 675 (van 't vrouwtje)
- VW ID3 1st edition (de "lease frikadel")zondag 7 augustus 2016 om 13:46 #20716Na zondagavond mijn noodkreet op het forum te hebben geuit kreeg ik van Max het vriendelijke verzoek om langs te komen,een uitnodiging die ik met handen en voeten heb aan genomen natuurlijk.
Donderdag 9.00 was ik daar (met gebak natuurlijk want ik had al begrepen dat Max niet vies was van een taartje)
en na een lekker bakkie en een heel gezellig en vertrouwd praatje werd het tijd om naar mijn kind,ha,ha, te gaan kijken. Je gelooft het of niet maar na drie minuten had de ,,twintopfluisteraar” mijn dak al open,en mijn mond ook natuurlijk.
Het probleem zat hem in een tweetal relais die hij bij toeval ook nog uit zijn Okietrooi koffertje toverde en wala,dakkie verdween weer in de kofferbak.
Na veel goede en bruikbare tips en hier en daar een verbetering en een likkie vet te hebben aangebracht was mijn astra weer een twintop geworden.
Weer ff lekker gebabbeld en op naar de kibbelingen tent,
gesloten,vakantie,dus naar de bakker voor een croissantje en wat te drinken.
Plusminus 14.00 weer richting Rotterdam, ivm de buien helaas gesloten maar met een heel prettig gevoel.
De twintopclub mag apetrots wezen op zo’n kerel als MAX!!!!!!
Hartelijk bedankt Max.
Ps,ik hoop dat er snel een koper voor je auto komt en dat je de prijs mag ontvangen waarvoor hij te koop staat want hij is het dubbel en dwars waard hoor.maandag 8 augustus 2016 om 00:05 #20734Anoniem- Topics: 2550
- Posts: 42372
Ah Leen jij bent ook een technische man. Dus we hadden gelijk een klik. Nu heb ik je al mijn geheimen verteld en kan je een eigen service punt Astra Twintop beginnen.
We spreken elkaar snel Leen, dan kom ik een kijkje nemen in jou garage / werkplaats.
maandag 8 augustus 2016 om 00:58 #20741Zaterdag maar meteen de tandwieltjes besteld via Ebay.de.
De oude werken nog goed maar ik heb voor de zekerheid maar meteen nieuwe besteld.
Van de winter gaat hij de garage in voor diverse klusjes en dan wil ik ze maar gelijk vervangen voor dat ze problemen gaan geven op een moment dat het me niet uitkomt.
Twee stuks voor 65 euries plus 4 verzendkosten is 69,00.
Zien er goed uit en de beschrijving beloofd veel goeds.maandag 8 augustus 2016 om 23:20 #20761Hallo BadBert.
Bij deze wil ik je toch nog even bedanken voor je aanbod om mij te helpen met mijn probleempje.
Ik had al veel,heel veel gelezen over dakproblemen bij de ATT en de meeste problemen zaten in de kabelboom achter. Bij mij zag deze er perfect uit maar dat zegt natuurlijk nog niets over het inwendige daarvan.
Had al een nieuwe kabelboom liggen maar na het lezen van de storing bij iemand anders waar de bedrading in het voorste scharnier klem had gezeten begon ik te twijfelen of dat ook niet bij mij het geval kon wezen mede gezien het feit dat er een stukje kabelboom boven mijn hoofd telkens uit het dak kwam en zichtbaar naar beneden hing.
Maar hoe kon ik bij dat gedeelte komen als mijn dak niet meer open wilde,ik kon niets bekijken,dacht ik toen.
Nadat ik bij Max ben geweest ben ik een heel stuk wijzer geworden over het hoe en wat bij het dak van deze ATT’s.
Ik doe al het onderhoud zelf en als ik het ff niet weet ga ik het uitzoeken over het hoe en wat maar de ingewikkelde constructie bij deze daken dat was voor mij helemaal nieuw en ik wilde niet wachten tot de zomer voorbij was.
Was ook erg verrast dat er mensen bij de club zaten die zo snel hun hulp aanboden.
Dus bij deze,hartelijk dank voor je aanbod.
Mvg,Leen.dinsdag 9 augustus 2016 om 10:50 #20765Anoniem- Topics: 2550
- Posts: 42372
Ik kan natuurlijk geen concurrentie tolereren he Pieter. Ehhh hoe zit dat nou? hi hi :P
dinsdag 9 augustus 2016 om 11:12 #20773Graag gedaan hoor leen, we moeten elkaar en beetje helpen hè!
Je hebt de tandwielen besteld met kunststof geleiding zie ik, hoop dat je hiermee geen last hebt van te stroef draaiende flapjes! Dat hadden wij wel na het plaatsen van de metalen versie.
En Max, geen concurrentie, meer ondersteuning hahahaha
Topless,... that's how we role!
- Opel Cascada 1.6 turbo Cosmo
- Mini Cooper-S R52 cabrio
- Aprilia AF1 Futura 50cc '92 (nostalgie)
- 2021 Triumph Street Triple R 765
- 2012 Triumph Street Triple 675 (van 't vrouwtje)
- VW ID3 1st edition (de "lease frikadel") -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.